2260
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

LillNaisarn
28 september 2007
Ser ut fint, ett tips ang skärmarna är att lägga underreds massa på insidan av skärmarna för att undvika rost då Grundfärgen/rostskyddet är inte det bästa på pirat delar smile
(Gör alltid så själv då jag köper nya pirat skärmar!)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
28 september 2007
Trådstartare
Broken-Arrow skrev:
kimpan_90 skrev:
Uppdate!

Hej alla!
Idag kände jag att jag var tvungen att tänka posetvift och tagga till för att kunna bli klar med bilen någon gång..
Så ida fixade sig inpassningen med blinkersarna.

Bilder och info:

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/162149_bzkdng.jpg
Började passa in allt och den här gången gick de bättre.. Höjde upp undersidan av strålkastaren, för orginal sitter det en justerbar plastsak som man kan ställa hur mycket undersidan ska sticka ut, så idag gjorde jag en lösning med en bult och några muttrar så nu sitter allt bra, finns en liten glipa men den läggs igen med lite sillicon eller liknande..

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/162157_cu2ekj.jpg
Mycke nöjdare me inpassningen efter justering av strålkastaren..

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/162160_qorkkt.jpg
Nu är det inpassat, bara litefinjusteringar kvar, knacka lite plåt och så..

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/162161_2e5emk.jpg
Så där ja, börjar likna nåt nu? smile

Nu ska jag njuta av en lyckad dag och ska små fixa lite i morrn oxå.. finns ju lite kvar tongue
mvh kimpa

Fint Jobbat kämpa på smile

Tackar smile roligt och glädjande med sånna här kommentarer smile

[bLillNaisarn b]

Tackar smile
Jo jag hade tänkt göra det efter jag fixat lite me plåten, finns lite skavanker och så måste jag kncka till nån kant, innan jag sprutar på det, men tackar för tipset smile
Mvh kimpa smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
29 september 2007
Trådstartare
Uppdate!

Ida va vädret skit så jag hade inge annat för mig än att tömma kontot ifrån studiebidraget lite tongue

Så de vart en införskaffning av:
http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/162857_c0sp5h.jpg
Dagens inköp: Poleiester + härdare, Glasfibermatta, Pl400 (Lim till fastsättning av trösklarna) 4 styckna nya bromsslangar runt om smile

Nu när det blir skitväder några dagar, när det riktiga höstrusket kommer så har jag planerat att plasta istället för att hålla på ute me bilen, så då ska kartfacken bli högtalarlådor, kickerhögtalare verkar det bli just nu, men kanske någon annan serie, helst 6.5or, runda..
Några tips på högtalare till rätt pris? Skriv då här smile

Mvh kimpa

Illustratör
826 Inlägg
29 september 2007
Nice.. börjar hålla på med det roliga för att hålla motivationen uppe?? XD Jag köpte en dls-serie som låter allt annat än vad dls är känt för.. Vart feltillverkade enligt dls från början så som skulle sluta sälja dom med dom gick åt som smör.. Mer bas än hifi o öser på riktigt hårt. wink Rekomenderas varmt..

R6A heter modellen.

http://nardik.se/bilder/dls/r6a_s.jpg

Nårdik säljer dom billigare dom nu ser jag.

Tänker...

LillNaisarn
30 september 2007
Ser ut fint smile tänk nu bara på att inte glömma ett par rejäla plast handskar då du ska hålla på med att polyster & glasfiber är inte så skojj att få på sig då det vill på klia i flera dagar.

ska bli skojj och se dig börja plasta smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
Fallan skrev:
Nice.. börjar hålla på med det roliga för att hålla motivationen uppe?? XD Jag köpte en dls-serie som låter allt annat än vad dls är känt för.. Vart feltillverkade enligt dls från början så som skulle sluta sälja dom med dom gick åt som smör.. Mer bas än hifi o öser på riktigt hårt. wink Rekomenderas varmt..

R6A heter modellen.

Ja det lutar åt det hållet, men om de blir dåligt väder så gåre ju alltid att plasta inomhus smile och de har jag planerat ett tag nu så nu ska det ske när höstmörkret faller.. ska kika lite och beställa hem ett par högtalare nu.. men måste ju veta va man ska köpa tongue

Okej, lät bra de där, får kika lite på deras sidor, men är helst sugen på bara högtalare, för diskanter vettefan var jag ska sätta dem hmm vill inte bygga så jäklans mycket på dörrsidorna, har ett par kartfack liggandes tongue

Tackar för tipset smile
Mvh kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
LillNaisarn skrev:
Ser ut fint smile tänk nu bara på att inte glömma ett par rejäla plast handskar då du ska hålla på med att polyster & glasfiber är inte så skojj att få på sig då det vill på klia i flera dagar.

ska bli skojj och se dig börja plasta smile

Tackar smile
Jo jag har de hemma, har ju testat plasta hatthyllan tidigare, så riktig mask är inköpt sen tidigare och gummihanskar med smile

Jo, ska bli kul och se om man kan de här tongue hehe
Mvh kimpa

Illustratör
826 Inlägg
30 september 2007
kimpan_90 skrev:
Fallan skrev:

R6A heter modellen.

Ja det lutar åt det hållet, men om de blir dåligt väder så gåre ju alltid att plasta inomhus smile och de har jag planerat ett tag nu så nu ska det ske när höstmörkret faller.. ska kika lite och beställa hem ett par högtalare nu.. men måste ju veta va man ska köpa tongue

Okej, lät bra de där, får kika lite på deras sidor, men är helst sugen på bara högtalare, för diskanter vettefan var jag ska sätta dem hmm vill inte bygga så jäklans mycket på dörrsidorna, har ett par kartfack liggandes tongue

Tackar för tipset smile
Mvh kimpa

Ok.. Ja det var så lite så..  Men diskanterna till r6a är riktigt fina faktiskt.. men vill man inte ha så tung bas så finns det ju mindre serier med samma diskanter.. Men måste lägga ett bra ord om nårdik.. Har varit in i deras butik o handlat flera gånger och dom är riktigt duktiga, trevliga och hjälper alltid till så fort det är nått.

Ska själv börja plasta dörrsidorna snart men måsta skaffa mer härdare.. smile Lycka till!
Senast redigerat av Fallan (30 september 2007)

Tänker...

Maizer
30 september 2007
54 sidor lång tråd... och ändå ser den ut som vilken annan merca 190 som helst.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
Fallan skrev:
kimpan_90 skrev:
Fallan skrev:

R6A heter modellen.

Tackar för tipset smile
Mvh kimpa

Ok.. Ja det var så lite så..  Men diskanterna till r6a är riktigt fina faktiskt.. men vill man inte ha så tung bas så finns det ju mindre serier med samma diskanter.. Men måste lägga ett bra ord om nårdik.. Har varit in i deras butik o handlat flera gånger och dom är riktigt duktiga, trevliga och hjälper alltid till så fort det är nått.

Ska själv börja plasta dörrsidorna snart men måsta skaffa mer härdare.. smile Lycka till!

Tackar för infon smile
Japp ska kika lite där jag med wink

Lycka till själv  smile
mvh kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
Maizer skrev:

Okej, men har du sett utgångsläget från när jag köpte bilen?
Vill bara ha en skön och trevlig bil att köra, vill bara ge insperation till andra att skaffa sig en bil, finns en jäkla massa 17 åringar och en jävla massa annat folk som tar till sig av trådarna och börjar fixa me sina egna bilar..

Du behöver inte läsa tråden eller titta igenom den om du tycker så..
Det finns en jävla massa andra 190eor ute på gatorna, vill inte ha en merca som ser ut som en epa!
Förlåt så jävla mycket så att jag inte göra dig nöjd..

Men huvudsaken är att jag blir nöjd och jag vill bara visa och + så gör jag detta för att ha ett projkt att lämna in till skolan sen, vill bara fixa min egna bil hmm

LillNaisarn
30 september 2007
Maizer skrev:

Det dära var ju en väldigt nödvändig kommentar! Varför påpeka på ngt som är ett bygge det är ju inte precis klart...?

Illustratör
826 Inlägg
30 september 2007
LillNaisarn skrev:
Maizer skrev:

Det dära var ju en väldigt nödvändig kommentar! Varför påpeka på ngt som är ett bygge det är ju inte precis klart...?

Han kanske inte är van att läsa populära trådar där fler än trådskaparen skriver.. tongue  Är ju ett bra tecken isf..

Tänker...

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
LillNaisarn skrev:
Maizer skrev:

Fattar inte jag heller, sen när bilen blir klar kommer det bli min unika bil och ingen annan merca ska se likadana ut tongue hehe
Nä men de finns så många mercedes 190er ute på gatorna nu, min kommer inte bli speciell, men det är min första mercan jag håller på med, och framförallt min första bil.. så tack vare tråden får ju jag tips och kommentarer som får en att jobba vidare. så meningslös kommentar tycker jag han skrev hmm
Jag själv har fixat min egna bil smile

Fallan

Haha, måste ju vara så, otroligt onödig kommentar av han tycker jag..
Tackar för stödet grabbar!
mvh kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
Uppdate

Ida vart de lite småpyssel, försökta sätta på fläktremmen ida men behövs en till hand, har ju bara 2 tongue
Så de får vänta, började tvättat av trösklarna ha ner några svetsknoppar me vinkelslipen, och passa in lite extra me blinkersarna..
Så glömde ta bilder, men ska försöka höra me grannen om jag skulle få möjlighet att ställa in bilen i hans garage, men de beror på va han säger, annars söker jag efter garage, måste ju ha bilen inne när jag spacklar den, ska finsjustera lite i veckan nu när man är ledig torsdag fredag så vi får se va jag hittar på smile

Men uppdate kommer så fort jag gör något i veckan:)
Mvh kimpa

65 Inlägg
1 oktober 2007
Onödig kommentar!
Jag håller också på att renovera en MB 190e och har följt din tråd ett tag nu och tycker att du gör ett väldigt bra jobb:) riktigt kul läsning!
Keep up the good work!smile

too fast to live, too young to die
357 Inlägg
1 oktober 2007
jadu de går framåt här bara! wink men fronten den har man inte sett några bilder på nu, eller huvförlängaren? roll hur blire me de? tongue

jobba på nu bara å skit i såna kommentarer som han me lancian skrev big_smile
de e jobbet du lagt ner som räknas å många som följer å gillar ditt projekt så keep up the good work wink
mvh simon

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
bokan skrev:
Onödig kommentar!
Jag håller också på att renovera en MB 190e och har följt din tråd ett tag nu och tycker att du gör ett väldigt bra jobb:) riktigt kul läsning!
Keep up the good work!smile

Tackar big_smile
Riktigt roligt att du följer tråden och tycker det är kul läsning smile
Japp ska fortsätta wink
mvh kimpa

Simppi
Hehe smile
Jag vet inte hur de ska bli me fronten hmm är ju inte i glasfiber och de där sidorna till hjulhusen kan jag säkert fixa, men de kommer bli problem me passformen upp till lyserna, kan ju inte spackla eller glasfibra fronten upp till lyserna, de kommer förmodligen spricka, ska på me fronten och försöka på kansterna vid hjulhuset i helgen men måste komma på en lösning, kanske plastar av den  smile vi får välla se big_smile
Huvförlängaren ska börjas på så fort som möjligt, Bara att lägga på huven och börja rita lite och kapa lite och fixa lite ny plåt, men vettefan hur huvförlängaren ska se ut, några tips? de ska iallefall passa till en stilren bil smile
Ska kika på lite förslag ikväll smile

Tackar för stödet smile
Mvh kimpa
Senast redigerat av kimpan_90 (1 oktober 2007)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
Vill inte slänga ut massa pengar på  kjolpaket, vill ha en bil jag själv ska tycka är skön och snygg, takpoiler är jag skeptisk till just nu hmm vet inte varf, en avantage grill är jag sugen på, lack är jag inte säker på, vinröd eller svart (som på tanklocket) är sugen på svart, är en jävligt snygg färg, sugen på allt annat innuti bilen och det har jag bestämt mig för nu, men de som återstår att välja mellan är :

Takspoiler, blire inte förmycket på en stilren bil?
Tror den är snyggast på en svartbil..

Avantarge grill, är ett måste tycker jag själv, mycket snyggt!

Huvförlängning, inte säker, kommer trodligtvis bli som orginal..

Toning av rutor, vill inte pga epa utseende tycker jag..

Satt och tänkte på huvförlängning ida, Kommer nog inte passa på mercan hmm kanske en aning mer ner på lyserna, men då kommer det inte stämma med kansten från skärmen och de kommer förmodligen bli fult eftersom jag inte har nån kant till blinkersarna, så nu satt jag och titta på en avantarge grill, takspoiler är jag inte sugen på längre, pga att jag inte sett en " icke stylad" mercedes med en sån vinge, vill se en bild på det..
Har bara sett me tonaderutor och storvinge, då är det jävligt snyggt, men jag ska ju inte ha en stor vinge och inge tonade rutor, men just nu är jag i ett velar stadium tongue

Måste få klart huven, är sugen på att bygga om huven lite, men vet inte hur, några tips eller ps bilder som nån har lust att göra? smile

mvh kimpa
Senast redigerat av kimpan_90 (3 oktober 2007)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
4 oktober 2007
Trådstartare
Uppdate!

Tja alla!
Ida hade jag halvdag och planerade ett besök på skroten nu när man ändå va nere på stan..
http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/165191_3uzfzc.jpg
Ursäkta att stjärnan inte är rätt inriktad tongue haha, Blev en orginalratt för 100kr, skinn så den passar till inredningen smile

Fixade även de här ida..
http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/165193_1mwgxd.jpg
Kopierade nycklarna till bilen ida oxå, så man har reserv nycklar smile

Ska kika på en huv i morrn på skroten, hde bara ytrost på undersidan, inge rosthål som min tongue
Så de kanske blir en ny huv istället, tror nog inte huvförlängaren passar på bilen..
Men ska testa sen på gammla huven smile

Mvh kimpa

Sök