En märklig händelse..

Akka
28 maj 2007 · 1 174 Inlägg

grymt bra att du ringde sånna ska fan inte finnas även fall dom tycker de tär så himmlans roligt!

Svenss0n
28 maj 2007 · 643 Inlägg

Decibel skrev:
När ni själva ska bryta mot lagen, ja då ska ni ha så mycket tips som möjligt för att undgå besiktning/böter/av med lappen, men om nån annan gör nåt, dåå jäklarns ska det ringas polisen...

Vad är farligast, åka runt o lattja med blå saftblandare eller åka med osthyvel på bagaget i 150 blås på E4;an ?

Patetiskt

HAHA jag dör av skratt!!11

sen en liten fundering. det måste vara nått så enormt mkt som händer omkring dig och din bil?
sen att dom skulle skicka 3 bilar? hmm tycker allt låter så överdrivet men det är sakert sant.

Senast redigerat av Svenss0n (28 maj 2007)

Volvo 850R (1997)
loffe007
28 maj 2007 · 905 Inlägg

Decibel skrev:
När ni själva ska bryta mot lagen, ja då ska ni ha så mycket tips som möjligt för att undgå besiktning/böter/av med lappen, men om nån annan gör nåt, dåå jäklarns ska det ringas polisen...

Vad är farligast, åka runt o lattja med blå saftblandare eller åka med osthyvel på bagaget i 150 blås på E4;an ?

Patetiskt

tja, misstänker jag att någon leker bilkapare och vill sno min bil skulle nog jag också ringa.

ironhead volvoraggare
28 maj 2007 · 4 776 Inlägg

loffe007 skrev:

Decibel skrev:
När ni själva ska bryta mot lagen, ja då ska ni ha så mycket tips som möjligt för att undgå besiktning/böter/av med lappen, men om nån annan gör nåt, dåå jäklarns ska det ringas polisen...

Vad är farligast, åka runt o lattja med blå saftblandare eller åka med osthyvel på bagaget i 150 blås på E4;an ?

Patetiskt

tja, misstänker jag att någon leker bilkapare och vill sno min bil skulle nog jag också ringa.

skulle göra detsamma också  har en snubbe som är granne som er ut att vara i från soptippen bilen ser fördjävla illa strajpad och sunken ut full me skräp i hela bilen men så har han en   blå saftblandare i rutan

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
evilmaster
28 maj 2007 · 385 Inlägg

Jag köpte ett sånt där blinkande blått halsband på en festival en gång, och jag tyckte det var så fint så att jag hängde det i backspegeln på vägen hem och lät det blinka...

När bilar började sakta in så insåg jag att det nog var bäst att stänga av den.. roll Tänkte inte så långt.. haha

(OBS! Jag är ingen bilkapare! lol)

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
ironhead volvoraggare
28 maj 2007 · 4 776 Inlägg

evilmaster skrev:
Jag köpte ett sånt där blinkande blått halsband på en festival en gång, och jag tyckte det var så fint så att jag hängde det i backspegeln på vägen hem och lät det blinka...

När bilar började sakta in så insåg jag att det nog var bäst att stänga av den.. roll Tänkte inte så långt.. haha

(OBS! Jag är ingen bilkapare! lol)

hehe det är du säkert du har nog en lada me kapade bilar

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
evilmaster
28 maj 2007 · 385 Inlägg

ironhead skrev:

evilmaster skrev:
Jag köpte ett sånt där blinkande blått halsband på en festival en gång, och jag tyckte det var så fint så att jag hängde det i backspegeln på vägen hem och lät det blinka...

När bilar började sakta in så insåg jag att det nog var bäst att stänga av den.. roll Tänkte inte så långt.. haha

(OBS! Jag är ingen bilkapare! lol)

hehe det är du säkert du har nog en lada me kapade bilar

Jag har ju iaf en dammig Opel Vectra som står i garaget wink

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
ironhead volvoraggare
28 maj 2007 · 4 776 Inlägg

evilmaster skrev:

ironhead skrev:

evilmaster skrev:
Jag köpte ett sånt där blinkande blått halsband på en festival en gång, och jag tyckte det var så fint så att jag hängde det i backspegeln på vägen hem och lät det blinka...

När bilar började sakta in så insåg jag att det nog var bäst att stänga av den.. roll Tänkte inte så långt.. haha

(OBS! Jag är ingen bilkapare! lol)

hehe det är du säkert du har nog en lada me kapade bilar

Jag har ju iaf en dammig Opel Vectra som står i garaget wink

alltid nått

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
-Mike- Stolt tvåbarnsfar
21 september 2007 · 548 Inlägg

Detta är olagligt och de som har lagboken framme och slå upp "föregivande av allmän ställning" kan bli fängelse för detta!

-Mike-
BMW 320i (2003)
Snoppen
21 september 2007 · 543 Inlägg

FireTraXX skrev:

Jonni skrev:
Men jag är sjukt tacksam för att Amerikanska bilar har automatisk låsning när man lägger i driven, numera låser jag alltid bilen endå.. efter den lilla händelsen..

Pappas E60 523 har också automatiskt lås när man väl kommit över 20km/h.
Och i sådana här lägen så är ju det perfekt tongue

Hade inte din farsa en XC70 -05a?

Edit ; Du skrev då det i en annan tråd om jag inte missminner mig?

Senast redigerat av Snoppen (21 september 2007)

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
alain www.bimmerpower.org
22 september 2007 · 3 995 Inlägg

trevligt läsning innan man går lägga sig och mycket bra sätt att berätta detta och tack för vårning. ska hålla ögonen öppna. hopas att dom stoppas snart. jag tycker att i detta fall du skulle kunna skriva ut reg numer i fall att vi ser den. MVH.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
linusgrabo Kockafan
22 september 2007 · 224 Inlägg

jag undrar hur de gick med bruden ja?

Kocken
svanstrom a
22 september 2007 · 414 Inlägg

Jävla idioter bra att du ringde polisen! Hoppas dom åkte dit big_smile

hej
christofferedil Yellow bug!
22 september 2007 · 1 640 Inlägg

Du gjorde verkligen helt rätt... Skulle fan gjort samma sak.

och angående "Anledningen till att jag ringde polisen var att jag hört talas om kriminella som klär ut sig till  "låtsaspoliser" och snor bilar på det sättet.."

Just därför jag aldrig kommer stanna för en civilare, utan att efterfrågat på VV. Säger de nånting kontrar jag med att det har blivit allt för vanligt att folk leker civilare i helt andra uppsåt..

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Garic
22 september 2007 · 539 Inlägg

vad ska man säga... det kunde vara kriminella nybörjare, eftersom skulle det vara proffs så skulle du inte kunna skriva detta inlägget... eller så var det bara några som ville skoja lite och lägga filmen på youtube smile

jag tycker du gjorde rätt att du ringde polisen.

Garic
22 september 2007 · 539 Inlägg

Edil_ skrev:
Du gjorde verkligen helt rätt... Skulle fan gjort samma sak.

och angående "Anledningen till att jag ringde polisen var att jag hört talas om kriminella som klär ut sig till  "låtsaspoliser" och snor bilar på det sättet.."

Just därför jag aldrig kommer stanna för en civilare, utan att efterfrågat på VV. Säger de nånting kontrar jag med att det har blivit allt för vanligt att folk leker civilare i helt andra uppsåt..

hur kan man kolla upp det hos VV?

wieger
22 september 2007 · 511 Inlägg

Garic skrev:

Edil_ skrev:
Du gjorde verkligen helt rätt... Skulle fan gjort samma sak.

och angående "Anledningen till att jag ringde polisen var att jag hört talas om kriminella som klär ut sig till  "låtsaspoliser" och snor bilar på det sättet.."

Just därför jag aldrig kommer stanna för en civilare, utan att efterfrågat på VV. Säger de nånting kontrar jag med att det har blivit allt för vanligt att folk leker civilare i helt andra uppsåt..

hur kan man kolla upp det hos VV?

skicka ett sms till vv me reg numret... EX :  abc123  till:71456

Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!
vaughn
22 september 2007 · 674 Inlägg

de var ju helt rätt gjort...

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
Mortalis VW-nörd?
16 oktober 2007 · 4 332 Inlägg

Ska bara lägga till här till de som påstår att man kan känna igen direkt om det är en polis i civilt tillstånd på vägarna.
Jag blev stoppad av en VW Golf silver 1.6 i Göteborg...han legitimerade sig korrekt och jag kände igen personen, som tur var löste det hela sig bra, behöver inte gå in mer på det, men det finns inget som säger att alla bilar en polis kör måste ha två-tre antenner och en viss sorts dragkrok t.ex. det är bara snack! De får ingripa när de inte är i tjänst också..
Men det var ju bra att du hörde av dig, bor precis i trakten smile Hade varit kul å se killarna hehe

FireTraXX DFFL
16 oktober 2007 · 9 020 Inlägg

Snoppen skrev:

FireTraXX skrev:

Jonni skrev:
Men jag är sjukt tacksam för att Amerikanska bilar har automatisk låsning när man lägger i driven, numera låser jag alltid bilen endå.. efter den lilla händelsen..

Pappas E60 523 har också automatiskt lås när man väl kommit över 20km/h.
Och i sådana här lägen så är ju det perfekt tongue

Hade inte din farsa en XC70 -05a?

Edit ; Du skrev då det i en annan tråd om jag inte missminner mig?

Jo, i en månad...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang