Fortkörning, Rättegång avklarad.

Burnout89 Överladdad!
3 april 2007 · 530 Inlägg

P-G skrev:
INge illa menat men du kommer att bli av med kortet. Det lan även förvärras eftersom det skickas till en åklagare och har du inga vittnen och han har dig på film så är du kört. Lika bra att skriva under. jag fick en spärrtid på mitt kort i 3 månader för jag hade snittat 146,6 på 90väg under en 5kilometerssträcka. Jag skrev inte under lappen.

Hade jag skreve lappen så hade de tagit mitt körkort på plats och jag hade fått 3 månaders spärrtid och 2000:- i böter. Men jag vägrade skriva lappen så det skickades till åklagaren och de yrkade på att mitt kort skulle bli indraget och fängelse i en månad, men jag klarade mig med indraget körkort (fick lämna det i domstolen till polisen), 2000:- i böter och 100 timmar samhällstjänst.

Om du inte har vittnen med dig så käfta aldrig med en polis, bara att skriva under. Det blir bara värre och värre och de lyssnar mer på polisen än på dig.

Lycka till


Floodie: Har han prövotid så räcker det med att han kör 7 kilometer för fort, om det är jävlgt hårda poliser, innan vi fick ny regering så va gränsen 10kilomer.

tyvärr är lagarna så

Vart finns den där faktan om 7 km för fort?  en ensam civilpolis med en taskig film och en klockning som knappt går att lita på va e de å komma med?

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Volvo 965 "T6" (1995)
Audi Q7 "Brunbjörnen" (2011)
P-G Säl-Tämjare...
3 april 2007 · 1 024 Inlägg

innan nya regeringen och nya lagen hade de en gräns på 10 kilometer, nu är den sänkt till 6.
HAn visade dig filmen och förklarade för dig vart han hade mätpunkterna?

Kan förstå att det va lite tjafs mellan er eftersom du vägrade skriva under big_smile

för att jävlas lite mer med dem så skulle du ha sagt att de får skriva en primär-rapport om det inträffade som du måste läsa och godkänna så att det inte är felaktiga uppgifter, då har de något att göra en dag iaf big_smile

Vilket jävla drag :)
Aga_Diff Bärs!
3 april 2007 · 3 456 Inlägg

Tyvärr tror jag att du får dina böter & ett körkort mindre.. hmm

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
MeloveGolf Vw trimmare
3 april 2007 · 2 995 Inlägg

P-G skrev:
INge illa menat men du kommer att bli av med kortet. Det lan även förvärras eftersom det skickas till en åklagare och har du inga vittnen och han har dig på film så är du kört. Lika bra att skriva under. jag fick en spärrtid på mitt kort i 3 månader för jag hade snittat 146,6 på 90väg under en 5kilometerssträcka. Jag skrev inte under lappen.

Hade jag skreve lappen så hade de tagit mitt körkort på plats och jag hade fått 3 månaders spärrtid och 2000:- i böter. Men jag vägrade skriva lappen så det skickades till åklagaren och de yrkade på att mitt kort skulle bli indraget och fängelse i en månad, men jag klarade mig med indraget körkort (fick lämna det i domstolen till polisen), 2000:- i böter och 100 timmar samhällstjänst.

Om du inte har vittnen med dig så käfta aldrig med en polis, bara att skriva under. Det blir bara värre och värre och de lyssnar mer på polisen än på dig.

Lycka till


Floodie: Har han prövotid så räcker det med att han kör 7 kilometer för fort, om det är jävlgt hårda poliser, innan vi fick ny regering så va gränsen 10kilomer.

tyvärr är lagarna så

7km/h för fort jaja ge oss källförteckning

Somliga fattar inte innebörden av "Prövotid" man behandlas inte annorlunda än en annan person som haft körkort i 50 år du måste köra 30km/h eller om det 29 för fort för att förlora lappen gäller ÄVEN under prövotid....prövotiden innebär att om du gör lagbrott som ger indraget körkort får du: Indraget lämp och du får ta om körkortet från scratch när lämpet ges tillbaka....

hur hårda poiliserna är har ingen betydelse tar de lappen när han kör 7km/h för fort anmäler han dom vinner och snutarna får söka nytt jobb...poliserna ska följa reglerna och får inte ta ditt körkort för att han tror att han är nån sorts robocop...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Merclone Leg. Spådam
3 april 2007 · 816 Inlägg

MeloveGolf skrev:

P-G skrev:
INge illa menat men du kommer att bli av med kortet. Det lan även förvärras eftersom det skickas till en åklagare och har du inga vittnen och han har dig på film så är du kört. Lika bra att skriva under. jag fick en spärrtid på mitt kort i 3 månader för jag hade snittat 146,6 på 90väg under en 5kilometerssträcka. Jag skrev inte under lappen.

Hade jag skreve lappen så hade de tagit mitt körkort på plats och jag hade fått 3 månaders spärrtid och 2000:- i böter. Men jag vägrade skriva lappen så det skickades till åklagaren och de yrkade på att mitt kort skulle bli indraget och fängelse i en månad, men jag klarade mig med indraget körkort (fick lämna det i domstolen till polisen), 2000:- i böter och 100 timmar samhällstjänst.

Om du inte har vittnen med dig så käfta aldrig med en polis, bara att skriva under. Det blir bara värre och värre och de lyssnar mer på polisen än på dig.

Lycka till


Floodie: Har han prövotid så räcker det med att han kör 7 kilometer för fort, om det är jävlgt hårda poliser, innan vi fick ny regering så va gränsen 10kilomer.

tyvärr är lagarna så

7km/h för fort jaja ge oss källförteckning

Somliga fattar inte innebörden av "Prövotid" man behandlas inte annorlunda än en annan person som haft körkort i 50 år du måste köra 30km/h eller om det 29 för fort för att förlora lappen gäller ÄVEN under prövotid....prövotiden innebär att om du gör lagbrott som ger indraget körkort får du: Indraget lämp och du får ta om körkortet från scratch när lämpet ges tillbaka....

hur hårda poiliserna är har ingen betydelse tar de lappen när han kör 7km/h för fort anmäler han dom vinner och snutarna får söka nytt jobb...poliserna ska följa reglerna och får inte ta ditt körkort för att han tror att han är nån sorts robocop...

Tack, tur att någon visste hur det ligger till och inte bara talade på ren chansning.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Galad8
3 april 2007 · 1 997 Inlägg

En fråga: Hur länge har man prövotid? typ 2 år eller?

J-FORSGREN Dä ä bare o åk
3 april 2007 · 798 Inlägg

Ja prövotiden är 2 år, var väl prat om 5 år men tror inte det förslaget har gått igenom än.

Kayhan
3 april 2007 · 407 Inlägg

Det är fortfarande 2 år, jag tog det 30/11-06 och fick 2 år, känner dom som tog det i januari och februari iår och dom har också 2 år

Widowmaker
3 april 2007 · 1 112 Inlägg

blir man meddelad på något sätt när prövotiden e slut? jag tror mi e slut nu i sommar typ 13 juli men e inte säker!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Frosted
3 april 2007 · 1 878 Inlägg

black_ravenlord skrev:
blir man meddelad på något sätt när prövotiden e slut? jag tror mi e slut nu i sommar typ 13 juli men e inte säker!

nej det blir man inte, iaf det blev inte jag.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
BamZe84
3 april 2007 ·

Jag blev tagen med laser när jag körde 91/50väg, De tog kortet på plats men som ni skrev så får man rätten o yttra sig själv. Jag försökte med allt, Ett tips som ja fick var att deras laser måste vara kalibrerad inom ett visst antal dag och att dem inte på skjuta på dig på mer än 75 eller 125 meter, men de hör inte hemma här egentligen, men ja blev av med de och 6mån spärr tid innan ja fick börja om med allt utom halkan de slapp man,

lycka till hoppas de ordnar sig!

/BamZe

Jonni
3 april 2007 · 1 256 Inlägg

Polisen behöver bara 500meter vid filminspelning (klockning)
Vid laser så kan dom skjuta upp till 800 meter, dock så får de inte skjuta längre än 400 meter!

kolla kalibreringspapper, om de nekar till att visa det på plats så är det bara att nämna det i rätten smile

Jonni
3 april 2007 · 1 256 Inlägg

black_ravenlord skrev:
blir man meddelad på något sätt när prövotiden e slut? jag tror mi e slut nu i sommar typ 13 juli men e inte säker!

Det står på ditt körkort

Kolla under DE behörigheten, där står det 100. och ett datum efter.. Det är då din prövotid går ut.

Mvh Jonni

ktmracing
4 april 2007 · 184 Inlägg

fan arvid inte bra sad lycka till / tobbe

Audi Freak :)
carnageman Rallyförare
4 april 2007 · 1 075 Inlägg

Eller hur...

Åklagaren bestämmer enbart hurvida fallet ska läggas ner eller prövas i domstol...

master_lars skrev:
Åklagaren kommer att skicka ett brev till dig där du får berätta hur allt gick till med egna ord. Sedan beslutar åklagaren om ditt körkort skall dras in eller makuleras..

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
enberg_187 Snabb =)
4 april 2007 · 247 Inlägg

Jag råka köra om en civil bil för drygt 1 år sen hade haft kortet ganska precis 1år då, lega cirkus 130-140 efter 90 väg men jag nekade till och fick inte ett smack, dom följde mig ca: 4km tills jag var hemma och parkera bilen jag blå neka till allt på plats sa att jag hållt fartbegränsninga osv. smile Glömmer aldrig den civilbilen tongue

Så här stod det i pappret
"Kontroll av polisbilens hastighetsmätare inte företagen i anslutning till rapporterad hastighetsöverträdelser. Det föreligger inte tillräckliga skäl att väcka åtal, eftersom man med hänsyn till bevisningen på objeltiva grunder inte kan förvänta sig en fällande dom."


Fick aldrig nå papper att jag skulle beskriva vad som hänt eller liknande, det bara damp ner i posten 3månader efter detta. Var glad som fan när jag inte fick nått big_smile blev mkt mer lungnare körande big_smile

/mvh markus

Just real power no turbo shit =)
mannen666666 preem pump
4 april 2007 · 836 Inlägg

vi får väl c om du åker in eller inte

Senast redigerat av mannen666666 (4 april 2007)

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
viccoA
4 april 2007 · 3 110 Inlägg

Trött på att det alltid är så mycket felaktigheter i trådarna kring vad som gäller när man har prövotid och inte.

Om ni inte vet säkert, skriv inget, det är så här alla får fel uppfattning! Varför skulle man bli av med kortet om man kör 7 km för fort, det måste ju vara årets vandringssägen! smile *garvar så jag nästan trillar av stolen*

GTIClubsport
4 april 2007 · 451 Inlägg

P-G de bra å käfta emot ibland .. jag blev själv stoppad av polisen för " fortkörning " som han påstog jag neka bara .. de va ingen civilare , de va riktigt polis han sa att ja körde 80km/h på 50km/h väg .. jag sa har du bevis på att jag körde 80?? .. han kunde inte säga nåt han gapa å skrek jag sa fråga flickvännen hon var oxå med jag körde me 49km/h de ända han säger är " OM du skulle erkänna så skulle du få din körkort å gå härifrån eftersom du käftar emot så blir det svårare för dig " .. vi tjafsa typ 5min han kunde inte göra nåt eftersom han hade ingen bevis å ja hade tur han var ensam big_smile ..

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!
BMW Alpina B3 Biturbo "Alpina B3 Nr 002" (2007)
Volkswagen GTI Clubsport "Max Utrustad" (2017)
gamlingen
4 april 2007 · 5 198 Inlägg

black_ravenlord skrev:
blir man meddelad på något sätt när prövotiden e slut? jag tror mi e slut nu i sommar typ 13 juli men e inte säker!

Du vet väl när du fick körkorten... de dagen + 2 år frammåt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang