lacka spoiler?

lucille biatch
4 april 2007 · 58 Inlägg

jag e helt ny och grön innom bilvärlden - men har precis skaffat mig ett stort intresse för det. så nu när jag köpt en bil så skulle jag vilja frächa till den. den är redan jättefin - men det skadar inte att pimpa upp den lite! smile

bilen har nu som orginal en rätt okej framspoiler och (vad säger man? inte kjolar men liknande fast mindre på sidorna och bakspoiler???). men dessa är svarta och bilen är klarröd.för att framhäva dessa skulle jag vilja lacka dem - men går det?? dom känns ganska mjuka. vad krävs för att kunna lacka sådant om det nu går?

skulle se ut precis så här http://www.garaget.org/archive/36568/31 … 271678.jpg (förlåt för att jag lånat bilden - hoppas det är okej att göra reklam för din bil??). det är exakt lika dana spoliar m.m - fast då svarta. men problemet är att dom känns som mjukt gummi - fast dom kanske ska göra det??

snälla hjälp!!

Saab 9-5 AERO kombi
Hodin
4 april 2007 · 140 Inlägg

Jag skulle inte tro att det är några problem.. Åker du till en lackerare så kan ju han säga om det går eller inte.. Jag tror de lägger på nån speciell grundfärg på vissa plaster..

Golf3
4 april 2007 · 198 Inlägg

lucille skrev:
jag e helt ny och grön innom bilvärlden - men har precis skaffat mig ett stort intresse för det. så nu när jag köpt en bil så skulle jag vilja frächa till den. den är redan jättefin - men det skadar inte att pimpa upp den lite! smile

bilen har nu som orginal en rätt okej framspoiler och (vad säger man? inte kjolar men liknande fast mindre på sidorna och bakspoiler???). men dessa är svarta och bilen är klarröd.för att framhäva dessa skulle jag vilja lacka dem - men går det?? dom känns ganska mjuka. vad krävs för att kunna lacka sådant om det nu går?

skulle se ut precis så här http://www.garaget.org/archive/36568/31 … 271678.jpg (förlåt för att jag lånat bilden - hoppas det är okej att göra reklam för din bil??). det är exakt lika dana spoliar m.m - fast då svarta. men problemet är att dom känns som mjukt gummi - fast dom kanske ska göra det??

snälla hjälp!!

Lackerare använder något slags mjukmedel i plasten, så det ska inte va nå problem

lucille biatch
5 april 2007 · 58 Inlägg

tack det låter bra. men den är ju väldigt mjuk - det känns som att lacken skall spricka om man trycker på tec kofångaren.

dehandlar dom tex kofångaren med en plast så den går att lacka eller förstod jag det fel??hmm

Saab 9-5 AERO kombi
Volvo_dud3
5 april 2007 · 8 Inlägg

Det ska gå att lacka, om du frågar en professionell lackerare om hjälp, ja.

The Volvo is Rolling again!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang