2793
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
Krille_S skrev:
kimpan_90 skrev:
Fråga Fråga Fråga!
Hur ska jag göra?:S
Har ju taklucka, ska jag demontera den innan lack eller ska jag bara fälla upp den och slipa efter det, måste ju nästan vara enklare att demontera den och sedan lacka den för sig..?
tips? smile

Ja lacka den för sig, blir mycket bättre och när du ska ha bilen i en annan färg så är det viktigt att det kommer färg överallt! wink Och när du lagt så mycket arbete på resten av bilen tror jag att du orkar ta bort takluckan också! big_smile hehe
Det bästa är nästan alltid bäst att ta bort så mkt som möjligt! wink

Okej, jo de är klart att jag lackar luckan för sig, ska ut och försöka få bort den där takluckan bara tongue hehe
mvh kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
Simppi skrev:
ouch...det där gillar man inte! när man hittar mera rost! hmm men man kan ju inte annat än fixa´t så de inte sprids! men du va använder du för rostskyddsfärg? smile

mvh simon

Nä, jag anbvänder mig utan "Turtelwax" (om de stavas så :S) egna Roststopper, kommer ju bli ett annat rostskydd på innan slipgrunden åker på smile
mvh kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
uppdate

Tja ida kom man hem vid 15.00 och han göra lite men fastnade vid takluckan, skulle få den tt tilta så jag får bort den, men vettefan hur jag får bort luckan hmm
Men jag har ju ingen elmotor på så jag har försökt att sätta dit en motor så jag kan styra den manuellt, men nu jävls det ite så ska försöka fixa det i morrgon eller i helgen smile
beror helt på när jag slutar på dagarna..
Men de blir bilder sen smile
mvh kimpa

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
8 oktober 2007
kimpan_90 skrev:
uppdate

Tja ida kom man hem vid 15.00 och han göra lite men fastnade vid takluckan, skulle få den tt tilta så jag får bort den, men vettefan hur jag får bort luckan hmm
Men jag har ju ingen elmotor på så jag har försökt att sätta dit en motor så jag kan styra den manuellt, men nu jävls det ite så ska försöka fixa det i morrgon eller i helgen smile
mvh kimpa

Hatar tjärnos gamla takluckor.. They fucking suck´s wink
Bra att du kommit en bit nu så bilen inte behöver frysa ballen av sig i vinter xD

C H E V R O L E T <3

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
kimpan_90 skrev:
uppdate

mvh kimpa

Hatar tjärnos gamla takluckor.. They fucking suck´s wink
Bra att du kommit en bit nu så bilen inte behöver frysa ballen av sig i vinter xD

Jo de är inge kul hmm får se om svetsen kommer ihand och den försvinner.. eller om jag ska försöka iallefall, för om den inte funkar me elmatning så funkar alltid det manuellt smile
men men ska fixa detta!
mvh kimpa

The Gunner
182 Inlägg
8 oktober 2007
jo du har rätt i att riktarn spakalr men bara grovt.. tongue det fina får ni göra själv big_smile hahaha

Keyboard Not Found - Press [F1] to Continue.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
Cheva_power skrev:
jo du har rätt i att riktarn spakalr men bara grovt.. tongue det fina får ni göra själv big_smile hahaha

Hehe smile
Jo, de stämmer tongue
Men du jobbar som plåtslagare eller?
Skulle behöva lite tips smile
mvh kimpa

The Gunner
182 Inlägg
9 oktober 2007
nej jag jobbar inte som det än ..men jag går andra året som du .. alltså första året med inrikting - kaross..vad är det du behöver hjälp med?? big_smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
Cheva_power skrev:
nej jag jobbar inte som det än ..men jag går andra året som du .. alltså första året med inrikting - kaross..vad är det du behöver hjälp med?? big_smile

Okej smile
Jag undrar hur svårt de är att svetsa igen takluckan, är ju en liten gummi list emellan, måstye väl i lite plåt i den springan när gummit dras bort..?
Funderar på detta om takluckan inte slutar krongla..
mvh kimpa

The Gunner
182 Inlägg
9 oktober 2007
jo det får du nog göra..det blir nog lite svårt att fylla igen det med svetsen tongue

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
Cheva_power skrev:
jo det får du nog göra..det blir nog lite svårt att fylla igen det med svetsen tongue

Okej, läste fråga nyss igen och den lät lite.. fjantigt, fattar väl de själv, när jag väl fick svaret wink hehe

Ska lämna bort bilen om den ska svetsat igen, så de blir ordentligt gjort!
mvh kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
Uppdate!

Ida vart de besvikna resultat hmm
Takluckemotorn som jag satte dit provesorikt funkade inte, kugghjul för dåligt.. men har ett "nytt" här hemma, så nu ska jag försöka att få dit den med orginalmotorn och kolla så allt spelar okej, annars tror jag att takluckan kommer svetsas igen..

Känns som den bara skapat massa problem, men om den nu inte funkar efter helgen kommer den läggas igen, kommer trodligtvis att lämna bort den till en bättre svetsare än mig själv tongue

Men vi får se, inte så kul att åka utan taklucka heller hmm den passar så bra på bilen.. sad
Åh, snälla funka efter helgen!!

mvh kimpa

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
9 oktober 2007
Har du tagit bort innertaket?? Där under sitter ju hela alltihop, kablar, linkage, och allt. Taklucka kan vara bra att ha på sommarn, om man inte har AC.

Lev livet, det kan ta slut fort

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
darkwizard skrev:
Har du tagit bort innertaket?? Där under sitter ju hela alltihop, kablar, linkage, och allt. Taklucka kan vara bra att ha på sommarn, om man inte har AC.

Nä, men vrf ta bort innetaket om jag hålller på med  motorn som sitter i skuffen..
Men som du säger, är alltid bra me taklucka då man inte har ac..
Men vettefan va jag ska göra, vi får se, Farsan va inte så sugen på att riva taket i mercan me mig, så mycket pill och jobb i onödan för att svetsa igen luckan, så de kommer nog vara en lucka där, men måste iallefall få till en motor som jag kan justrera manuellt om de inte skulle funka me el, ska försöka igen med  motorn fast me ett nytt kugghjul, hoppas att det funkar nu bara smile
Annars får jag fixa detta när man får tid och ork senaren är mercan är klar me lacken smile
Så nu ska jag försöka, om det inte går den här helgen får det vänta tills senare smile

Men hur får jag bort innetaket, mycket grejer att pilla med va?om du nu vet tongue
Mvh kimpa

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
10 oktober 2007
Ja, du Kimpan, funkar det inte med ny motor, så har nåt annat felat, t.ex nåmn vajer som kärvar. Och, ja, det är mycke pill att ta ner ett innertack.

Lev livet, det kan ta slut fort

735 Inlägg
10 oktober 2007
darkwizard skrev:
Ja, du Kimpan, funkar det inte med ny motor, så har nåt annat felat, t.ex nåmn vajer som kärvar. Och, ja, det är mycke pill att ta ner ett innertack.

Instämmer på det svaret far kugghjulet slut så är det antagligen för att det går tungt och att säkert vajern strular,polaren hade samma bekymmer med sin var bara skit kvar av kuggen,så det vara bara att gå igenom hela vägen o fixa till så det löpte lätt sen bytte han kugg efter det fungerade det helt ok,att svetsa igen luckan är nog inget höjdar jobb direkt tongue

Born With Nothing..Die With Everything

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
darkwizard skrev:

Okej, jo kanske det..
Får se vad man gör, de går ju att fixa manuellt för då pajjar ju inte kuggarna lika snabbt annars hmm
Men men, löser väl det senare i sånna fall, ska försöka igen att montera allt i helgen, tror jag glömde en sak till motorn sisst tongue haha

Broken-Arrow
Okej, jo deet får vi se smile
Ska kika på den senare, ska försöka montera motrn igen smile
mvh kimpa

735 Inlägg
10 oktober 2007
kimpan_90 skrev:
darkwizard skrev:

Okej, jo kanske det..
Får se vad man gör, de går ju att fixa manuellt för då pajjar ju inte kuggarna lika snabbt annars hmm
Men men, löser väl det senare i sånna fall, ska försöka igen att montera allt i helgen, tror jag glömde en sak till motorn sisst tongue haha

Broken-Arrow
Okej, jo deet får vi se smile
Ska kika på den senare, ska försöka montera motrn igen smile
mvh kimpa

Blir nog jäkligt bra det kämpa på smilesmile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
Tackar Tackar smile och desamma! big_smile

735 Inlägg
10 oktober 2007
kimpan_90 skrev:
Tackar Tackar smile och desamma! big_smile

Tack tack smile man har nog jobb med bilen hur länge somhelst bara man vill och orkar tongue men nu har man ju projekt bil så det är bara att köra på,ingen ide o sälja eller liknande

Sök