V40?? funderar på att köpa en sån.

DasAuto
16 april 2007 · 2 751 Inlägg

bra bilar, kanske enda nackdelen att dom ser lite tråkiga ut i orginalutförande. men men praktiska e dom big_smile

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Sussolita The Sassy Bitch
16 april 2007 · 198 Inlägg

haha...det borde jag ändå vetat *blonda jag*

Sussolita-Sassy Bitch ;)
Honda Crx (1990)
DEvilMike
16 april 2007 · 203 Inlägg

01 och uppåt utan tvekan, så slipper du barnsjukdomarna oxh onödiga utgifter... går som en klocka och går som bigben med trimmet i wink

Dont drive faster then your guardian angels can fly
Volvo V40 T4 Sport "Green Ferret" (2001)
DeLorean DMC-12 "MCFLY" (1982)
Sussolita The Sassy Bitch
16 april 2007 · 198 Inlägg

låter helt okej:D MEN har varit tvungen att lova att jag inte skall trimma mina bilar...familjoch vänner ycker jag kör för fort som det är...hmm

Sussolita-Sassy Bitch ;)
Honda Crx (1990)
DEvilMike
16 april 2007 · 203 Inlägg

livet börjar efter 240km/h  *L*

Senast redigerat av DEvilMike (16 april 2007)

Dont drive faster then your guardian angels can fly
Volvo V40 T4 Sport "Green Ferret" (2001)
DeLorean DMC-12 "MCFLY" (1982)
Sussolita The Sassy Bitch
16 april 2007 · 198 Inlägg

Maybe baby cool jomen sundsvall var det va? där har jag stugan big_smile

Sussolita-Sassy Bitch ;)
Honda Crx (1990)
DEvilMike
16 april 2007 · 203 Inlägg

det har jag å *L*

Dont drive faster then your guardian angels can fly
DeLorean DMC-12 "MCFLY" (1982)
Volvo V40 T4 Sport "Green Ferret" (2001)
volvoX4Y
16 april 2007 · 95 Inlägg

Som många andra sakt satsa på en V40 inte älder än en 00 i alla fall.

Sj har vi en 99 o en 00  2,0T är en mycket rolig bil o med en lätt chippning kommer du upp i samma nivå som en T4 modell Utan att behöva betala lika Hög försäkring som en T4.

Skaffa en bil som gått ca 10 000 o då se till att den stora servicen är fixad kamrem byte o så.

Lycka till med ditt bilval

Känner man sig otrygg så kontakta en bilhandlare . men då en volvo handlare

Se upp för väduren
Xuri One Man Clan
16 april 2007 · 4 287 Inlägg

volvoX4Y skrev:
Som många andra sakt satsa på en V40 inte älder än en 00 i alla fall.

Sj har vi en 99 o en 00  2,0T är en mycket rolig bil o med en lätt chippning kommer du upp i samma nivå som en T4 modell Utan att behöva betala lika Hög försäkring som en T4.

Skaffa en bil som gått ca 10 000 o då se till att den stora servicen är fixad kamrem byte o så.

Lycka till med ditt bilval

Känner man sig otrygg så kontakta en bilhandlare . men då en volvo handlare

Men en s40 går ändå inte så bra ...man får göra mycke för att dom ska hänga på andra bilar ....dåligt ork i dom tycker jag ...

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
mecamartin
16 april 2007 · 115 Inlägg

Nja de går väl helt okej, dålig ork vet jag inte, då vet jag inte vad du har åkt för nåt?



Xuri skrev:

volvoX4Y skrev:
Som många andra sakt satsa på en V40 inte älder än en 00 i alla fall.

Sj har vi en 99 o en 00  2,0T är en mycket rolig bil o med en lätt chippning kommer du upp i samma nivå som en T4 modell Utan att behöva betala lika Hög försäkring som en T4.

Skaffa en bil som gått ca 10 000 o då se till att den stora servicen är fixad kamrem byte o så.

Lycka till med ditt bilval

Känner man sig otrygg så kontakta en bilhandlare . men då en volvo handlare

Men en s40 går ändå inte så bra ...man får göra mycke för att dom ska hänga på andra bilar ....dåligt ork i dom tycker jag ...

Xuri One Man Clan
16 april 2007 · 4 287 Inlägg

har åkt en del s40is och orignal eller chippat så är de inte någon direkt fart i dom tycker jag inte

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
DEvilMike
16 april 2007 · 203 Inlägg

volvoX4Y skrev:
Som många andra sakt satsa på en V40 inte älder än en 00 i alla fall.

Sj har vi en 99 o en 00  2,0T är en mycket rolig bil o med en lätt chippning kommer du upp i samma nivå som en T4 modell Utan att behöva betala lika Hög försäkring som en T4.

Skaffa en bil som gått ca 10 000 o då se till att den stora servicen är fixad kamrem byte o så.

Lycka till med ditt bilval

Känner man sig otrygg så kontakta en bilhandlare . men då en volvo handlare

jag har helförsäkring hos volvia på 458:- i månaden på min T4 fan inte dyrt alls, var har du på din då?

Dont drive faster then your guardian angels can fly
DeLorean DMC-12 "MCFLY" (1982)
Volvo V40 T4 Sport "Green Ferret" (2001)
volvoX4Y
16 april 2007 · 95 Inlägg

Xuri skrev:
har åkt en del s40is och orignal eller chippat så är de inte någon direkt fart i dom tycker jag inte

Då tycker ja du ska ya en tur i en av mina V40 bilar  cool

Se upp för väduren
Triggrodamus Kör Lastbil
16 april 2007 · 108 Inlägg

Hej
Jag har en Volvo V402,0T -03a och jag är hel nöjd med den där är ett jävla flås i den redan som orginal. Men den enda nakdelen tycker jag är att den e sinnessjukt ostabil när då blåser och om man kör fort. Och sen så är där lite för högt vägljud om man jämnför med min pappas v70 tex. Men annars så är de en kanon bra bil spec 2,0T bra drag och hyffsad bränsleförbruckning jag kör mycket stadskörning´och då drar den 0.95 och jag e 18år med tung fot. Sen så har jag fått ner den i 0.76 när jag körde en långsträcka.

Så lycka till med bilköpet du får gärna skriva till mig om vad du har köpt för bil sen.

Volvo For Life
Volvo S80 (2005)
Muttley
16 april 2007 ·

de är inget fel på de innan 00. har en 98 och den är nyskick .. inget som är i dåligt skick på den inte .

krYp^ Volvo-driver
17 april 2007 · 91 Inlägg

Som sagt, du kommer verkligen stormtrivas i din V40, om du nu köper en. Och det där med att det är dåligt med ork i dem.... kan tyvärr inte hålla med, om du inte jämför med supersportbilar dvs. smile För att undvika en del barnsjukdomar rekommenderas Fas2<, samt interiören känns Mycket fräschare (egen åsikt) Tydligen skall det även vara prestandaskillnad mellan dem innan Fas2 och dem efter?!. Aja, hoppas du hittar en fin rackare för rimligt pris!

Volvo till folket!
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
17 april 2007 · 2 258 Inlägg

Har kört v40 i flera år nu, först en -98 diesel, och nu en -00 2,0T. Båda bilarna har varit suveräna.

Det är den minsta kombin vi får plats i med vår familj. Tycker den är bekväm och smidig.

"Problem" har varit rost i skärmkanterna fram, under de fåniga plastlisterna, samt utmed trösklarna på grund av plastkjolarna eller vad man nu ska kalla dem.

Maskinellt har jag inte så mycket att säga. I dieseln satt en renaultmotor, men det var lite halvspecial eftersom den var importerad som helt ny från Holland - tror inte dieseln fanns i det svenska sortimentet förrän -99.
2,0T är pigg och trevlig och såvitt vi förstått lätt att trimma om man vill det. Fast vi tycker den är bra som den är, vill man ha klipp och kör därefter tycker jag man får respons.

Vi kör vår på strax under 0,8 liter per mil.

För mig som inte gillar de gamla volvobilarna (stora, tunga, klumpiga, sitter illa) har V40 varit helt suveräna! Äntligen en modern bil från Volvo! Jag tror inte du blir missnöjd!

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Xuri One Man Clan
19 april 2007 · 4 287 Inlägg

volvoX4Y skrev:

Xuri skrev:
har åkt en del s40is och orignal eller chippat så är de inte någon direkt fart i dom tycker jag inte

Då tycker ja du ska ya en tur i en av mina V40 bilar  cool

Ja du en jobbarkompis har trimmat sin s40 ..3 tums avgas..19t turbo ..465cc spridare ... annan intercooler ..ombyggd bränsle retur osv annan lmm....Mappad av autotech ..han säger själv att jag drar ifrån han ...och jag har kört många v40/s40 och de är bättre klipp i min maskin då ..

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
mebben Troligen galen...
19 april 2007 · 567 Inlägg

Xuri skrev:

volvoX4Y skrev:

Xuri skrev:
har åkt en del s40is och orignal eller chippat så är de inte någon direkt fart i dom tycker jag inte

Då tycker ja du ska ya en tur i en av mina V40 bilar  cool

Ja du en jobbarkompis har trimmat sin s40 ..3 tums avgas..19t turbo ..465cc spridare ... annan intercooler ..ombyggd bränsle retur osv annan lmm....Mappad av autotech ..han säger själv att jag drar ifrån han ...och jag har kört många v40/s40 och de är bättre klipp i min maskin då ..

Hur mycket mos har du under huven? Med ovanstående modifieringar borde din kompis få ut runt 280-300hk, framhjulsdriften på hans bil gör att du har en stor fördel i starten, men med rullande start borde han ha en god chans mot dig förutsatt att du inte har mer än 320-330hk (med tanke på vikt/hk förhållandet mellan era bilar)...

Xuri One Man Clan
19 april 2007 · 4 287 Inlägg

jag har inte så möe kräm inte några 300 hk långt ifrån de ...men jag har kört hans bil och visst den gick väl bra men blev inte förvånad och han säger de själv att i lite sula så skulle jag köra ifrån han ..

Senast redigerat av Xuri (19 april 2007)

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang