4552
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

Jajjemen!
1 512 Inlägg
16 september 2007
Simppi skrev:
hitta en otroligt läcker färg nu i senaste TRAILER tidningen. en röd färg som finns på cab-scanian "39" wink mmm tongue den lär också ska ha presenterats i senaste bilsport smile

kimpan_90 skrev:
Men är inte fullt bestämmt.. vill höra folkets röster.. har ju ingen bild på den röda färgen hmm men det är en lite mörk vinröd, inte så jäklans mörk.. men inte ljus heller tongue

Antar att de är Svempas Roadster ni snackar om..?
http://www.karlstadracing.nu/forumet/vi … hp?t=15541
Lägger upp länken så fler kan se vilken färg ni menar.
Den färgen tror ja på iaf wink

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
Manne skrev:
Simppi skrev:
hitta en otroligt läcker färg nu i senaste TRAILER tidningen. en röd färg som finns på cab-scanian "39" wink mmm tongue den lär också ska ha presenterats i senaste bilsport smile

kimpan_90 skrev:
Men är inte fullt bestämmt.. vill höra folkets röster.. har ju ingen bild på den röda färgen hmm men det är en lite mörk vinröd, inte så jäklans mörk.. men inte ljus heller tongue

Jag har inte sett den i tiningen än, så om det ör den simppi talar om vet jag inte, men den va riktigt grym lastbil wink
Snygg färg vare med.. nu fick man sig en funderare ju tongue det påminner lite om candy red..
Får tänka till lite nu, säg va ni tycker annars!
mvh kimpa

1 997 Inlägg
16 september 2007
Jag tycker att du ska köra på nån vinröd nyans, tor de passar bra ihop med de grå-svarta tanklocket:)

Men du ska ju göra de som du själv tycker blir bäst, du e ju lackerare;)

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
16 september 2007
neeej kimpan du ska bli lackerare, då måste du ju veta vilka färger som framhäver bilens former. gråa nyanser blir för trist avlångt och orginal, svart blir helt enkelt tråkigt, och blandningar imellan funkar inte. Du ska ha röd. och inte vilken röd som helst. En som känns lyxig, som är ovanlig, och kalas läcker både med högblank klarlack och mattklarlack vilket öppnar upp ännu fler möjligheter med bilen.

612 passion röd ifrån volvo, ska uppdatera med bild sen.  Kolla den iskolan och gör ett lackprov på den så kommer du bli total såld. kommer passa din bil till 110%

Kommer själv köra på en volvo kulör på min golf. Cappuchino mettalic^^ som kom på 960in och utvecklades lite och hamnade tillslut på s70 och c70in

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
isak90 skrev:
Jag tycker att du ska köra på nån vinröd nyans, tor de passar bra ihop med de grå-svarta tanklocket:)

Men du ska ju göra de som du själv tycker blir bäst, du e ju lackerare;)

Okej, jo det är oxå snyggt, är rädd för att den svarta färgen ska se så jäklans orginal ut.. och bleknar snabbt.. Lessnar nog på den färgen senare.. hmm

Jo jag ska ta mig en funderare tongue
Tackar för ditt inlägg!
mvh kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
Turbomatte skrev:
neeej kimpan du ska bli lackerare, då måste du ju veta vilka färger som framhäver bilens former. gråa nyanser blir för trist avlångt och orginal, svart blir helt enkelt tråkigt, och blandningar imellan funkar inte. Du ska ha röd. och inte vilken röd som helst. En som känns lyxig, som är ovanlig, och kalas läcker både med högblank klarlack och mattklarlack vilket öppnar upp ännu fler möjligheter med bilen.

612 passion röd ifrån volvo, ska uppdatera med bild sen.  Kolla den iskolan och gör ett lackprov på den så kommer du bli total såld. kommer passa din bil till 110%

Kommer själv köra på en volvo kulör på min golf. Cappuchino mettalic^^ som kom på 960in och utvecklades lite och hamnade tillslut på s70 och c70in

Hehe:)
Jo tror oxå den blir för orginal, men vet inte..hmm
Jo jag vill ha en ovaligfärg i rött sken, men vafan, vill inte ha en färg som passar ihop med tonade rutor,  vil inte få in epa stuket över min merca, den ska vara clean och snygg smile

Okej, lägg gårna upp bilder på dina förslag big_smile
Tackar såmycket för inlägget!
mvh kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
Här är ett förslag på färgenjag har på tanklocket, det är en 2.3 det här..

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/154077_2piwpn.jpg
Sån här färg funderar jag på..

Kom gärna med förslag och bilder! smile
mvh kimpa

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
16 september 2007
kimpan_90 skrev:
Turbomatte skrev:

Jo jag vill ha en ovaligfärg i rött sken, men vafan, vill inte ha en färg som passar ihop med tonade rutor,  vil inte få in epa stuket över min merca, den ska vara clean och snygg smile

mvh kimpa

nej verkligen inte för orginal, det fina är att du kan lägga den medd matt klarlack och få ännu fräckare resultat utan att förstöra mettalicen.det roliga med just 612 är att djupet på den är otrolig, har både laggt färgen och rekondat den så jag vet^^ och nej tonade rutor skulle inte passa, det blir för mkt epa, kör cleant, med en toutch av lyx^^ det är ju trotts allt men merca:)

Men givetvis är det ditt val, tyckte bara att jag skulle ge dig ett tipps och en synpunkt.

Annars är det sjuktgrymt jobb du laggt ner på bilen:) och det är kul att fler blir lackerare^^ Är ju själv innte på sista året nu.

http://www.volvocars.se/imageWeb/87f19d02-4a52-4e2e-be53-b52a5dcb5b75.jpg

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
Turbomatte skrev:
kimpan_90 skrev:
Turbomatte skrev:

mvh kimpa

nej verkligen inte för orginal, det fina är att du kan lägga den medd matt klarlack och få ännu fräckare resultat utan att förstöra mettalicen.det roliga med just 612 är att djupet på den är otrolig, har både laggt färgen och rekondat den så jag vet^^ och nej tonade rutor skulle inte passa, det blir för mkt epa, kör cleant, med en toutch av lyx^^ det är ju trotts allt men merca:)

Men givetvis är det ditt val, tyckte bara att jag skulle ge dig ett tipps och en synpunkt.

Annars är det sjuktgrymt jobb du laggt ner på bilen:) och det är kul att fler blir lackerare^^ Är ju själv innte på sista året nu.
http://www.volvocars.se/imageWeb/87f19d … cb5b75.jpg

Japp, den där färgen hade ett kjävlans ljup, nu måste jag blanda den där färgen i skolan ska du veta wink hehe Nu fick man sig en funderare tongue

Precis, den ska vcara clean och ändå se lyxig och fin ut smile
Ja det är bara roligt och höra andras tips och synpunkter smile

Tackar big_smile
Japp, har alltid gillat att hålla på med lackering smile
Jasså, jag går andra året nu eller första året på lackeringsutbildningen, man börjar ju i 2an tongue
mvh kimpa

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
16 september 2007
Gör det^^ har en känsla av att du kommer älska den^^

Förstår dig, det är så härligt att se hur en billack växer fram i lackboxen, och att se slutresultatet.

Nedu krya på dig så du kan blanda lack i skolan^^ och jag hoppas att få se bilen din live någon gång. Tror du du får den rullandes till nästa sommar?

172 Inlägg
16 september 2007
Fan va nice det blir! smile Rolig tråd att följa upp det här.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
Turbomatte skrev:
Gör det^^ har en känsla av att du kommer älska den^^

Förstår dig, det är så härligt att se hur en billack växer fram i lackboxen, och att se slutresultatet.

Nedu krya på dig så du kan blanda lack i skolan^^ och jag hoppas att få se bilen din live någon gång. Tror du du får den rullandes till nästa sommar?

Fan va bra, hoppas jag gör det då wink hehe
Jajamensan smile

Tackar, orkar inte göra nåt annat nu, blir bara sjukare nu om man går ut i denna jävla kyla hmm

Jarrå, den ska lackas nu i vinter förhoppningsvis sen plockas ihop sen besiktas och sedan ska den vänta tills jag får lappen nu till nästa sommar, den 24juni, längtar redan tills man är 18 smile
mvh kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
huckstar skrev:

Tackar för det trevliga inlägget smile
Kommer följa din med  vettu wink hehe
hare gött\ kimpa

too fast to live, too young to die
357 Inlägg
17 september 2007
Manne skrev:
Simppi skrev:

kimpan_90 skrev:

de va Svempas Roadster ja precis! wink
men dendär (612) volvo lacken som Turbomatte la upp va riktigt otroligt fin den oxå!
hur går de me fronten nu då kimpan? big_smile

mvh simon

172 Inlägg
17 september 2007
kimpan_90 skrev:
huckstar skrev:

hare gött\ kimpa

Vassego.. tongue

Hehe okey trevligt:)

Fått till nå nytt på bilen då? smile

Hehe aa detsamma //Jimmy

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
huckstar skrev:
kimpan_90 skrev:
huckstar skrev:

hare gött\ kimpa

Vassego.. tongue

Hehe okey trevligt:)

Fått till nå nytt på bilen då? smile

Hehe aa detsamma //Jimmy

Nä, har varit lungt med det, kikat runt lite nu på internet sidor och hittat den billigaste takförlängaren utav alla sidor jag kollat på, är bra sugen, bställde även en ny lucka till mercans plasttrösklar eftersom en va borta (De ska sitta för orginalhålet där orginaldomkraften ska in)

men annars harevarit lungt, fortfarande så jälva förkyld bara hmm
mvh kimpa

The Gunner
182 Inlägg
17 september 2007
vilken sida hittade du den billigaste på ?? vad kostade den?

Keyboard Not Found - Press [F1] to Continue.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
Simppi skrev:
Manne skrev:
Simppi skrev:

kimpan_90 skrev:

de va Svempas Roadster ja precis! wink
men dendär (612) volvo lacken som Turbomatte la upp va riktigt otroligt fin den oxå!
hur går de me fronten nu då kimpan? big_smile

mvh simon

Hade missat ditt inlägg hmm srry!

Jorrå, satt och funderade hur jag ska göra med v70 fronten, antingen så plastar jag den hos en firma, kan väl inte vara särskilt dyrt?
Annars blire en plåtbit bakom och poppnitar, till de kanterna vid hjulhuset hmm får se, känn ssom orginal åker på i första taget..

Jo den färgen va grymt snygg och djup smile
Fronten har det inte hänt mycket med hmm känner mig jävligt förkyld, kan knappt andas me näsan så nästa helg får vi se om det blir nåt gjort för nu ska jag ta det lungt och gå i skolan tills de lungnat ner sig smile
mvh kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
Cheva_power skrev:
vilken sida hittade du den billigaste på ?? vad kostade den?

http://www.gup-tuning.se/index.php?CarM … &com=1

Här är sidan, bara 690kr mot andras  företag som tar en tusing för den..

Men nu, ska jag ha en takförlängare på mercan? va tycker ni alla!?
mvh kimpa

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
17 september 2007
Tycker helt klart att du ska köpa takförlängare smile

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

Sök