Fortkörning, Rättegång avklarad.

FireTraXX DFFL
18 juni 2007 · 9 020 Inlägg

ktmracing skrev:
prövotiden är 5 år för dom som gör kursen för att övningköra har ja hört.

Dessa jävla lögner...

Prövotiden är 2 år. Precis som vanligt.
Man blir inte heller av med kortet lättare om man har prövotid, man får fortfarande begå samma brott som vi som inte har den kvar.
Det är bara det att man måste ta om kortet om man blir av med det, och det är just det som vi andra slipper.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
mannen666666 preem pump
18 juni 2007 · 836 Inlägg

Pegga_405 skrev:
Jahapp. då var man på rättegång idag då.  Börja me att han satt å förklara vart jag kört för fort. och hur dom kommit fram till de.  sen så fick jag berätta hur jag upplevde de..  sen så fråga jag från vilken punkt han klocka mig.  då sa dom bara de här är ingen fråge****  nånting   ja ba ne he..  å filmen hade dom inte kollat på..  det ända dom lyssna på var den där fjanten i kostym som läste upp ett papper..  aj 15 min tog rättegången och domen blev 3200 i böter för fortkörning på  70väg  29km/h för fort.  var bara å tacka å ta..

då får man väl gratulera då

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
arpus GOES wild
18 juni 2007 · 325 Inlägg

Då hade du tur då.
Kan ju slå vad om att du tänker nästa gång du kuggar ner (;

/JMY

Silly rabbit - Trix are for kids
Burnout89 Överladdad!
18 juni 2007 · 530 Inlägg

sprstr skrev:
Då hade du tur då.
Kan ju slå vad om att du tänker nästa gång du kuggar ner (;

/JMY

skulle jag fått göra om de skulle jag kört i från gubb fan istället.. han låg på sånt avstånd så att han inte hade regplåt innom räckhål

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Volvo 965 "T6" (1995)
Audi Q7 "Brunbjörnen" (2011)
blacken
18 juni 2007 ·

Merclone skrev:

NoCooL skrev:
Bråka på duk larar dej säkert. inget o fölora smile Folk har juh klarat sej undan på massa mysko saker. mitt tips är o kontakta en bra advokat.

Merclone: Du låter som en polis....

Det kan ha sina skäl...

Är du snut??

Rednik
18 juni 2007 · 304 Inlägg

Pegga_405 skrev:

sprstr skrev:
Då hade du tur då.
Kan ju slå vad om att du tänker nästa gång du kuggar ner (;

/JMY

skulle jag fått göra om de skulle jag kört i från gubb fan istället.. han låg på sånt avstånd så att han inte hade regplåt innom räckhål

Bad du dom att visa filmen då?
Och vad sa dom om du nu frågade det?

Burnout89 Överladdad!
18 juni 2007 · 530 Inlägg

Rednik skrev:

Pegga_405 skrev:

sprstr skrev:
Då hade du tur då.
Kan ju slå vad om att du tänker nästa gång du kuggar ner (;

/JMY

skulle jag fått göra om de skulle jag kört i från gubb fan istället.. han låg på sånt avstånd så att han inte hade regplåt innom räckhål

Bad du dom att visa filmen då?
Och vad sa dom om du nu frågade det?

enligt dom så behövdes de inte..

knepigt folk som sitter i tingsrätten..

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Volvo 965 "T6" (1995)
Audi Q7 "Brunbjörnen" (2011)
Merclone Leg. Spådam
18 juni 2007 · 816 Inlägg

blacken skrev:

Merclone skrev:

NoCooL skrev:
Bråka på duk larar dej säkert. inget o fölora smile Folk har juh klarat sej undan på massa mysko saker. mitt tips är o kontakta en bra advokat.

Merclone: Du låter som en polis....

Det kan ha sina skäl...

Är du snut??

Får jag inte vara det?

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Rednik
18 juni 2007 · 304 Inlägg

Merclone skrev:

blacken skrev:

Merclone skrev:
Det kan ha sina skäl...

Är du snut??

Får jag inte vara det?

Har han sagt att du inte får vara det?
PS. Har inget emot poliser, Vill gärna bli en när jag blir stor smile

Edit: Blacken, Det där var väldigt onödigt...

Senast redigerat av Rednik (18 juni 2007)

blacken
18 juni 2007 ·

Rednik skrev:

Merclone skrev:

blacken skrev:

Är du snut??

Får jag inte vara det?

Har han sagt att du inte får vara det?
PS. Har inget emot poliser, Vill gärna bli en när jag blir stor smile

Edit: Blacken, Det där var väldigt onödigt...

jo det kanske det var. ber om ursäkt för det:(

blacken
18 juni 2007 ·

Merclone skrev:

blacken skrev:

Merclone skrev:

Det kan ha sina skäl...

Är du snut??

Får jag inte vara det?

jovisst. det är bara lite ovanligt med poliser som håller på med jänkare.cool

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
18 juni 2007 · 5 753 Inlägg

blacken skrev:

Merclone skrev:

blacken skrev:

Är du snut??

Får jag inte vara det?

jovisst. det är bara lite ovanligt med poliser som håller på med jänkare.cool

poliser är ju inte mer än bara människor dom med smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Blida
19 juni 2007 · 654 Inlägg

Du har en laglig rättighet att kunna kräva rätten att den bevis givande filmningen skall visas.
Det hade bara varit att säga det till din försvarare så hade han kunnat yrka på det.
Sen hade ni kunnat yrka på att ni hade velat ha exakta avståndet mätningen utfördes på,om polismannen var stilla stående eller kanske rullade osv.
Intyget på mätutrustningens kalibrering osv.


hade du en vanlig offentlig försvarare,eller skötte du det hela själv i rätten?

Burnout89 Överladdad!
19 juni 2007 · 530 Inlägg

Blida skrev:
Du har en laglig rättighet att kunna kräva rätten att den bevis givande filmningen skall visas.
Det hade bara varit att säga det till din försvarare så hade han kunnat yrka på det.
Sen hade ni kunnat yrka på att ni hade velat ha exakta avståndet mätningen utfördes på,om polismannen var stilla stående eller kanske rullade osv.
Intyget på mätutrustningens kalibrering osv.


hade du en vanlig offentlig försvarare,eller skötte du det hela själv i rätten?

hade ingen försvarare :S  satt bara en försvarare för snuten på andra sidan men snuten var inte med i förhöret..  han satt där å babla på om hur bra de där jävla klocknings grejen va å bla bla bla.. dom bara satt tog åt sig allt sånt skitsnack sen när ja kom med mot frågor som han inte kunde svara på då blev man ignorerad kändes de som..

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Audi Q7 "Brunbjörnen" (2011)
Volvo 965 "T6" (1995)
haxer Proljece?
19 juni 2007 · 1 464 Inlägg

Varför hade du ingen försvarsadvokat? Aldrig suttit i rätten utan en sådan nisse smile Kanske därför det kändes konstigt i rätten. sad

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
CoSmoZ 2lateuloose
19 juni 2007 · 543 Inlägg

rättegångar är fett skumma! man begär en offentlig försvarare! men får ingen kankse pga av brottets låga straffsats ..! men man vill ju ha en som kan det där snacket!

näe inte konstigt att folk blir arga på sytemet!..

by the way! så blev jag stoppad på en parkering av dom väldigt förbannade blå tut tut skallarna, & dom hävdade att jag åkt vårdlöst för fort & bla bla bla.. dom var inte alls trevliga!
när dom hade spottat ur sej all ilska & all saliv ..!! så sa jag precis som det var!
alltså! jag har inte ens backat ut från parkeringen & ni försöker få dit mej på fortkörning????

ja precis! dom hade förlorat deras bil ur sickte & när dom såg mina baklysen så tog dom bara förgivet att det var jag! som var boven! jag fick lov att bevisa att jag varit & hälsat på vänner & skulle precis åka hem! ... fnyss...

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
Blida
19 juni 2007 · 654 Inlägg

Ursäkta,men då förstår ja att du verkligen förlorade målet om du inte ens hade en försvarare (Advokat).
Och han som satt på andra sidan om dig vad Åklagaren,det är dom som driver ärendet när du inte skrivit på föreläggandet om böterna.
det är inte polisen,och polisen som satt där och pratade var ett "vittne" åklagaren kallade för att få fram bevisbördan.

Du får faktist ursäkta lite,men kommer det dit en 18åring (enligt din profil) som inte verkar veta hur man uppför sig under en rättegång och denne skall föra sin egna talan under målet osv osv så förstår ja nästan att dom kanske va lite irriterade.
ungefär som att gämföra att du är polis en dag och polisen är bilbyggare.2 saker dom båda inte har nån aning om hur det går till eller så.

men som sagt,ta inte illa upp!

har du ens begärt att få en offentlig försvarare innan du hamnade i rätten?

Burnout89 Överladdad!
19 juni 2007 · 530 Inlägg

vad jag har läst så skulle dom ut se en försvarare till en om man själv inte hade nån :S  fattar ingenting av de svenska rättsystemet.. första gången man var på rättegång va fan:P alltid lär man sig nå nytt.

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Volvo 965 "T6" (1995)
Audi Q7 "Brunbjörnen" (2011)
FreddeK
19 juni 2007 ·

jag var inte med i din bil så jag kan inte ytra mig tyvärr. och jag var inte med i polibilen heller. Bra du och polismannen som vet sanningen så det är dumt att folk sitter här och gissar massa dynga!

Blida
19 juni 2007 · 654 Inlägg

Pegga_405 skrev:
vad jag har läst så skulle dom ut se en försvarare till en om man själv inte hade nån :S  fattar ingenting av de svenska rättsystemet.. första gången man var på rättegång va fan:P alltid lär man sig nå nytt.

Japp,man får en offentlig försvarare utsädd om man begär det.
Begär man det itne så får man i dom flestaf allen inte nån.
jao,det heter ju att man lär sig nått nytt varje dag:)

men ett tips till nästa gång (om det blir en dvs) är att du begär att få en försvarare och att ni verkligen driver på det hela då så har man betydlgit större chans att målet läggs ned.
Men visst,ack så är poliser väldigt trovärdiga i rättsliga sammanhang.
men inte omöjliga att få rätt emot!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang