Svårt att tona själv????

Golf3
15 april 2007 · 198 Inlägg

Svårt att tona själv????

Fredrik.Gustavsson
15 april 2007 · 2 123 Inlägg

Sök!

Melker_elk Blyfot och motor dödare
15 april 2007 · 388 Inlägg

Golf3 skrev:
Svårt att tona själv????

Svar nej!

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
dusty Living in the fastlane
15 april 2007 · 2 616 Inlägg

tro inte att du fixar de på 5 min bara om du vill ha de snyggt smile

MilleN
15 april 2007 · 9 108 Inlägg

På en 740 är det inte svårt nej, men vill man ha det bra på en modern bil med välvda rutor så blir det väldigt ofta problem med bubblor och skit om man inte har vanan inne.. Bör finnas någon tråd med lite mer info tycker jag..
På en Golf III bör det inte vara några större problem egentligen, stora och fina rutor.. Finns värre (Omega wink)

Kan rekommendera att lämna in bilen på toning istället för att köra billigast möjliga biltemaskit och göra hemma i garaget i alla fall.. Blir nästan alltid klockrent resultat om man betalar lite för det.

__Linus__
15 april 2007 · 192 Inlägg

skulle tona min golf III ida...gick int som ja hade tänkt mig..bubblor på bubblor..efter 30 min så slet man ner skiten..såg på nån sida att de fanns plexiglastoning..nån som testat..? smile

fireice_88@hotmail.com
BMW 120d (2005)
Rushman Evolution Garage
15 april 2007 · 1 299 Inlägg

Kan vara riktigt krångligt om man är pedant, sen om de e värt å lägga flera tusen på å låta nån annan göra det är valet man gör...

Sky´s the limit...
ktmracing
15 april 2007 · 184 Inlägg

vad kostar det är lämna in?smile

Audi Freak :)
__Linus__
15 april 2007 · 192 Inlägg
fireice_88@hotmail.com
BMW 120d (2005)
Kettunen
15 april 2007 ·

Gör du det sj så har jag ett bra tips. Inget för den som inte har tålamod & nerver till detta!

BMW635_Robban
15 april 2007 · 1 277 Inlägg

Det är ganska lätt med mycket tvål och vatten.... Har du välvda rutor för man antingen skära upp lite eller värma med varmluftspistol..

Sista bilen jag köpte var en solfilms-firmas bil så det slapp jag denna gång... smile

Galad8
15 april 2007 · 1 997 Inlägg

Kettunen skrev:
Gör du det sj så har jag ett bra tips. Inget för den som inte har tålamod & nerver till detta!

förklara big_smile

Kettunen
15 april 2007 ·

Galad8 skrev:

Kettunen skrev:
Gör du det sj så har jag ett bra tips. Inget för den som inte har tålamod & nerver till detta!

förklara big_smile

Nee jag fick värsta damp rycket på en Vw Polo 98. Då den har ganska rund formad bakruta så det slutade med att jag skrynkla ihop hela ruller för 500kr tongue
Sen hände det 2 gånger till o sen blev jag så förbannad så jag lämna in skiten till en tonare smile

Sjodin_ Good Girl Gone Bad
15 april 2007 · 607 Inlägg

Tonade en v70 -01 i torsdags och backluckan var mkt svår.

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad
Jonve Livsnjutare
16 april 2007 · 342 Inlägg

Jag har tonat alla mina bilar själv! Men är man riktigt pedant så ska man lämmna iväg den, för det blir alltid små små små (0.5mm) irreterande bubblor!! Inget man ser på håll. men om man tar en mkt nära titt så ser man dom! En V70 ska inte vara några större problem, finns värre bilar!

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!
YeahLow OutRage DriftTeam
16 april 2007 · 181 Inlägg

har tonat mina rutor själv med skräp solfilmen från mekonomen utan bubblor, INTE ENS FRÅN NÄRA HÅLL.
Enda stället det blev bubblor på var bakrutan då jag tonade med rutan kvar på bilen... Kan man tona så gör man det själv..annars är det svårt.

Zlizco
BMW E30 V8 Supercharger "OutRage DriftTeam" (1990)
v-m
16 april 2007 · 2 Inlägg

nej då inte alls och på biltema kan man köpa filmrulle för ca 40kr st som man kan montera om hur många gånger som hellst .....skit bra smile annar så funkar det ju med svart sprayburk ...spraya från insidan men se till och ha god ventilation !!!smile

Ford Ltd (Galaxie) 4 Dr Ht "Forrden" (1968)
båge montör och hobby mekaniker
16 april 2007 · 2 672 Inlägg

ställer en lite halvt offtopic fråga, är det svårt å få ur bakrutan på en BMW E36?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
sjolin87 sjölin
17 april 2007 · 15 Inlägg

är nog ganska bökigt att plocka bort rutan för att tona den. jag tonade min e36 själv, plockae bort hatthyllan så var det lättare att komma åt. ett tips om man inte är för pedantisk är att dela upp filmen på välvda rutor i 3 delar eller nått, då blir det mycket lättare....skarvarna går att gömma så de knappt syns.

Davidspeedboy
19 april 2007 · 50 Inlägg

2400-2600kr kostar heltorning smile

Som motor doktorn säger, att den e inte klar förens den flyger fram;) vill du ladda mycket skaffa bredbands knack sensor å ladda till den ger utslag, sänk lite på laddet å kör så de rycker :P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang