VART KÖPE DU DET DÄR? nån mer som får den frågan i mailen? Copycat!

Skee vRsex
8 april 2007 · 471 Inlägg

Jag har många gånger kollat mailen och får in dessa mail där det står rent av sagt att folk vill kopiera en!

Jo Vart köpte du det där, har du några länkar, kan du hjälpa mig, hur gör man, plug and play!

Blir så trött på det, när jag stylar så gör jag det för att sticka ut ur mängden, jag lägger ner timmar på att hitta det lilla extra, alltid gjort det, ni skulle bara veta hur jag gjorde när jag fick en SM titel i Datormodding, ja grävde djupt in i USA för att få den där slangen, den där kopplingen.

Sen kommer mailet, vart köpte du den, bara jag som får den känslan att nu är jag inte unik längre, nu är jag bara en kopia? min spoiler på min bil vill ju jag vara ensam om t,ex.

Visst ska/kan man hjälpa folk, men vissa saker känns som intrång.

vad tycker ni?

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)
precision
8 april 2007 · 2 652 Inlägg

är inte de enklaste o bara skita i o svara på mailet?

kolosal
8 april 2007 · 14 Inlägg

NJa jag är ny här och mkt på grund av att jag vill ta del av information och kunskap plus få lite inspiration.
Men kan inte tala för andra men det är ganska skoj och se var folk köper sina saker, jag vet jag kan handla därifrån (de fick sina grejer etc allt de där).
Nja håller med dig man vill inte bli kopierad, men just den sidan kanske har den saken som ger ideen till den perfekta spoliern till min bil.
Men nja så länge de inte har samma bil kommer de ju aldrig se likadant ut eller ?

Gissar på att du bara ska vara stolt över ditt jobb, och välj själv vilken information du ska dela med dig av. Allt gör ju inte din bil unik? Vissa saker gör, so behåll hemligheterna som gör din bil speciell bjud på resten.

Freddelitoo
8 april 2007 · 26 Inlägg

Jag skulle bara bli hedrad. Folk vill ta efter dig, vilket betyder att du måste ha gjort något rätt iallfall smile

JalleJ
8 april 2007 · 420 Inlägg

Skee, håller helt och hållet med dig! Vem fan vill ha någon som någon annan har? Man skall gå sin egen väg, folk kommer ihåg en då!

Miklen
8 april 2007 ·

Man kan ju hjälpa och hänvisa till en viss grad eller hur..Man behöver ju inte skicka CAD ritningar å kopplingsscheman till dom lixom.. smile

Maizer
8 april 2007 ·

Vafan har du köpt en frontspoiler eller ett baklyse nånstans så är du ju inte direkt ensam ändå.  Det där tycker jag bara är fjantigt, är väl bättre att hjälpa till?

FireTraXX DFFL
8 april 2007 · 9 020 Inlägg

Ifall du verkligen vill vara ensam och unik så bygg allt själv.
Köp inget förutom materialet du behöver.

Ifall du inte gör så, då kan du inte heller vara det pretentiösa svinet du verkar vara nu.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Maizer
8 april 2007 ·

FireTraXX skrev:
Ifall du verkligen vill vara ensam och unik så bygg allt själv.
Köp inget förutom materialet du behöver.

Ifall du inte gör så, då kan du inte heller vara det pretentiösa svinet du verkar vara nu.

Precis, eftersom du inte har kunskapen att bygga något själv vad det verkar, utan beställer ett färdigt plastpaket kan du inte komma med nåt sånt där.

Skee vRsex
8 april 2007 · 471 Inlägg

Yes då är diskutionen igång smile

Maizer skrev:

FireTraXX skrev:
Ifall du verkligen vill vara ensam och unik så bygg allt själv.
Köp inget förutom materialet du behöver.

Ifall du inte gör så, då kan du inte heller vara det pretentiösa svinet du verkar vara nu.

Precis, eftersom du inte har kunskapen att bygga något själv vad det verkar, utan beställer ett färdigt plastpaket kan du inte komma med nåt sånt där.

Jajamen jag köpte en färdiggjuten kjol, mitt första bygge någonsin på en bil! Men jag är en jävel på att leta upp det jag vill ha!

FireTraXX skrev:
Ifall du verkligen vill vara ensam och unik så bygg allt själv.
Köp inget förutom materialet du behöver.

Ifall du inte gör så, då kan du inte heller vara det pretentiösa svinet du verkar vara nu.

pretentiös [pretansj'ö:s Uttal] pretentiöst pretentiösa adj.
    anspråksfull, fordrande
http://lexikon.nada.kth.se/ljud/pretenti246s.mp3
    svin [svi:n Uttal] svinet svin svinen subst.
    husdjur (av släktet Sus) som föds upp för köttets skull
http://lexikon.nada.kth.se/ljud/svin.mp3

Freddelitoo skrev:
Jag skulle bara bli hedrad. Folk vill ta efter dig, vilket betyder att du måste ha gjort något rätt iallfall smile

Det är en rolig känsla med när folk mailar, vet man att folk beundrar en.

JalleJ skrev:
Skee, håller helt och hållet med dig! Vem fan vill ha någon som någon annan har? Man skall gå sin egen väg, folk kommer ihåg en då!

Man vill ju inte dö en i mängden!

Miklen skrev:
Man kan ju hjälpa och hänvisa till en viss grad eller hur..Man behöver ju inte skicka CAD ritningar å kopplingsscheman till dom lixom.. smile

Precis, hjälper hemskt gärna till en viss grad, tipsar om hur man köper billigt på ebay med mer.

Senast redigerat av Skee (8 april 2007)

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)
Ena Colaberoende
8 april 2007 · 1 219 Inlägg

Jag berättar hjärna vart jag har köpt grejerna och hur jag har gjort dör att fixa en sak. Men ALRDIG att jag berättar vad och hur jag ska göra saker innan. Eller varifrån jag ska beställa.

Att jag får kommentarer och frågor på hur jag har gjort och vad det kostade tar jag som en komplimang.

Om någon härmar efter så är det ju kul att man var först.

/Ena

HOLLELLE
9 april 2007 · 409 Inlägg

Tjo vr6pooler! smile
Förstår helt klart hur du menar. På flera sätt är det ju inte så skoj att lägga ner en massa arbete och tid när någon senare bara får se slutresultatet och plagierar dig. Samtidigt betyder det ju att du gjort något bra som folk gillar.

Däremot tycker jag inte att det är att kopiera om man tex vill ha en sån vinge som du har. Det räcker inte för att ni ska få likadana bilar.

Hade jag varit i din sits vet jag inte riktigt hur jag hade gjort faktist. :l
Men vad jag märkt har du ju varit väldigt tillmötesgående vad gäller tips och trix. Du har ju kommit med en hel del inspiration åt folk på forumet.

Jobba på bara, din bil kommer bli unik!

Å för att svara på din fråga så har jag inte fått något sådant mejl ännu, konstigt nog? big_smilebig_smile

mellowd Drop Shop
9 april 2007 · 926 Inlägg

klart man måste få fråga.
Förr eller senare kommer ju personen i fråga hitta det han frågade efter ändå. Om han/hon verkligen vill ha det.
Webbshopar är ju publika liksom. smile

jinxs 90mil+ på en tank.
9 april 2007 · 484 Inlägg

Att man ska hjälpa till om ngn frågar.
Ett exempel:
En kompis är ute efter angel eyes till en corrade,om jag skulle springa på ngn som precis har köpt,så kommer jag självklart att fråga  var han har köpt dom någonstans.
-Och så får man ngt svar som leta upp dom själv eller så är han trevlig och berättar var han har köpt dom.

Hur skulle du själv vilja bli bemött.???

Det är en annan sak att bygga/modda ihop ngt själv, och ngn kopierar det. Då skulle man ju bli förbannad, Men när det gäller köpdelar. Så kommer man nog redan själv att kopiera ngn som har gjort likadant innan.(världen är stort)
-Så att säga att man är ensam,det är som att kasta sten i glashus.Enligt mej.

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
MilleN
9 april 2007 · 9 108 Inlägg

Har varit med om liknande, många som frågar vart grejorna är köpta och det bryr jag mig inte om alls smile Men det var värre med en kille, i början hjälpte jag till men sedan när frågorna gick mot att det skulle bli en ren kopia av min bil så slutade jag helt enkelt svara. Om telefonen hade ringt eller vi träffats på någon mässa hade jag hjälpt till men jag orkar inte sitta och skriva långa guider på hur saker är gjorda. Jag är ensam om rätt mycket på min bil såvitt jag vet faktiskt..

Skee om du nu har en så grym bil, varför lägger du inte upp den? Säg inte att det är för att folk härmas bara då är du löjlig hehe.

HOLLELLE
9 april 2007 · 409 Inlägg

MilleN skrev:
Skee om du nu har en så grym bil, varför lägger du inte upp den? Säg inte att det är för att folk härmas bara då är du löjlig hehe.

han har lite bilder i galleriet. han lägger upp den när han byggt klart den antar jag!

zortep
9 april 2007 · 911 Inlägg

h0lle skrev:

MilleN skrev:
Skee om du nu har en så grym bil, varför lägger du inte upp den? Säg inte att det är för att folk härmas bara då är du löjlig hehe.

han har lite bilder i galleriet. han lägger upp den när han byggt klart den antar jag!

mm, den där framspoilern har jag sett förut smile

pic up the phone, wazzzaaa
Skee vRsex
9 april 2007 · 471 Inlägg

zortep skrev:
mm, den där framspoilern har jag sett förut smile

Ruggit vanlig i Tyskland, sen att det är en audi front gör en sak med.

h0lle skrev:

MilleN skrev:
Skee om du nu har en så grym bil, varför lägger du inte upp den? Säg inte att det är för att folk härmas bara då är du löjlig hehe.

han har lite bilder i galleriet. han lägger upp den när han byggt klart den antar jag!

h0lle knows!!!

MilleN skrev:
Skee om du nu har en så grym bil, varför lägger du inte upp den? Säg inte att det är för att folk härmas bara då är du löjlig hehe.

Grym, tack big_smile har aldrig själv sagt att den är det.
Precis finns ingen anledning o läga upp en projektbil, lägger den online när den är klar så får man mest respons då.
Dock finns det en tråd om den i Forumet om du inte läst den men det handlade inte om min bil i denna tråden.

mellowd: japp stämmer bra det, dom är publika för alla. för mig kan det med vaar så att om jag håller detta själv iaf lite längre i sommar så är jag ensam, en liten stund, folk får gärna köpa den med men jag kommer inte främja det för då blir man en i mängden snabbare.

jinxs: Jag frågar gärna folk vart dom köpt saker, men har alldrig behövt göra det då jag kan hitta det själv, spenderar vansinningt mye tid på nätet o diverse forum.
Att fråga någon annan om design delar gör inte jag då tycker jag det blir som ett copyright brott hmm det är hans bygge, dock frågar jag gärna om tekniska detaljer om hur man bygger.

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)
MilleN
9 april 2007 · 9 108 Inlägg

sorry, orkade inte leta så noga wink

mr_jonsson V8 Twin Turbo
9 april 2007 · 123 Inlägg

Lånar tråden lite grann..

Själv får massor av mail om hur mkt bilen kostar och om den är till salu mad
Varför är det så intressant? :S

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang