Biltema

biltemaanstalld badboy for life
10 juli 2008 · 356 Inlägg

förvisso men kollade ni om det stod någon motor kåd eftersom det gör det gör det ibland

ironhead skrev:
köpte en vattenpump från biltema och den håller än. men det är bara en tidsfråga hur länge den håller. men nu till det djävliga kompisen min köpte ett avgassystem till sin toyota corolla.  vi kolla noga på serie och artikelnummret minst 4 gånger för att vara riktigt säkra för att få rätt. men likförbannat vart det ju fel. så nu skulle han skälla ut dom på biltema efter alla konstens regler

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
Mr_EmCom Med.lem
10 juli 2008 · 3 759 Inlägg

Känner bara att jag måste fråga dig "biltemaanstalld" är du anställd på biltema för att försvara dom på olika forum? tongue

Du lär få ett tungt jobb här, inte för att jag kommer säga emot dig, jag köper ganska mycket på biltema...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
biltemaanstalld badboy for life
10 juli 2008 · 356 Inlägg

ja det är jag men visstolika människor får tyck olika saker men som svar på dei fråga ja jag jobba på biltema big_smile

Mr_EmCom skrev:
Känner bara att jag måste fråga dig "biltemaanstalld" är du anställd på biltema för att försvara dom på olika forum? tongue

Du lär få ett tungt jobb här, inte för att jag kommer säga emot dig, jag köper ganska mycket på biltema...

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
biltemaanstalld badboy for life
10 juli 2008 · 356 Inlägg

får ändra mitt svar jag jobbar på biltema men är inte anställd för att svara på frågor i olika forum utan jobbar som golvsäljare i ett av varuhusen

Mr_EmCom skrev:
Känner bara att jag måste fråga dig "biltemaanstalld" är du anställd på biltema för att försvara dom på olika forum? tongue

Du lär få ett tungt jobb här, inte för att jag kommer säga emot dig, jag köper ganska mycket på biltema...

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
10 juli 2008 · 2 252 Inlägg

Woogensea skrev:
Haha...! jaja....i mina kretsar kallas dom för "Feltema"...Jo, inte fan köper man reservdelar där om de ska va seriöst....kanske nån glödlampa å sånt där krafs....Jag menar, precis som ovanstående sa, skulle du sätta in en Turbo från biltema i DIN bil? Nä just de....tänkte väl de....

varför skulle just biltemas turbo aggar vara så dåliga, tänkte, de är GARRET snurror dom säljer, vad jag vet är garret ett gooode stort märke som har fått bra kritik världen över eller vad säger du?

Senast redigerat av The_Mechanic (10 juli 2008)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Mr_EmCom Med.lem
10 juli 2008 · 3 759 Inlägg

biltemaanstalld skrev:
får ändra mitt svar jag jobbar på biltema men är inte anställd för att svara på frågor i olika forum utan jobbar som golvsäljare i ett av varuhusen

Mr_EmCom skrev:
Känner bara att jag måste fråga dig "biltemaanstalld" är du anställd på biltema för att försvara dom på olika forum? tongue

Du lär få ett tungt jobb här, inte för att jag kommer säga emot dig, jag köper ganska mycket på biltema...

Hehe okej, tänkte väll yikes tongue

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
olkarlsson Licensierad debbatör.
10 juli 2008 · 205 Inlägg

Biltema is tha shiet! Köper allt som jag behöver som finns på biltema! Vi behöver inga netto eller lidl. Vi behöver fler biltema!

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad
LuCiiifer DrivmedelsTekniker
10 juli 2008 · 1 632 Inlägg

OBS! köp inte deras aluminium hattar till ventilerna på fälgarna.. de koaxialerar(?) tror jag de heter. de fastnar i varje fall o förstör fälgarna.

biltemaanstalld badboy for life
10 juli 2008 · 356 Inlägg

om du menar dom som finns i blåt gult och silver så ska du fetta in dom på insidan innan du sätter på dom så fastnar dom inte:D

LuCiiifer skrev:
OBS! köp inte deras aluminium hattar till ventilerna på fälgarna.. de koaxialerar(?) tror jag de heter. de fastnar i varje fall o förstör fälgarna.

Senast redigerat av biltemaanstalld (10 juli 2008)

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
JohanSvensson90 Toyota mekaniker
10 juli 2008 · 240 Inlägg

olkarlsson skrev:
Biltema is tha shiet! Köper allt som jag behöver som finns på biltema! Vi behöver inga netto eller lidl. Vi behöver fler biltema!

Skön inställning xD  jag tycker iaf att deras verktyg är toppen.. jag studerar på fordonsprogrammet i Falkenberg o vi har bara verktyg från biltema.. fungerar hur bra som helst.

olkarlsson Licensierad debbatör.
10 juli 2008 · 205 Inlägg

Johan_sportbilen skrev:

olkarlsson skrev:
Biltema is tha shiet! Köper allt som jag behöver som finns på biltema! Vi behöver inga netto eller lidl. Vi behöver fler biltema!

Skön inställning xD  jag tycker iaf att deras verktyg är toppen.. jag studerar på fordonsprogrammet i Falkenberg o vi har bara verktyg från biltema.. fungerar hur bra som helst.

Ja, biltema är billigt och BRA. Ska börja på fordonsprogrammet eftersommaren i halmstad. Förhoppningsvis verktyg ifrån biltema !

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad
Gulmun * Klåpare
11 juli 2008 · 1 718 Inlägg

Har just provat Biltemas label-off som var fruktansvärt effektiv. Så om något annat fabrikat är en bättre produkt så antar jag att emblemet/klisterärket lossnar, torkar rent efter sig, klättrar ner från bilen och frågar snällt om den ska lägga sig själv i soptunnan eller krypa iväg något annat hörn.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Muttley
11 juli 2008 ·

olkarlsson skrev:

Johan_sportbilen skrev:

olkarlsson skrev:
Biltema is tha shiet! Köper allt som jag behöver som finns på biltema! Vi behöver inga netto eller lidl. Vi behöver fler biltema!

Skön inställning xD  jag tycker iaf att deras verktyg är toppen.. jag studerar på fordonsprogrammet i Falkenberg o vi har bara verktyg från biltema.. fungerar hur bra som helst.

Ja, biltema är billigt och BRA. Ska börja på fordonsprogrammet eftersommaren i halmstad. Förhoppningsvis verktyg ifrån biltema !

men då är du inte så gammal smile har tyvärr fått använda biltemas verktyg väldigt ofta smile och jag har knäckt hur många hylsor som helst och spärrhandtag har jag med förstört då de inte tålde ett skit smile
när de gäller verktyg i inköp så blir de helst teng tools eller kamasa eller något mer känt smile

reservdelar köps absolut inte av mig hos de då jag har haft problem med deras bromsar skivor och massa=)

sen vad alla andra gör är ju upp till de smile

men jag köpte ett tankskydd till min motorcykel de blev bra smile för de gör inte någon direkt nytta eller skada och jag kastade bara 40 spänn i skogen smile

ska dock prova på deras sadelväskor om jag ska på långtur snart.

Losgard
11 juli 2008 · 1 688 Inlägg

Kan också bara instämma med att biltemas reservdelar till bilar fungerar riktigt bra, förutom bromsarna.
Mina började brinna vid aktiv körning, vilket inte originalbeläggen gjorde.

Kan bara hålla med resten om att verktygen är toppen! big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
Grundstrom Nismo
11 juli 2008 · 758 Inlägg

Biltema är bra skit!

olkarlsson Licensierad debbatör.
11 juli 2008 · 205 Inlägg

tkd_rille skrev:

olkarlsson skrev:

Johan_sportbilen skrev:

Skön inställning xD  jag tycker iaf att deras verktyg är toppen.. jag studerar på fordonsprogrammet i Falkenberg o vi har bara verktyg från biltema.. fungerar hur bra som helst.

Ja, biltema är billigt och BRA. Ska börja på fordonsprogrammet eftersommaren i halmstad. Förhoppningsvis verktyg ifrån biltema !

men då är du inte så gammal smile har tyvärr fått använda biltemas verktyg väldigt ofta smile och jag har knäckt hur många hylsor som helst och spärrhandtag har jag med förstört då de inte tålde ett skit smile
när de gäller verktyg i inköp så blir de helst teng tools eller kamasa eller något mer känt smile

reservdelar köps absolut inte av mig hos de då jag har haft problem med deras bromsar skivor och massa=)

sen vad alla andra gör är ju upp till de smile

men jag köpte ett tankskydd till min motorcykel de blev bra smile för de gör inte någon direkt nytta eller skada och jag kastade bara 40 spänn i skogen smile

ska dock prova på deras sadelväskor om jag ska på långtur snart.

Vem sa att jag inte använt deras berktyg ofta? Jag har väl använt dem lika ofta som någon annan. Visst jag har inte använt dom i 20 år, men jag har nog använt dom oftare än dem flesta eftersom att jag har meckat flera tmmar varje dag i ett jävla tag nu. Och NEJ jag har inte tagit det lungt med dom. :PDet ända som har hänt är att dem försvunnit. wink

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad
kolvas
11 juli 2008 · 4 001 Inlägg

Grejorna jag provat från Biltema:

Krafthylsset = Funka bra, har bankat, slagit & kört med STOR muttermaskin & dom håller även spärrhandtaget.

Hylsset billig modell & billiga ringnycklar = skit, funkar kanske att skruva ihop möbler.

Bromsar = SKIT, skulle aldrig få för mig att prova det igen! Klossarna blev glasade p.g.a överhettning direkt & med rediga belägg så blev skivorna skit.

Bromsok, huvudcylinder & bussningar och koppling = inget att gnälla över.

Domkraft á 159:- = SKIT, lyfter knappt bilen över marken & efter 3 användningar så läcker skiten!

Kompressor á 799:- = Skit, eller ja, den duger till att pumpa däck om man har hörselskydd, den låter å skramlar så in i h*lvete

3-hjulig elmotorcykel till barn = kanon, har bara behövt ladda 2 ggr sen julafton å då kör grabben dagligen med den!

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
PlumCrazy
11 juli 2008 · 881 Inlägg

Kan man påstå att Biltema är samma sak som Mekonomen eller Meca?

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
kolvas
11 juli 2008 · 4 001 Inlägg

PlumCrazy skrev:
Kan man påstå att Biltema är samma sak som Mekonomen eller Meca?

du kan nog påstå att vissa delar på Mekonomen, Meca, Autoexperten, AD Center och Orginal är det samma men inte allt.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
olkarlsson Licensierad debbatör.
11 juli 2008 · 205 Inlägg

fattar inte varför alla klagar på bromsarna. mina har varit hur bra som helst. biltema skulle fan börja sälja och kränga däck, hade blivit en super hit!!

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang