Vad får ni tillbaka på skatten?

Danijel
12 april 2007 · 237 Inlägg

min första skatteåterbäring nånsin och det börja bra med 3500 tillskötet i kassan big_smile

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]
Marcus_Turbo
12 april 2007 · 268 Inlägg

får 9000:- tillbaka, sen ska ja ha körersättning med.. så blir nån tusing till smile..

så jag är nöjd...

blir utlandsresa till nyår för dom dom slantarna skulle ja tro smile

Dr_foppa
12 april 2007 · 88 Inlägg

2700kr

S-Larsson
12 april 2007 · 514 Inlägg

134kr tbx smile

old volkswagens never die they just get lower
Volkswagen Passat 3BG Highline Variant "Das Stance Wagon" (2002)
Saab_girl C70 byggande djurvårdare
12 april 2007 · 545 Inlägg

Lone Star skrev:

Saab_girl skrev:
ca 7000:)
e inte så haj på sånna här grejer men när får man tillbaka detta??

blir nog kjolpaket el en resa långt bort hade vart gött! hm...

Midsommar om du fixar ett kontonummer.

jehflar vilken midsommar de kan bli:P

Två ord räcker, SAAB knäcker
Lindgren_
12 april 2007 · 2 644 Inlägg

Får betala tbx 3300 hmm Satt o väntade på lite cash så får jag betala 3300 istället............. KÄNNS INGET BRA ! fick även ta ut en fond som inte gick så bra för o slippa betala en jävla masssa mer tongue

Senast redigerat av Lindgren_ (12 april 2007)

Johan Lindgren
Lone Star
12 april 2007 · 1 231 Inlägg

Saab_girl skrev:

Lone Star skrev:

Saab_girl skrev:
ca 7000:)
e inte så haj på sånna här grejer men när får man tillbaka detta??

blir nog kjolpaket el en resa långt bort hade vart gött! hm...

Midsommar om du fixar ett kontonummer.

jehflar vilken midsommar de kan bli:P

Ja fy fan smile on the house!

Mitt projekt: Evo III
Skaune
13 april 2007 ·

Blev duktigt överraskad när jag läste mitt brev, 5000:- fick jag!  Men sen har man lån o betala ju så roligare än så blir det inte! Tösen vart tvungen o betala tillbaka ca 200 spänn..

perpelle
13 april 2007 ·

3600 ska betalas.
Det tråkiga är att jag är studerande.
Tjänade 38k förra året, dra bort 16000 som är gränsen för skattepliktig.
Runda slängar så skrev dem 22k och av det ska jag betala 7500 i skatt!

Hur fan får dem ihop att jag ska betala 7500 i skatt på 22k? Det full skatt, lika mycket skatt som min morsa som tjänar över 300k!

Jävla pengautsugare.

Senast redigerat av perpelle (13 april 2007)

Anonymust
13 april 2007 · 136 Inlägg

student med porsche tongue

30% skatt på 22k är i runda slängar 7500:-

30% är väl minimum, medan t.ex en läkare betalar 57% i skatt, på ALLA pengar. Det är sniket, mer än hälften av det du tjänar, samtidigt som du troligtvis har FÖR mycket ansvar och arbete att stå i.

J-FORSGREN Dä ä bare o åk
13 april 2007 · 798 Inlägg

-1200

perpelle
13 april 2007 ·

Tellyehmaak skrev:
student med porsche tongue

30% skatt på 22k är i runda slängar 7500:-

30% är väl minimum, medan t.ex en läkare betalar 57% i skatt, på ALLA pengar. Det är sniket, mer än hälften av det du tjänar, samtidigt som du troligtvis har FÖR mycket ansvar och arbete att stå i.

Om du tror jag är ett rikemansbarn vars pappa köper en porsche så har du fel. Dem pengarna har jag jobbat ihop smile

Går det inte att jämka?

Lindgren_
13 april 2007 · 2 644 Inlägg

perpelle skrev:
3600 ska betalas.
Det tråkiga är att jag är studerande.
Tjänade 38k förra året, dra bort 16000 som är gränsen för skattepliktig.
Runda slängar så skrev dem 22k och av det ska jag betala 7500 i skatt!

Hur fan får dem ihop att jag ska betala 7500 i skatt på 22k? Det full skatt, lika mycket skatt som min morsa som tjänar över 300k!

Jävla pengautsugare.

Jag får betala 3300 och är student skulle fått betala massa mer om vi ionte sålde en fond som gick dåligt också.. Det är inte så att du har massa fonder o skit det får man betala saktt på också jag tjänade bara 10 000 så skattade nån gång sen jämnkade jag så ja trodde ja skulle få tbx 1lappen jag skatta och så får ja betala 3300 istället de man tjänat på fonder räknas också in i de man tjänat på 1 år så dom där 10 000 jag tjänade när jag jobba lite räkte inte långt..

Johan Lindgren
Daniel.J
13 april 2007 · 74 Inlägg

+5000 :d

Awuenobap
Anonymust
13 april 2007 · 136 Inlägg

perpelle skrev:
Om du tror jag är ett rikemansbarn vars pappa köper en porsche så har du fel. Dem pengarna har jag jobbat ihop smile

Det trodde jag aldrig, en porsche är ingen omöjlighet som student. Hedrar dig att du jobbat ihop pengarna! Min bil är pengar som ärvts, så jag får slita ännu mer för att upprätthålla min heder tongue

Själv är jag utan fast anställning, ingen fast inkomst och den spontana inkomst jag får består av upphittade pengar, hittade en tjuga igår och pantburkar/flaskor. Men att det är så beror ju på att jag har en hel del ordnat för tillfället och försöker leva på kanten, utan att vara fattig. Pengar skapar mest bekymmer i kontakten med människor emellan hmm

perpelle
13 april 2007 ·

Lindgren_ skrev:

perpelle skrev:
3600 ska betalas.
Det tråkiga är att jag är studerande.
Tjänade 38k förra året, dra bort 16000 som är gränsen för skattepliktig.
Runda slängar så skrev dem 22k och av det ska jag betala 7500 i skatt!

Hur fan får dem ihop att jag ska betala 7500 i skatt på 22k? Det full skatt, lika mycket skatt som min morsa som tjänar över 300k!

Jävla pengautsugare.

Jag får betala 3300 och är student skulle fått betala massa mer om vi ionte sålde en fond som gick dåligt också.. Det är inte så att du har massa fonder o skit det får man betala saktt på också jag tjänade bara 10 000 så skattade nån gång sen jämnkade jag så ja trodde ja skulle få tbx 1lappen jag skatta och så får ja betala 3300 istället de man tjänat på fonder räknas också in i de man tjänat på 1 år så dom där 10 000 jag tjänade när jag jobba lite räkte inte långt..

Nepp, mina två fonder går ruskigt mycket back så det ska inte vara några problem.
Suck, skatt på skatt på skatt.

Tellyehmaak skrev:

perpelle skrev:
Om du tror jag är ett rikemansbarn vars pappa köper en porsche så har du fel. Dem pengarna har jag jobbat ihop smile

Det trodde jag aldrig, en porsche är ingen omöjlighet som student. Hedrar dig att du jobbat ihop pengarna! Min bil är pengar som ärvts, så jag får slita ännu mer för att upprätthålla min heder tongue

Själv är jag utan fast anställning, ingen fast inkomst och den spontana inkomst jag får består av upphittade pengar, hittade en tjuga igår och pantburkar/flaskor. Men att det är så beror ju på att jag har en hel del ordnat för tillfället och försöker leva på kanten, utan att vara fattig. Pengar skapar mest bekymmer i kontakten med människor emellan hmm

Ville bara vara på säkra sidan, jag vet hur folk blir galna om man inte har jobbat ihop pengarna själv.

Tycker fan synd om dig, jag ska ner till skåne (malmö, gbg) i maj, kan skänka en hundring eller två wink

Senast redigerat av perpelle (13 april 2007)

323fSportT "The Stig"
13 april 2007 · 390 Inlägg

Jaa,jag fick papperen idag.ska betala ca 10.000:-.

MEN... har gjort avdrag för resor till och från jobbet så jag får tillbaka ca 2000:- iaf smile

Bättre än att betala 10k iaf smile

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...
beemern .......
13 april 2007 · 2 655 Inlägg

3250kr tillbaka:D

alminjo SLK
13 april 2007 · 610 Inlägg

får  2970 kr smile

Heavens_Gate
13 april 2007 · 543 Inlägg

ska betala tebax 600 spänn mad

Senast redigerat av Glempa156 (13 april 2007)

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang