Dry Ice

ogio www.rallyshop.se
6 april 2007 · 551 Inlägg

Är dt någon som vet var man kann få tag i detta, vill köra lite expriment efter att blivigt sugen när jag kollat på youtube.com

http://www.youtube.com/watch?v=cTP4yp8y_NA

Mvh Jocke

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT
Volkswagen Golf VR6 "VR6 - OGIO -" (1992)
Masaru hater
6 april 2007 · 656 Inlägg

Huuhuuuuu.... Jävlar, de var nära på att mista sina huvuden där ett tag.. cooolt! big_smile

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
c0nne
6 april 2007 · 401 Inlägg

vi hade förevisning på torr-is-blästring på vårt jobb så kom det en kille med 100 kg torr-is till jobbet... rätt fräck blästringsteknik.
iaf av dom 100 kg så blev det rättså mycket över så jag fick med mig lite hem... haha jag kasta ner lite i toan o spola big_smile fasen vad det rök! big_smile

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
Team-Adolfsson Gödseldräng
7 april 2007 · 4 529 Inlägg

ogio skrev:
Är dt någon som vet var man kann få tag i detta, vill köra lite expriment efter att blivigt sugen när jag kollat på youtube.com

http://www.youtube.com/watch?v=cTP4yp8y_NA

Mvh Jocke

dom är ju helt blåsta verkar som om dom inte fattar hur farligt det där är
som han i slutet tar upp det i händera och smäller hade ju kunnat blåsa av hans huve och lite till på han

Flinder
7 april 2007 · 133 Inlägg

"Sugen på testa" haha jag blev snarare avskräckt ser ju läskigt ut de där smile

Alphasonic Piratpartiet
7 april 2007 · 339 Inlägg

Vet inte riktigt var man får tag i sånt där men saltsyra och aluminium har liknande effekt. Det frigörs väte från saltsyran när den reagerar med aluminiumet och det sker rätt fort. Saltsyra finns på färgaffären och aluminium på mataffären. Jag rekommenderar att ni har i aluminiumet först, enklast så tongue

Eisenhut
7 april 2007 · 1 827 Inlägg

Torris är skitbra att ha till bilen också... Om du vill ta bort asfaltsmattorna är det perfekt att använda torris till att kyla ner asfalten, sen så knäcker du loss det lätt som en plätt...


Annars kan man ha det till detta:

http://www.spikedhumor.com/articles/938 … y_Ice.html

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
maco
7 april 2007 · 1 207 Inlägg

Dry ice = torr is = kolsyre is... Ta din kolsyrebrandsläckare > ta bort sprinten > spruta ut kolsyran emot något > taaada! Du har nu gjort dry ice.
Obs det är sjukt dyrt att göra det på detta sätt. 

Lite onödig info: anledningen varför det kallas dry ice är pga. att det ger inte av sig några märken eller någonting när det dunstar bort, det bara "försvinner"..

Kan även säga att jag skulle inte vilja testa det dära som de gjorde.. De var SJUKT nära döden där...

Senast redigerat av maco (7 april 2007)

dusty Living in the fastlane
7 april 2007 · 2 616 Inlägg

va i helvete dedär ser livsfarligt ut inte något jag lockas till att testa det är ju fan flera gånger det skulle kunnat gå riktigt illa.

Malmoe SSS -12
8 april 2007 · 3 217 Inlägg

Eisenhut skrev:
Torris är skitbra att ha till bilen också... Om du vill ta bort asfaltsmattorna är det perfekt att använda torris till att kyla ner asfalten, sen så knäcker du loss det lätt som en plätt...


Annars kan man ha det till detta:

http://www.spikedhumor.com/articles/938 … y_Ice.html

Var det en repa eller en buckla som han tog bort?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Maizer
8 april 2007 ·

Finns en rätt äcklig film, har den i en glasflaska och råkar skaka lite för länge, oops tummen borta.. Skulle inte vilja prova det där. Men annars vet väl alla att det bara är att gå till affären och handla på sig lite salpeter för att ha kul? wink

ogio www.rallyshop.se
8 april 2007 · 551 Inlägg

Frågan är fortfarande, var kan man få tag i det? hade velat komma över 1-3 kilo sånt. Någon?yikes

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT
Volkswagen Golf VR6 "VR6 - OGIO -" (1992)
Ena Colaberoende
8 april 2007 · 1 219 Inlägg

Kolla me Ljus/ljudfirmor, som bygger scener. Dom använde mycket sånt för effektrök på scen förut. numera finns det nog rökmaskiner som klarar av att lägga liggandes rök.

Problemet är ju bara hur fasen man ska förvara det.

/Ena

Lone Star
8 april 2007 · 1 231 Inlägg

Aga borde sälja.

Mitt projekt: Evo III
Malmoe SSS -12
8 april 2007 · 3 217 Inlägg

Ena skrev:
Problemet är ju bara hur fasen man ska förvara det.

Det förvaras väl i frigolitlådor?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Maizer
8 april 2007 ·

Kan man som privatperson köpa det verkligen?

kolosal
8 april 2007 · 14 Inlägg

Det var en buckla han fixa i den videon wink

RonnieH Ford är min grej!
9 april 2007 · 582 Inlägg

Vilket ljushuvud!
Jorå AGA har sånt jag fick ett helt block när jag var dit som 12-åring o frågade om jag kunde få lite till en klassfest, men det blev lite experiment istället bl,a en sån PET-flask bomb! Fy sjutton vilken smäll!! minns än idag hur det skallrade i rutorna på kåken vi bodde i! jag kastade den på gräsmattan bakom huset o sprang in för att ta skydd! OBS!! Jag var försiktig! och allt gick bra men jag gör aldrig om det! plus att man får "brännskador" om man tar i det utan handskar och så, -72 grader celsius leker man inte med!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
ogio www.rallyshop.se
10 april 2007 · 551 Inlägg

Ska till AGA i morgon!

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT
Volkswagen Golf VR6 "VR6 - OGIO -" (1992)
Edvinoo Hetast Just Nu!
19 juni 2008 · 1 355 Inlägg
Inspiration comes standard
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang