Huvudenhet utan interna förstärkare?

Osse_87
19 april 2007 · 20 Inlägg

Hej på er från en nykomling!

Här kommer mitt första inlägg i forumet, så var snälla mot en nybörjare! lol

Jag undrar om det finns Huvudenheter utan interna förstärkare, utan bara lågnivå utgångar till externa sådana?

Detta för att minimera kostnaden på onödiga komponenter, eftersom att originalförstärkarna i många cd spelare är sådär roliga...

Tack på förhand!
Ossian

Puttson
19 april 2007 · 296 Inlägg

nä jag tror inte det finns,  har inte sått nån, men om du hittar nån så hojta till för ja är inne på samma spår  inte onödigheter    bara 4 knappar på utsidan men den ska vara gymt bra på insidan smile

eriksson87
19 april 2007 · 590 Inlägg

Nakamichi har en utan förstärkare=) men då e den defenitivt ingen billig spelare!

El_Gringo Nästan nybörjare
19 april 2007 · 145 Inlägg

Pioneer har med! p99 är iofs gammal nu, men slår de flesta ändå! p9 är jag inte helt säker på men tror att den är utan stärkare! Det finns garanterat fler med!

Full fart, spar tid.
Lilla projektet dådå... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=41732
Puttson
19 april 2007 · 296 Inlägg

eriksson87 skrev:
Nakamichi har en utan förstärkare=) men då e den defenitivt ingen billig spelare!

vet du vad den heter mer ?

gurenius
20 april 2007 · 1 631 Inlägg

Finns ett antal, men de är definitivt dyrare än med inbyggda steg. Så du sparar inga pengar!

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
eriksson87
20 april 2007 · 590 Inlägg

Puttson skrev:

eriksson87 skrev:
Nakamichi har en utan förstärkare=) men då e den defenitivt ingen billig spelare!

vet du vad den heter mer ?

Nakamichi CD-700II. jag tror det e den utan förstärkare men ett pris på 18k dåsmile

Senast redigerat av eriksson87 (20 april 2007)

MilleN
20 april 2007 · 9 108 Inlägg

Nu var jag snäll mot en nykomling som du sa och ändrade din rubrik lite så den blev tydligare wink Läs rubriksanvisningarna tills nästa gång du startar en tråd, hoppas du trivs här på Garaget!

Jerry Reparatör
20 april 2007 · 306 Inlägg

Pioneers P9 är utan inbyggd förstärkare men långt ifrån billig.
Men den är utan tvekan värd pengarna.

Osse_87
21 april 2007 · 20 Inlägg

gurenius skrev:
Finns ett antal, men de är definitivt dyrare än med inbyggda steg. Så du sparar inga pengar!

Det är inte direkt spara pengar jag är ute efter, utan spara in dom stålar jag kan på onödiga funktioner, till förmån för bättre komponenter till dom funktioner som jag vill ha, t.ex. D/A omvandlare, Equalizers, delningsfilter osv.

Är det generellt värt pengarna man betalar för en huvudenhet utan interna förstärkare?

Tack för svar allesammans!

Ronnie.L
21 april 2007 · 914 Inlägg

den nakan jag har är jag grymt nöjd med och det är 400:a bara som har inbyggd förstärkare. Kan tänka mig att deras 700 modell lär spela grymt bra.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 april 2007 · 13 806 Inlägg

Pioneer deh p77R p88r och p99r har alla utan förstärkare finns väll någon sony mex något med inbyggd hårdisk som inte heller har inbyggda förstärkare

men billigare blir det inte möjligen dyrare

visst kan du ha tur och hitta någon gammal p88 eller liknande för skapliga pengar men det är inte lätt det är dessutom gamla grejer som lätt strular
har en p88 2001 i min 740 som jag fick fixa ny laser för den gamla dog

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Xoff Volvo tönt... =)
22 april 2007 · 2 344 Inlägg

annars har du ju Pioneers nya DEH-P88RS...

den är ju dessutom utnämnd till EISA Award - Best Product 2006-2007, Mobile Audio Head Unit...

"‘This was once thought impossible: most of the features refined in the top-notch ODR
system, all squeezed into a standard DIN housing, including state-of-the-art DSP with
multi-band equalizer, fully-programmable crossover and sophisticated time correction
system. …Pioneer also took care of…making “affordable high-end” a reality.’ — EISA"

inte så farligt dyr häller... runt 6000:-

Senast redigerat av Xoff (22 april 2007)

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
gurenius
22 april 2007 · 1 631 Inlägg

Osse_87 skrev:

gurenius skrev:
Finns ett antal, men de är definitivt dyrare än med inbyggda steg. Så du sparar inga pengar!

Det är inte direkt spara pengar jag är ute efter, utan spara in dom stålar jag kan på onödiga funktioner, till förmån för bättre komponenter till dom funktioner som jag vill ha, t.ex. D/A omvandlare, Equalizers, delningsfilter osv.

Är det generellt värt pengarna man betalar för en huvudenhet utan interna förstärkare?

Tack för svar allesammans!

Är du uppe på den nivån så absolut. Ofta så vill man ha en med optisk utgång och så en processor eller separat D/A. Toppsystemen från leverantörerna har sällan inbyggda steg.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
thoerNe
4 januari 2009 · 164 Inlägg

Det går ju att stänga av den interna förstärkaren i stereon.. så slipper du ju dom.. smile

andreas_gbg_
4 januari 2009 · 1 634 Inlägg

Som Gurenius säger så är det "topp-systemen" som är utan inbyggd förstärkare. Tycker inte du ska leta efter en utan förstärkare då många maskiner ifrån 4-5k och uppåt börjar bli riktigt bra oavsett inbyggd förstärkare eller ej. Vet itne hur alpine F1 är men ODR har ingen inbyggd förstärkare, men då snackar vi ganska mycket pengar för en jäkla stereo. Begagnad Pioneer P9 med box eller Alpine 9861 med box är nog det mest prisvärda kan jag tänka mig. Behövs inte mycket bättre än så om man inte siktar på att vinna EM i välljud, och inte ens då krävs det nog en sån. Se på Henrik Arvidsson med sin DLS saab, han vann sin klass på EM (Advanced 5ch) 2007 med en Pioneer P9 med box. Dyker upp ibland för runt 5-7000 kr.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
4 januari 2009 · 2 009 Inlägg

Jag har ingen inbyggd i min alpine häller.
Dock finns det tidskomp och en fin D/A omvandlare.
Dock är det ju inte häller nån billig maskin.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Lonefox Bad music kills good sound
4 januari 2009 · 7 241 Inlägg

Grabbar.......tråden är nästan två år gammal.......

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
andreas_gbg_
4 januari 2009 · 1 634 Inlägg

ahahaha. Ja jäklar...

Numera Saab 9-5 Aero -00
thoerNe
4 januari 2009 · 164 Inlägg

Va du tvungen att skriva så? Kände mig ouppmärksam..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang