Storlek på Bas-Lådan

SL500
13 april 2007 · 33 Inlägg

Tjabba cool

Har två stycken GAS-basar som jag tänker driva med ett GAS-Silver steg.
Både basarna och steget är ett par år gammla men jag hittade lite info om dem i en gammal BRL-tidning. Där står en sådan bas som jag har passar bäst i en 39-literslåda med reflex-rör. Jag har ju alltså två basar vilket skulle resultera i en 80 liters låda (!!!!!). Aningen stor anser jag. Därför tänkte jag bara använda en bas men frågan är kan jag bygga lådan med andra mått än de som står i tidningen, kommer det låta någolunda lika bra ändå, tänker ju bygga in lådan så den passar i bageutrymmet...

Skulle det kanske låta bättre att bygga in båda basarna i en lite låda (typ 50 liter) än att bara köra med en bas som ovan?

(....orkar du läsa frågan så orkar du svara....)  wink

peter_1976 JDM
13 april 2007 · 2 201 Inlägg

har du allt värde på basen, så finns det beräknings program som räknar.2 basar i en 50 liters låda kan jag säga på rak arm att det är fel. jag har två 10 tummare i en drygt 70 liters låda. o då låter det rent o snyggt. felräknad låda kommer låta allt annat än snyggt. men klart, vill du bara ha dunk så visst.

arpus GOES wild
13 april 2007 · 325 Inlägg

"Bassworx baslådor är kvalité rakt igenom. Tillverkningen görs med enorm precision i datorstyrda CNC maskiner. Design och funktionen på lådorna är mycket påkostade. Samtliga lådor är tillverkade i 19 mm MDF och klädda med tyg av bästa kvalité. Dessutom är alla dubbellådor extra stagade för bästa stabilitet. Lådorna finns i både slutna och slotportade modeller.
Sluten baslåda för två 12" basar. Nettovolym 57 l. Lådan är klädd i svart matta med en monterad terminal. Baffelhål 287 mm. Lådmått: BxHxD 789x398x337 mm. Vikt 13,5 kg."

57 liter, portad = väldigt bra!

Art.nummer: 931906
Bassworx SW212B
Normalpris inkl.moms: 1095.00 / st
Internetpris inkl moms: 1095.00/st

http://www.ljudia.se      ( http://www.mds.se säljer inte dubbla 12"s lådor)

/JMY

Silly rabbit - Trix are for kids
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang