Hur bra låter din bilstereo? Tävlingsinfo med låtar här!

gurenius
2 april 2007 · 1 631 Inlägg

Sugen på att börja tävla? Se denna post som en uppmaning att ta steget!

Nu börjar en ny säsong som förhoppningsvis blir det den bästa på mycket länge med en ny stark organisation i botten (RE Event) och en intressant tävlings-cd.

För alla som ALDRIG NÅNSIN TÄVLAT så finns en ny klass, EMMA Entry. Det kommer bli en kul klass där alla kan vara med!

Nyfiken? En utbildad domare lyssnar på tävlings-skivan i din bil och fyller i ett bedömningsprotokoll. Låtarna finns som MP3 här: http://www.emmanet.com/EMMAnew/frames/rules.htm (längst ner). Testa dem i bilen och se hur det låter! Utöver ljudbedömningen så kommer grundläggande säkerhet att kollas (avsäkring av strömkabel och att grejorna sitter fast) + helhetsintrycket av installationen. Enkelt och kul!

"EMMA Entry: Ny klass i Europa inför 2007 som skall ge de som är absoluta nybörjare chansen att prova på att tävla och få sin anläggning bedömd av en utbildad domare. Här kommer deltagaren få feedback på sitt bygge och enkla tips på hur han/hon kan förbättra sin installation.

Man kan tävla i EMMA Entry ända tills man vinner sin första tävling. Då klassas deltagaren upp till en klass som passar anläggningen och ambitionsnivå."


Under 2007-2008 är det GRATIS startavgift i EMMA Entry

Kolla kalendern, info om klasser osv på http://www.emmanet.se
Motsvarande klass till EMMA Entry för den som vill spela högt istället finns också.


PS: I Helsingborg blir det tävling den 5 Maj. Frågor kan ställas till mig via PM.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
loudness
2 april 2007 · 4 554 Inlägg

om man bara hade kvitton på plocket så kanske, sen har jag för dyra grejjer iförhållande till va de ger i prestanda känns de som så för min del är de nog kört


edit: bra initiativ iaf många som inte vet hur de funkar och emma har lite otydlig med hur man ska gå tillväga och vilka klasser som finns osv hoppas många läser detta och börjar, tror intresset finns men som sagt tror de är många som inte vet hur man ska få kontakt

gurenius
2 april 2007 · 1 631 Inlägg

loudness, det är precis därför jag startade tråden. Din Golf kan du ju absolut tävla med!

Det finns INGA krav på kvitton i EMMA Entry! Dyra som billiga anläggningar går bra. Finns inte heller någon max belopp-gräns att hålla sig inom som tidigare.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
ironhead volvoraggare
2 april 2007 · 4 776 Inlägg

låter ju grymt kul att kunna ställa upp asså när går den första tävlingen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
loudness
2 april 2007 · 4 554 Inlägg

gurenius skrev:
loudness, det är precis därför jag startade tråden. Din Golf kan du ju absolut tävla med!

Det finns INGA krav på kvitton i EMMA Entry! Dyra som billiga anläggningar går bra. Finns inte heller någon max belopp-gräns att hålla sig inom som tidigare.

då är de ju fritt fram hehe får suga på karamellen tanka å försöka åka ner igenom:P

gurenius
2 april 2007 · 1 631 Inlägg

ironhead skrev:
låter ju grymt kul att kunna ställa upp asså när går den första tävlingen

Kolla kalendern ovan. EMMA Entry kommer gå på varje tävling vad jag vet.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
ludde__mannen draminbil.nu
2 april 2007 · 1 382 Inlägg

Vad är det för kvalíté på mp3:orna som ligger ute för gratis nedladdning? Jämfört med rikiga tävlingsskivan menar jag smile

gurenius
2 april 2007 · 1 631 Inlägg

ludde__mannen skrev:
Vad är det för kvalíté på mp3:orna som ligger ute för gratis nedladdning? Jämfört med rikiga tävlingsskivan menar jag smile

De är tänkta som demo för att alla ska få en uppfattning om vad som används vid bedömningen. Skivan har riktigt bra inspelning och innehåller också lite fler spår. Kan ju såklart ej jämföras med MP3...

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
ironhead volvoraggare
2 april 2007 · 4 776 Inlägg

låter ju svinkul asså man blir bra taggad synd bara att det är så långt till blekinge bara

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
ludde__mannen draminbil.nu
2 april 2007 · 1 382 Inlägg

Låter kanon! Sitter och bränner en skiva precis så jag slänger självklart in dom för att tesa i min original +bas stereo wink

gurenius skrev:

ludde__mannen skrev:
Vad är det för kvalíté på mp3:orna som ligger ute för gratis nedladdning? Jämfört med rikiga tävlingsskivan menar jag smile

De är tänkta som demo för att alla ska få en uppfattning om vad som används vid bedömningen. Skivan har riktigt bra inspelning och innehåller också lite fler spår. Kan ju såklart ej jämföras med MP3...

TT-Avant
2 april 2007 · 6 851 Inlägg

ironhead skrev:
låter ju grymt kul att kunna ställa upp asså när går den första tävlingen

Första tävlingen TROR jag är på fredagen då Elmia  öppnar sina protar.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
MilesPrower Rookie
2 april 2007 · 63 Inlägg

Tycker det låter som en jäkligt kul grej. Gäller bara att få ordning på ljudet/utseendet och sen ge sig ut på en liten road trip i sommar smile

Kornz Solfilmsmontör
2 april 2007 · 947 Inlägg

Hoppas man får ljudanläggningen i ordning innan den 5:e maj då. Ljudbyggaren i helsingborg hade ju fullt upp nu så här innan elmia hmm. Har alltid velat prova tävla även om jag inte har några värsting grejor.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
fredda_king Fotograf
2 april 2007 · 1 319 Inlägg

detta hadde ju vart intressant om man inte hadde haft nästan 100mil dit:S är alldrig nå här hemmikring så man kan prova.. så man vet om det är värt att åka

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
CoSmoZ 2lateuloose
2 april 2007 · 543 Inlägg

gurenius skrev:
För alla som ALDRIG NÅNSIN TÄVLAT så finns en ny klass, EMMA Entry. Det kommer bli en kul klass där alla kan vara med!.

Innebär det tävlingar inom emma & sasca? alltså kan en dB nörd som moi ställa upp i Emma entry utan problem?

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
gurenius
2 april 2007 · 1 631 Inlägg

CoSmoZ skrev:

gurenius skrev:
För alla som ALDRIG NÅNSIN TÄVLAT så finns en ny klass, EMMA Entry. Det kommer bli en kul klass där alla kan vara med!.

Innebär det tävlingar inom emma & sasca? alltså kan en dB nörd som moi ställa upp i Emma entry utan problem?

Japp! Men du får ju försöka tweaka för välljud så gott det går... ;-)

EMMA Entry är för ALLA, originalljud räcker för att testa. Förhoppningen är ju att få folk att fortsätta vidare till EMMA Experienced senare där bedömningen omfattar fler punkter.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
CoSmoZ 2lateuloose
2 april 2007 · 543 Inlägg

gurenius skrev:
Japp! Men du får ju försöka tweaka för välljud så gott det går... ;-).

haha du missförstod mej! inte tänkte jag tävla med dB bilen! för om jag hade haft den kvar hade jag nog inte vunnit eftersom den inte hade framsystem!.. *asg*

utan detta var mer jag skulle kunna tänka mej tävla i med min privata ride! senare när alla leksaker kommit hem till pappa

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
OverBoosted AUTOBAHNRASER
3 april 2007 · 3 804 Inlägg

Måste man ha kvitto på grejerna?!?! dom som jobbar o får inköps pris då? dom som tar hem eget? dom som har spons?


Bmw osv..
TT-Avant
3 april 2007 · 6 851 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
Måste man ha kvitto på grejerna?!?! dom som jobbar o får inköps pris då? dom som tar hem eget? dom som har spons?

Gå in på EMMAS sida och läs om regler.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
VictorD Med Jetplan i generna
3 april 2007 · 413 Inlägg

Kanske skulle prova att ställa upp på sen när bygget är färdigt smile (läs v.16)

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang