köpa första bilen !

OscarS
18 april 2007 · 12 Inlägg

hej,

jag fyller snart 18 år och hade tänkt att köpa mig en billig men ändå bra bil. !

min budget ligger på max 12 000 dom bilarn jag har funderat på är :

golf 2 -89-90
BMW 525 -90

har även kollat på ford fiesta och peugeot 205 gti.. vill ju helst ha en bil med lite klös i motorn iaf.

vad tycker ni att man ska satsa på och varför? jag ska senare köpa lite fetare ljud och lite småstyling.

tips och råd tack !smile

Senast redigerat av OscarS (18 april 2007)

Aerodynamik ...
18 april 2007 · 7 120 Inlägg

Jag hade tagit golfen, mer ekonomisk, mer styling till (som du vill ha tydligen) och snyggare enligt mig big_smile

John87 Stolt Volvoägare
18 april 2007 · 4 913 Inlägg

BMW'n är ganska stor, behöver du en stor bil?
Stora bilar kostar mer pengar än mindre bilar. Sen att det står BMW på den gör den ännu dyrare.

Golfen, tråkigare men billigare.

Golfen kanske är bättre som förstabil, för att sen spara och köpa en större bil, t.ex BMW'n.

EDIT:
Fixade lite stavfel smile

Senast redigerat av John87 (18 april 2007)

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
OscarS
18 april 2007 · 12 Inlägg

jaha ok big_smile så golfen allså.. jo finns ju en hel del golfar till salu, men hur bra går dom med 90hk motorn ? och igentligen behöver jag ingen stor bil alls.. men vill ha lite motor och inte allt för mkt fix.smile

hur e peugeot 205 gti? och vad kostar små trim som avgasrör osv till dessa bilar?

pz_racing VAG entusiast
18 april 2007 · 277 Inlägg

OscarS skrev:
jaha ok big_smile så golfen allså.. jo finns ju en hel del golfar till salu, men hur bra går dom med 90hk motorn ? och igentligen behöver jag ingen stor bil alls.. men vill ha lite motor och inte allt för mkt fix.smile

hur e peugeot 205 gti? och vad kostar små trim som avgasrör osv till dessa bilar?

90 hästar räcker gott och väl

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all
Chrom Kapten Långsam
18 april 2007 · 185 Inlägg

Jag är lite småkär i större, vräkigare bilar. Så för mig hade det tveklöst blivit en 5-serie. Den är ju bra mycket säkrare också, ngt att tänka på som förstabil fast man ofta glömmer bort det wink

Senast redigerat av Chrom (18 april 2007)

OscarS
18 april 2007 · 12 Inlägg

jo säkrare är den jue klart.. men hur mkt dyrare i försäkring osv?  och golfen, finns det shjyssta lufälgar till dom? plåtfälgarna e ju ¨så fula !

inga komentarer om 205an ?

John87 Stolt Volvoägare
18 april 2007 · 4 913 Inlägg

OscarS skrev:
jo säkrare är den jue klart.. men hur mkt dyrare i försäkring osv?  och golfen, finns det shjyssta lufälgar till dom? plåtfälgarna e ju ¨så fula !

inga komentarer om 205an ?

Jag höll på att köpa en 205 GTI som förstabil. Blev en Renault Clio istället.
Kan säga att 205:an är som att köra en gocart ungefär. Riktigt skoj med småbilskänslan.

Försäkringen blir mycket dyrare. Fast BMW'n va av lite äldre modell, och det ger ju lite lägre kostnader rent försäkrningsmässigt. Dock dyrare skatt och service.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
OscarS
18 april 2007 · 12 Inlägg

ok:D låter ju rolig.. jo BMW käns ju lite stor och klumpig men.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang