Va e fel på Landskrona?

skånefisken
6 april 2007 · 99 Inlägg

Va i Landskrona i lördags för att skriva högskoleprovet och hade såklart parkerat på Gullstrandskolans parkering. Efter vatt iväg och käkat lunch så parkerade vi på samma ställe och la in fronten till stereon i handskfacket. 3h senare kommer man ut och då har jag och en golf brevid mig fått rutan inslagen och dom hade snott stereon.
Hur fan kan de komma sig att man befinner sig i Lund, Malmö osv. hur mycket som helst medans man e i Landskrona en dag om året och då slår dom fan in rutan och snor stereon?!
Tycker de fan e bedrövligt att de kan vara så jävla svårt att hålla sig ifrån andras saker, har man inte råd att köpa eget så får man väl se till pch skaffa sig ett jobb!
Nä fy för Ladskronas småtjuvar säger ja bara!

Merclone Leg. Spådam
6 april 2007 · 816 Inlägg

Landskrona har ju inte precis något bra rykte i övrigt heller...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Masaru hater
6 april 2007 · 656 Inlägg

Jag håller med dig fullständigt.. Min kompis fick nyligen sina baklysen på sin Volvo S40 knäckta när han var i Landskrona.. Shit happens där troligen, det är därför jag håller mig undan Landskrona så mycket som möjligt..

Synd om din bil i alla fall!

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
precision
6 april 2007 · 2 652 Inlägg

händer överallt . här hade vi 3st bilstölder i samma kvarter på samma natt .

Benan
6 april 2007 · 271 Inlägg

Landskorna e inget ställe man ska va på helt enklet... har sina förklaringar!

Jerry Reparatör
6 april 2007 · 306 Inlägg

Det finns naturliga förklaringar till varför Landskrona är hårt drabbat av stölder och annan skit.
Nu blir man väl snart kallad för rasist men så är det tyvärr.

FireTraXX DFFL
6 april 2007 · 9 020 Inlägg

Bor bara drägg där.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
precision
6 april 2007 · 2 652 Inlägg

FireTraXX skrev:
Bor bara drägg där.

snacka om att dra alla över en kant .

FireTraXX DFFL
6 april 2007 · 9 020 Inlägg

precision skrev:

FireTraXX skrev:
Bor bara drägg där.

snacka om att dra alla över en kant .

Ja tyvärr, men det är ju trots allt min uppfattning om stan.
Har ingen bra erfarenhet av Landskrona.
(Jo, min morfar bor där. Han är snäll.)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Fredrik.Gustavsson
6 april 2007 · 2 123 Inlägg

FireTraXX skrev:

precision skrev:

FireTraXX skrev:
Bor bara drägg där.

snacka om att dra alla över en kant .

Ja tyvärr, men det är ju trots allt min uppfattning om stan.
Har ingen bra erfarenhet av Landskrona.
(Jo, min morfar bor där. Han är snäll.)

Fan då finns det ju iaf 1 iaf wink

Chrom Kapten Långsam
6 april 2007 · 185 Inlägg

Snacka om att tråden är gjord för att spåra ur. En snubbe har fått bilen saboterad (buhu, har ju inte hänt förut någon annanstans) och eftersom andelen invandrare i Landskrona är högre än genomsnittet visar folk upp sin fantastiska slutledningsförmåga direkt.


Min teori är att alla Sverigedemokrater känner sig allmänt missnöjda med sitt sorgliga liv och saboterar bilar regelbundet bara för att jävlas.

Väx upp för fan.

AeroMalm BMW fantast
6 april 2007 · 1 172 Inlägg

ja här finns många rövhål som stjäl... jag vet vad det är för nårra... dom borda ha stryk och lite till... dom har försökt råna mig 2 ggr... men min bil och även min polares 200sx s14 får stå ifred på gatan... aldrig varit nåt problem med det.!!! är inte rastist men fan i mej sverige demokrat.....

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Masaru hater
6 april 2007 · 656 Inlägg

haha schysst synvinkel Chrom.. själv så tycker jag att det bara är bra att informationen går ut och man ska inte sticka under stolen med att det oftast är invandrarna i landskrona som begår sånt här skit.. det är synd och så men de får skylla sig själva tycker jag..

OBS! Jag har invandrarbakgrund!

Sen angående det som hände skånefisken.. inte speciellt roligt.. tror inte att du Chrom helelr hade varit speciellt förtjust i att någon slått in rutan på din nya volvo.. alla har ju rätt till sin åsikt och rätt till att uttrycka sin känslor...

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
precision
6 april 2007 · 2 652 Inlägg

AeroMalm skrev:
ja här finns många rövhål som stjäl... jag vet vad det är för nårra... dom borda ha stryk och lite till... dom har försökt råna mig 2 ggr... men min bil och även min polares 200sx s14 får stå ifred på gatan... aldrig varit nåt problem med det.!!! är inte rastist men fan i mej sverige demokrat.....

synd att de bara är rövhål i sd som inte vet vad dom snackar om . har inte hört ett enda ord från dom som låter vettigt .

Chrom Kapten Långsam
6 april 2007 · 185 Inlägg

Masaru skrev:
haha schysst synvinkel Chrom.. själv så tycker jag att det bara är bra att informationen går ut och man ska inte sticka under stolen med att det oftast är invandrarna i landskrona som begår sånt här skit.. det är synd och så men de får skylla sig själva tycker jag..

OBS! Jag har invandrarbakgrund!

Sen angående det som hände skånefisken.. inte speciellt roligt.. tror inte att du Chrom helelr hade varit speciellt förtjust i att någon slått in rutan på din nya volvo.. alla har ju rätt till sin åsikt och rätt till att uttrycka sin känslor...

Jag tror du missförstått mig. Visst är det för jävligt med folk som förstör bilar, men det händer varje dag, överallt, oavsett var man bor eller vilken hudfärg man har. Denna tråd kan ju bara spåra ur som jag ser det. Hade jag bott i Landskrona hade jag blivit förbannad.

Masaru hater
6 april 2007 · 656 Inlägg

Joo jag förstår dig. Men varför hade du blivit sur om du hade bott i Landskrona? Du har ju inte gjort något, men du vet att det händer där hela tiden och att det är en större risk att lämna bilen där än i Helsingborg t.ex. Själv hade jag bara hållt med, för det är trotts allt sanningen.

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Chrom Kapten Långsam
6 april 2007 · 185 Inlägg

Masaru skrev:
Joo jag förstår dig. Men varför hade du blivit sur om du hade bott i Landskrona?

Pga att staden blivit ett mobboffer, allt skylls ju på invandrare. Sd får över 20% i ett val där de påstår att brottsligheten är skyhög och jag vet inte vad mer, trots att kriminaliteten minskat stadigt i Landskrona de senaste åren. Det är fruktansvärt hur folk kan svälja sånna lögner.

Aja, nog offtopic smile

Fortfarande har jag inte sett något bevis på att invandrare är överrepresenterade i bilinbrottsstatistiken, bara en massa tyckare som tror sig veta precis vad som hänt.

lanred
6 april 2007 · 555 Inlägg

Ska inte säga att det var en invandrare eller inte. Men en gång när det var festival där så skulle jag parkera bilen, och när jag stängde av motorn och skulle kliva ur bilen så kommer ett gäng invandrare och säger "ge hit 500". Då fattar man att om man inte ger de pengar så slår de sönder rutan och snor något själv så jag stack givetvis och parkerar någon annanstans. Landskrona är en skitstad och det är inte bara en persons åsikt utan alla jag känner tycker likadant..

Slovenian
7 april 2007 · 482 Inlägg

Handlar om ren tillfällighet (otur) inget annat.
Finns inte mer drägg i landskrona än vad det finns ngn annanstans, men landskronaborna beklagar sig och vipps så tycker hela Sverige synd om dem.
Bor inte i landskrona men känner ett antal personer som bor där, samt varit där en hel del. Och de jag känner anser själva att media ej ger en rättvis bild om staden.

Som tidigare skrivits sker bilinbrott sorgligt nog varje dag överallt i landet. Ett mängdbrott vilket polisen ej prioriterar.
Ta folk för fortkörning hjälper ju samhället så mkt mer! (ironi).

- Bromsa är ett tecken på svaghet -
BMW 323i (1997)
atc alltid snabbast
7 april 2007 · 73 Inlägg

orka gråta över landskrona...hellre att dom tar min bilstereo än att dom våldtar min flickvänn å skjuter/hugger ihjäl mig  ... vanlig kväll i sthlms förort =/

jag kör alltid snabbast e alltid först i kön!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang