Använder era kamrater bälte när dom åker med er?

Honken_ Klyphuggare
6 april 2007 · 328 Inlägg

Jag har en kompis som aldrig använder bälte när han åker med mig men när han åker med andra som har säkrare bilar än mig så använder han bälte. Han tycker man inte behöver bälte i bilar med under 50 hk.

Hur ska jag få min kära vän att använda bältet? Använder era kompisar bälte?

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
DasAuto
6 april 2007 · 2 751 Inlägg

smart kompis du har!! har en likadan hahaha

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Chrom Kapten Långsam
6 april 2007 · 185 Inlägg

Har faktiskt aldrig haft några problem med bälten. Men skulle nån skita i det även efter att jag bett de ta på det så får de helt enkelt inte åka med nästa gång.

FireTraXX DFFL
6 april 2007 · 9 020 Inlägg

Inte mitt ansvar.
Visst att jag inte vill att de ska bli skadade vid en krock, men vill de inte ha bälte så...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
loudness
6 april 2007 · 4 554 Inlägg

alla i min kompiskrets använder bälte, bara dumt å inte göra de...

Bi0HaZZarD Speed FMK
6 april 2007 · 849 Inlägg

alla jag känner använder bälte. visst de får gärna åka med mig om de inte har bälte förutom när de sitter bakom. vill inte ha dem över mig vid krock. annars får de skylla sig själva.


Mvh Ludde

perpelle
6 april 2007 ·

FireTraXX skrev:
Inte mitt ansvar.
Visst att jag inte vill att de ska bli skadade vid en krock, men vill de inte ha bälte så...

Problemet är bara att krockar man och någon sitter löst så kan det bli din död, oavsett om dem sitter fram eller bak.

Jag försöker påminna mina kompisar att sätta fast sig.

dallelito med lem
6 april 2007 · 1 147 Inlägg

gör det enkelt för honom. om han har bälte får han åka med, om han inte har bälte får han ta bussen.


och vad spelar det för roll hur många hk bilen har?? det va bara en råblåst kommentar av honom.

Senast redigerat av dallelito (6 april 2007)

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
newkie
6 april 2007 · 250 Inlägg

Så är det tufft att säga tills man krockat ordentligt första gången wink tro mig, kan inte åka eller köra bil utan bälltet längre...sitter liksom inte bekvämt utan...

------------------------------------------------------
ICQ: 15322608 MSN: Newkiepc@hotmail.com
Porsche 944 Turbo "951" (1989)
ironhead volvoraggare
6 april 2007 · 4 776 Inlägg

jag har bara äldre vänner jag så gamla att dom har förstånd hehe men om jag har bror min me med då brukar jag  säga till om bältet även om man bara ska typ 100 meter

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Ena Colaberoende
6 april 2007 · 1 219 Inlägg

Alla vill ha bälte när jag kör. Gillar att testa väghållningen och fästet i backen på kurviga asfaltsvägar. *ler*

/Ena

Honken_ Klyphuggare
6 april 2007 · 328 Inlägg

Tack för svaren min kompis får nog ta bussen när vi ska ut på raggarrunda nästa gång

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
twin_cam Smålänning
6 april 2007 · 7 877 Inlägg

Har sällan problem med bältet, och har sagt till att om dom sitter bakom mig så går bilen inte n meter förrän bältet är på. Händer väll att dom tar av sig det för att ta av en jacka eller så, men då åker det på igen... Gillar inte att riskera andras liv, vilket man gör om man inte försöker få dom att använda bälte - Behöver ju inte vara ens eget fel om man krockar... Men vill dom inte så - Inte mitt ansvar om dom är över 15. Men dom åker inte i baksätet bakom mig utan bälte!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Martin 9-3 Fisketokig
6 april 2007 · 2 997 Inlägg

Du kan uppleva dödsolyckor på en Puchmoped med 1HK. smäller det så smäller det även om det tar 30sek att komma upp i 100km/h så kan den svaga bilen stanna lika fort som den mötande muskelbilen vid frontkrock.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
pzymon egen företagare
6 april 2007 · 630 Inlägg

dom flesta använder bälte om jag gör det, och VANLIGTVIS använder även jag bälte.

Lada Tuning Lada-missbrukare
6 april 2007 · 566 Inlägg

newkie skrev:
Så är det tufft att säga tills man krockat ordentligt första gången wink tro mig, kan inte åka eller köra bil utan bälltet längre...sitter liksom inte bekvämt utan...

Kan inte annat än instämma.. Har själv varit med om en REJÄL bilolycka där jag dött utan bältet.. Så ANVÄND BILBÄLTE!!gott folk.

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"
Lada 1200 Turbo Intercooler "The Vladimir-Driftern" (1985)
bmx
6 april 2007 · 7 100 Inlägg

jag brukar andvända bälte och mina kompisar gör de dom med.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Merclone Leg. Spådam
7 april 2007 · 816 Inlägg

Bilbälten? Klenisar... Mina bilar har inte ens sån snoffsig utrustning tongue

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Holme
7 april 2007 · 1 417 Inlägg

Honken_ skrev:
Jag har en kompis som aldrig använder bälte när han åker med mig men när han åker med andra som har säkrare bilar än mig så använder han bälte. Han tycker man inte behöver bälte i bilar med under 50 hk.

Hur ska jag få min kära vän att använda bältet? Använder era kompisar bälte?

Sätt bilen i en vägg i 50km /h när du har bälte med inte han. Vilken dumjävel!!
Hur har han skaffat sig sitt körkort? Låt honom inte åka med dig, never ever!

MrTobias
7 april 2007 · 1 297 Inlägg

använder alltid bälte och det ska alla i min bil göra.. det krävs inte många km/h för att man ska kunna få allvarliga skador!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang