V40?? funderar på att köpa en sån.

Sussolita The Sassy Bitch
16 april 2007 · 198 Inlägg

Som sagt ska sälja min pärla nu och tänkte mig nått större fick då för mig att en v40 skulle passa väldigt snäälla att "styla" har jag hört?? skulle behöva lite info eller bara allmänna kommentarer om denna bil då jag inte känner nån som har en sån...så....Talk to me big_smile

Sussolita-Sassy Bitch ;)
Honda Crx (1990)
Marcus_Turbo
16 april 2007 · 268 Inlägg

Jag har en v40 2,0T o är väldigt nöjd med den smile.. har inte gjort mycket så på den som läget är just nu, men finns ju en hel del man kan göra, och det är en trevlig bil att köra.. vill man så finns ju dom även i T4 utförrande wink..

och där är lagom med utrumme i dom smile

är en lagom stor/liten bil eller vad man ska säga tongue

//Marcus cool

Sussolita The Sassy Bitch
16 april 2007 · 198 Inlägg

Det var ingefär så jag sett den den är inte för liten men tillräckligt stor för mig och mina vovvar...vad ska man ha för årsmodell tro...brukar juh finnas en i varje modell som bara krånglar??!! eller har jag fel tongue

Sussolita-Sassy Bitch ;)
Honda Crx (1990)
Marcus_Turbo
16 april 2007 · 268 Inlägg

När jag köpte min så sade säljaren att ja skulle kolla på Fas 2/3orna, för dom hade bättre framvagn osv, sen har ja dock hört att dom nyare motorerna inte tål så mycket trimning som dom äldre gjorde. men sen så tycker jag det att ska man trimma så får man göra det riktigt seriöst med så tongue..

men tycker du ska kolla på fas 2orna o uppåt wink

mecamartin
16 april 2007 · 115 Inlägg

Du ska ha en fas2 tycker jag, de kom -01 bättre än tidigare på bra många sätt.. från -96 när "X40" kom till -04 så förbättrades den på mer än 1800 punkter, främst då vid modellår -01

Sussolita The Sassy Bitch
16 april 2007 · 198 Inlägg

Okej så det är så pass att man måste ha en såpass ny hmm låter illa jag kör mkt grusväg nämligen känns dumt att köpa så ny bil...förstörs så fort...hade väl kollat på 98 eller bnått men men..

Sussolita-Sassy Bitch ;)
Honda Crx (1990)
dallelito med lem
16 april 2007 · 1 147 Inlägg

98 duger, har haft min s40 i lite mer än ett år och den har inte krånglat eller på annat sätt gjort sig lustig så det går utmärkt att lita på dom årsmodellerna med.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Xuri One Man Clan
16 april 2007 · 4 287 Inlägg

de är inge fel på dom gamla x40 bilarna bara man sköter dom och inte köper något misshandlat ... "att dom ändrades på 1800 punker " de blev tex vita blinkers med lösa lampor i ..där e 2 punkter ... 1800 punkter hittar man fort om man tänker på hur många komponenter en bil består av ..och bara för att den ändrades måste inte de alltid betyda att den blev bättre ..i alla  fall min åsikt .. när fast 2:erna är 6-10 år gamla så hittar man fel på dom med

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Rangvald
16 april 2007 · 182 Inlägg

Hade förr sattsat på en S40 än en V40 av en änkel anledning; BEHÖVER du inte kombi så ska du inte ha det heller smile

hasse83
16 april 2007 · 168 Inlägg

Rangvald skrev:
Hade förr sattsat på en S40 än en V40 av en änkel anledning; BEHÖVER du inte kombi så ska du inte ha det heller smile

Hon sa precis hon har 2 vovvar. mad

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Sussolita The Sassy Bitch
16 april 2007 · 198 Inlägg

okej ja det låter juh helt okej då om man skulle hitta nått bra i den årsklassen då?! Känner mig osäler vet inte om den skulle klara mitt kör sätt:P jag behöver precis som sagt kombi, vovvarna och sen kör jag ofta till Norrland där min stuga ligger då kan det va gott ha mycket plats...då kvarstår bara frågan vad "brukar" krångla...nått måste det juh vara tongue sen skulle jag nog aldrig köpa en s40 då de enalgt mig är MYCKET fulare:D de ser för mycket volvo ut tongue

Sussolita-Sassy Bitch ;)
Honda Crx (1990)
Xuri One Man Clan
16 april 2007 · 4 287 Inlägg

soppapumparna är rätt känsliga på x40 bilarna förut men dom nya är bättre vad jag vet .. annars brukar de inte vara några direkta fel ...kanske lite rost om man inte skött bilen och tvättat  men brukar annars funka fint enligt mig ..

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
andreas_940
16 april 2007 · 498 Inlägg

Skulle jag köpt en V40 hade jag tagit en Fas 2 bla för de ser bättre ut
(små detaljer gör mycket)

Men trådskaparen skriver att hon vill ha mycket plats... då hade jag inte satsat på en V40 då det är rätt dåligt med plats i dem för att vara en kombi.

Om den klarar ditt körsätt.. ptja.. (kör som folk så håller det) wink

Båda mina föräldrar har V40is och de funkar fint!, kanske känns lite plastiga men men!

Vad ska du ha för motor?

Sussolita The Sassy Bitch
16 april 2007 · 198 Inlägg

behöver egentlöigen ingen Kombi kombi utan bara såatt hundarna kan sitta i bagaget... jag hade väl tankt mig en 2,0 eller nått liknanade...köra som folk har jag aldrig kunnat tongue

Sussolita-Sassy Bitch ;)
Honda Crx (1990)
andreas_940
16 april 2007 · 498 Inlägg

Sussolita skrev:
behöver egentlöigen ingen Kombi kombi utan bara såatt hundarna kan sitta i bagaget... jag hade väl tankt mig en 2,0 eller nått liknanade...köra som folk har jag aldrig kunnat tongue

Ok

Jag hade hellre satsat på en 2.0T (165 hk) 2.0an verar bara vara rejält törstig sett till vad man får.

mecamartin
16 april 2007 · 115 Inlägg

Ja fast nu sa jag att inte att det va fel på Fas1, utan de blev bättre från -01. t-ex gjorde dom om chassiet, samt förbättrade ljudisoleringen, det är två punkter till så det är ju inte bara vita blinkers direkt.....men visst dessa bilar är inte purfärska så visst kan de gå sönder



Xuri skrev:
de är inge fel på dom gamla x40 bilarna bara man sköter dom och inte köper något misshandlat ... "att dom ändrades på 1800 punker " de blev tex vita blinkers med lösa lampor i ..där e 2 punkter ... 1800 punkter hittar man fort om man tänker på hur många komponenter en bil består av ..och bara för att den ändrades måste inte de alltid betyda att den blev bättre ..i alla  fall min åsikt .. när fast 2:erna är 6-10 år gamla så hittar man fel på dom med

Sussolita The Sassy Bitch
16 april 2007 · 198 Inlägg

OKej...å du menar att 2,0T drar mindre sopp än vanliga 2.0:an ??? är det några delar som är förj*vligt dyra då? fick juh ett wake up call när drivknutarna nkackade på min civic :S

Sussolita-Sassy Bitch ;)
Honda Crx (1990)
mebben Troligen galen...
16 april 2007 · 567 Inlägg

Om du ska köpa en x40 rekommenderar jag dig att köpa fas2 (-01 eller nyare). Fas2 uppdaterades på flera punkter, men de viktigste är: bättre ljudisolering, bättre framvagn och framför allt bättre rostskydd.

Om du inte har trimmningstankar så är 2.0T det självklara valet, trevlig motorkaraktär och lägre soppaförbrukning än 2.0 utan turbo.


Om du vill läsa in dig lite på x40 modellerna så finns Nordiska X40 klubben´s forum, där står det mycket om dessa bilar.


Lycka till med bilköpen.

Sussolita The Sassy Bitch
16 april 2007 · 198 Inlägg

NU känner jag mig blondf men whatever....x40???????

Sussolita-Sassy Bitch ;)
Honda Crx (1990)
mebben Troligen galen...
16 april 2007 · 567 Inlägg

x40 är samlingsnamnet för s40 och v40...wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang