4552
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
30 november 2007
Trådstartare
Olzzon skrev:
Jäkla fin färg där, längtar efter att få se det färdiga resultatet smile

Tackar tackar smile kuol att du tycker om färgen med big_smile
Japp ska upp me bilder på det sen, jag lovar wink hehe
mvh kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
30 november 2007
Trådstartare
Aker_s40 skrev:
Blir riktigt bra det där, färgen var jäkligt fin, kul att se att allt jobb ger resultat tongue Ska bli intressant att se den färdiglackad.

Tackar, kul att det inte bara är jag som gillar färgen tongue hehe
Jo det är kul smile
Tackar!
mvh kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
30 november 2007
Trådstartare
JoQe skrev:
Ja, man lär ju inte missa den där i sommar, vi bor ju ändå i samma stad smile Bra jobbat och vilket tempo! Kul tråd att följa. Ser fram emot resultatet och att så se den live i sommar.

Nä du lär ju inte missa den tongue hehe
Tackar smile jo jag är van att jobba snabbt eftersom man hållit på ute på företag förut, fast man kan ta det lite lungnare i skolan ändå tongue
Jag ser framimot att se din bil i sommar med, har bara sett den rullande när man varit inne i stan i sommras..
Vi ses väl vid biltema wink hehe tongue
Tackar!
mvh kimpa

1 997 Inlägg
30 november 2007
Härligt!
Bara hellackningen kvar då. Ska bli roligt att se! Ser ju bra ut än så länge iallafall! big_smile
längtar! fast du längtar nog ännu mer? tongue

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
30 november 2007
Trådstartare
Galad8 skrev:
Härligt!
Bara hellackningen kvar då. Ska bli roligt att se! Ser ju bra ut än så länge iallafall! big_smile
längtar! fast du längtar nog ännu mer? tongue

Tackar smile
Jupp är ju bara den kvar, sen en massa småpill till tongue
Jo jag längtar ganska bra tongue vill inte ha helg, men får lacka den nästa vecka förhoppningsvis smile
Tackar återigen!
mvh kimpa

658 Inlägg
30 november 2007
kimpan_90 skrev:
Tackar smile jo jag är van att jobba snabbt eftersom man hållit på ute på företag förut, fast man kan ta det lite lungnare i skolan ändå tongue
Jag ser framimot att se din bil i sommar med, har bara sett den rullande när man varit inne i stan i sommras..
Tackar!
mvh kimpa

Hoppas jag får tummen ur och gör något i vinter så det blir något att titta på då smile
Ja, dyker väl upp iaf någon gång på plantagenträffarna, tycker de har blivit sämre men har man hängt där i 5år är det svårt att bara sluta smile

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
30 november 2007
Trådstartare
JoQe skrev:
kimpan_90 skrev:
Tackar!
mvh kimpa

Hoppas jag får tummen ur och gör något i vinter så det blir något att titta på då smile
Ja, dyker väl upp iaf någon gång på plantagenträffarna, tycker de har blivit sämre men har man hängt där i 5år är det svårt att bara sluta smile

Hehe, tycker bilen är grymt snygg på utsidan smile
Jasså, några planer för insidan?
Okej, jo jag har varit på typ 2 träffar fast va lite folk där då, sen har jag inte haft så mycket tid övers..
Jo men vi ses säkert på nån annan träff eller tutar på varandra sen wink
mvh kimpa

658 Inlägg
30 november 2007
Ja, det finns lite planer, både för in och utsida smile Ska bygga om bagaget helt och hållet, lacka lite in och utvändigt och xenondimljus är planerat än så länge smile Men det ligger lite på is eftersom jag precis köpt hus smile

Blir nog du som får tuta först för jag brukar sitta och dagdrömma så det tar tid innan jag känner igen folk tongue

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
30 november 2007
Trådstartare
JoQe skrev:
Ja, det finns lite planer, både för in och utsida smile Ska bygga om bagaget helt och hållet, lacka lite in och utvändigt och xenondimljus är planerat än så länge smile Men det ligger lite på is eftersom jag precis köpt hus smile

Blir nog du som får tuta först för jag brukar sitta och dagdrömma så det tar tid innan jag känner igen folk tongue

okej, låter intressant smile
Jasså, kul smile
Utanför stan eller? inte imot alunda hållet då? tongue
Hehe, okej, måste testtuta varje morgon så jag vet att de funkar då tongue hehe
mvh kimpa

Snickare
60 Inlägg
1 december 2007
Nice! smile

if you can't race it, style it!

LillNaisarn
1 december 2007
Det ser ut riktigt fint, längtar välldigt mkt efter att få se bilder då du lackar utsidan också *mumms* wink

1 237 Inlägg
1 december 2007
Kommer bli riktigt fint det där smile kul att det börjar bli till något nu tongue

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
Generalet skrev:
Nice! smile

Tackar smile

LillNaisarn
Tackar tackar smile
Jo jag längtar tills man får tid i lackboxen och bilen ska lackas smile

liquisole
Tackar smile
Jo det går frammåt big_smile
mvh kimpa

Bilgalen
89 Inlägg
1 december 2007
jippi bilen har fått färg och det ser sjukt bra ut...gillar värkligen färgen du valt.

Rakasta, kärsi ja unhoita, se se elämää on!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
Notorgo skrev:
jippi bilen har fått färg och det ser sjukt bra ut...gillar värkligen färgen du valt.

Tackar tackar big_smile
Jo den är bra snygg tycker jag med, får väl ta och fotta me brorsans värtsting kamera sen så får man se färgen lite bättre.. tongue
Mvh kimpa

49 Inlägg
3 december 2007
Jag såg ditt projekt för ca 3timmar sen. Fasnade i den och har kollat allt. Sjukt grymt gjort av dig. Längtar som F*N tills den e klar måste barar se hur det blir. Den kommer bli hur fet som hällst.. Önskar dig ett stort lycka till. När tror du att bilen är klar?
Mvh Oscar

too fast to live, too young to die
357 Inlägg
4 december 2007
nuuuuudu killen ! big_smile wow! den färgen va verkligen snygg! wink tongue
tummarna upp! wink
nu blir de till å börja göra nått i motorrummet snart då,va?! cool

mvh simon

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
lillbool skrev:
Jag såg ditt projekt för ca 3timmar sen. Fasnade i den och har kollat allt. Sjukt grymt gjort av dig. Längtar som F*N tills den e klar måste barar se hur det blir. Den kommer bli hur fet som hällst.. Önskar dig ett stort lycka till. När tror du att bilen är klar?
Mvh Oscar

Oj, Man tackar big_smile
Kul att det är nån som är intresserad av en gammal mercedes oxå smile

Den planeras att hellackas nu på fredag big_smile men får se om det blir nån ändring..
Tackar så jävla mycket smile
mvh kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
Simppi skrev:
nuuuuudu killen ! big_smile wow! den färgen va verkligen snygg! wink tongue
tummarna upp! wink
nu blir de till å börja göra nått i motorrummet snart då,va?! cool

mvh simon

Hehe smile

Jo jag gillar färgen med big_smile
Tack!
Nja, hel lack förhoppningsvis på fredag, sen efter lovet blire lite små grejer som ska lackas, sen så kanske något annat än montering, men får se, känner mig inte sugen att mecka gammal bil i motorn, de går ju knappt att göra nåt och dessutom märks nog inte sånt så mycket på motorgången tongue hehe

Tackar!
mvh kimpa smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
Uppdate!

Tja alla. ida vart lite gjort och det näsramr sig hellack nu big_smile
På fredag har jag planerat hellacken..

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/202518_ue4rsx.jpg
Lite mer slipgrund på, fanns lite skavanker där under tongue

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/202519_ihrwux.jpg
Fyllde lite skavanker med spackel och slipade sen på med lite mer slipgrund big_smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/202520_2zc8sn.jpg
Börja maskerat på passargerar sidan.. snart dax för lack big_smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/202521_yeh8gm.jpg
Köra av bilen med 500 papper och sedan kika lite runt den sen ska den in i boxen smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/202522_2gvbx8.jpg
Den slutliga bilden för dan med takvingen vid motorn och en snygg "Bro" som pekar med det fina fingret wink

Allt för ida, vart inte så lång dag pga att jag gick dit på mina håltimmar smile
Kommentera och peppa på nu folket!
mvh kimpa
Senast redigerat av kimpan_90 (4 december 2007)

Sök