Vinner man något på att chipa bilen Volvo 2.0T-03?

LazerHawke
20 april 2007 · 1 268 Inlägg

Vinner man något är det värt pengarna 4850 ev 7050 (om man vill ha Sportavgaset?)

är det någon stor skillnad på en sådan bil??

joel_h Väghyvel
20 april 2007 · 252 Inlägg

LazerHawke skrev:
Vinner man något är det värt pengarna 4850 ev 7050 (om man vill ha Sportavgaset?)

är det någon stor skillnad på en sådan bil??

jag tycker att det är värt pengarna blir ju stor skillnad när man chippat..

LazerHawke
20 april 2007 · 1 268 Inlägg

joel_h skrev:

LazerHawke skrev:
Vinner man något är det värt pengarna 4850 ev 7050 (om man vill ha Sportavgaset?)

är det någon stor skillnad på en sådan bil??

jag tycker att det är värt pengarna blir ju stor skillnad när man chippat..

kört en  sådan bil som nämns ovan??

LazerHawke
20 april 2007 · 1 268 Inlägg

Någon som kan styrka om det är värt pengarna att chipa till 205hk?

mebben Troligen galen...
20 april 2007 · 567 Inlägg

Jag hade en s40 2.0T -04 förut.

BSR steg2 monterade jag på den och den gick bra mycket bättre efter trimmet.

Innan jag sålde bilen monterade jag tillbaka orginalavgassystemet, så sista tiden jag hade bilen så var den steg1 trimmad, och rent effektmässigt gör inte sportavgaset efter katalysatorn nån skillnad. Dock lite ballare ljud med sportavgas.


Steg1 prisvärt? Javisst, mycket roligare att köra och märkbar effektskillnad.
Steg2 prisvärt? Inte ur effektsynpunkt, men ljud och utseendemässigt tyckte jag att det var värt det...



Så för att tydligt svara på din fråga: Ja, det är värt pengarna att chippa till steg1! wink

LazerHawke
20 april 2007 · 1 268 Inlägg

Mebb skrev:
Jag hade en s40 2.0T -04 förut.

BSR steg2 monterade jag på den och den gick bra mycket bättre efter trimmet.

Innan jag sålde bilen monterade jag tillbaka orginalavgassystemet, så sista tiden jag hade bilen så var den steg1 trimmad, och rent effektmässigt gör inte sportavgaset efter katalysatorn nån skillnad. Dock lite ballare ljud med sportavgas.


Steg1 prisvärt? Javisst, mycket roligare att köra och märkbar effektskillnad.
Steg2 prisvärt? Inte ur effektsynpunkt, men ljud och utseendemässigt tyckte jag att det var värt det...



Så för att tydligt svara på din fråga: Ja, det är värt pengarna att chippa till steg1! wink

okej tack det är den för 4850kr då? smile

mebben Troligen galen...
20 april 2007 · 567 Inlägg

LazerHawke skrev:

Mebb skrev:
Jag hade en s40 2.0T -04 förut.

BSR steg2 monterade jag på den och den gick bra mycket bättre efter trimmet.

Innan jag sålde bilen monterade jag tillbaka orginalavgassystemet, så sista tiden jag hade bilen så var den steg1 trimmad, och rent effektmässigt gör inte sportavgaset efter katalysatorn nån skillnad. Dock lite ballare ljud med sportavgas.


Steg1 prisvärt? Javisst, mycket roligare att köra och märkbar effektskillnad.
Steg2 prisvärt? Inte ur effektsynpunkt, men ljud och utseendemässigt tyckte jag att det var värt det...



Så för att tydligt svara på din fråga: Ja, det är värt pengarna att chippa till steg1! wink

okej tack det är den för 4850kr då? smile

Ja, det är det för 4850kr hos BSR (fast när jag köpte det kostade det strax under 6000kr sad )


Tips: Om du blir medlem i Nordiska X40 Klubben så får du rabatt både hos Autotech och hos BSR

Senast redigerat av Mebb (20 april 2007)

LazerHawke
20 april 2007 · 1 268 Inlägg

Mebb skrev:

LazerHawke skrev:

Mebb skrev:
Jag hade en s40 2.0T -04 förut.

BSR steg2 monterade jag på den och den gick bra mycket bättre efter trimmet.

Innan jag sålde bilen monterade jag tillbaka orginalavgassystemet, så sista tiden jag hade bilen så var den steg1 trimmad, och rent effektmässigt gör inte sportavgaset efter katalysatorn nån skillnad. Dock lite ballare ljud med sportavgas.


Steg1 prisvärt? Javisst, mycket roligare att köra och märkbar effektskillnad.
Steg2 prisvärt? Inte ur effektsynpunkt, men ljud och utseendemässigt tyckte jag att det var värt det...



Så för att tydligt svara på din fråga: Ja, det är värt pengarna att chippa till steg1! wink

okej tack det är den för 4850kr då? smile

Ja, det är det för 4850kr hos BSR (fast när jag köpte det kostade det strax under 6000kr sad )


Tips: Om du blir medlem i Nordiska X40 Klubben så får du rabatt både hos Autotech och hos BSR

blir effekten sån skillnad me tanke på att snurran är rätt liten?

Quantic
20 april 2007 · 645 Inlägg

LazerHawke skrev:

Mebb skrev:

LazerHawke skrev:

okej tack det är den för 4850kr då? smile

Ja, det är det för 4850kr hos BSR (fast när jag köpte det kostade det strax under 6000kr sad )


Tips: Om du blir medlem i Nordiska X40 Klubben så får du rabatt både hos Autotech och hos BSR

blir effekten sån skillnad me tanke på att snurran är rätt liten?

som natt o dag cool

LazerHawke
20 april 2007 · 1 268 Inlägg

Quantic skrev:

LazerHawke skrev:

Mebb skrev:

Ja, det är det för 4850kr hos BSR (fast när jag köpte det kostade det strax under 6000kr sad )


Tips: Om du blir medlem i Nordiska X40 Klubben så får du rabatt både hos Autotech och hos BSR

blir effekten sån skillnad me tanke på att snurran är rätt liten?

som natt o dag cool

hur menar du?

SeNiD
20 april 2007 · 31 Inlägg

Man kan ha mer skoj med en chipad T4:a big_smile

Ja, jag kör golf
LazerHawke
21 april 2007 · 1 268 Inlägg

Ökar eller minskar bränsleförbrukningen om man chipar? vissa säger att det gör den andra säger det gör den inte...

djerk
21 april 2007 · 55 Inlägg

CHIPPA! Ja, bensinförbrukningen minskar efter ett år eller så... När du tröttnat på att gasa som ett fån med din chippade bil... big_smile

Skämt o sido... bilen blir mycket roligare med steg 1 eller steg 2... och ja, bensinförbrukningen minskar om du kör normalt... hur stor e den risken när du väl chippat? tongue

LazerHawke
21 april 2007 · 1 268 Inlägg

djerk skrev:
CHIPPA! Ja, bensinförbrukningen minskar efter ett år eller så... När du tröttnat på att gasa som ett fån med din chippade bil... big_smile

Skämt o sido... bilen blir mycket roligare med steg 1 eller steg 2... och ja, bensinförbrukningen minskar om du kör normalt... hur stor e den risken när du väl chippat? tongue

blir väl lite i början sen avtar det väl tongue

har hört att man känner av det mest på motorvägen stämmer det eller??
eller märker man av annars med?

djerk
21 april 2007 · 55 Inlägg

LazerHawke skrev:

djerk skrev:
CHIPPA! Ja, bensinförbrukningen minskar efter ett år eller så... När du tröttnat på att gasa som ett fån med din chippade bil... big_smile

Skämt o sido... bilen blir mycket roligare med steg 1 eller steg 2... och ja, bensinförbrukningen minskar om du kör normalt... hur stor e den risken när du väl chippat? tongue

blir väl lite i början sen avtar det väl tongue

har hört att man känner av det mest på motorvägen stämmer det eller??
eller märker man av annars med?

kan hålla med om att du märker en chippning mera på motorvägen...
man märker mest skillnad på 3:an, 4:an och 5:an... (tycker jag)
där vill liksom bilen dra på ett annat sätt... att göra säkra omkörningar på 5:an är inga som helst problem efter en chippning...
inte för mig iaf... tongue

fast o andra sidan... det är dumt o dra bottgas på 50-väg på 3:an, 4:an och 5:an... wink så motorvägen lämpar ju sig bättre... smile

dj_padde
21 april 2007 · 1 813 Inlägg

hejsan jag kör en s40T4 och min mor köpte sig en v40 T nydligen..
den var chippad fast vet inte vilket steg tyvärr... satt sporsystem 3" efter turbon helavägen ut med 5" utblås...  den laddar ca 0,8-0,9 ! och en vanlig T ska inte ladda så mkt.. och det märks skillnad fast det går ändå inte att gämföra mot en T4 känns som t4an drar mkt längre å den drar riktigt mkt när den drar... märks att det e olika turbo i bilarna om man säger så.. men chippning ger mer sug i magen än orginal iaf;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
LazerHawke
21 april 2007 · 1 268 Inlägg

djerk skrev:

LazerHawke skrev:

djerk skrev:
CHIPPA! Ja, bensinförbrukningen minskar efter ett år eller så... När du tröttnat på att gasa som ett fån med din chippade bil... big_smile

Skämt o sido... bilen blir mycket roligare med steg 1 eller steg 2... och ja, bensinförbrukningen minskar om du kör normalt... hur stor e den risken när du väl chippat? tongue

blir väl lite i början sen avtar det väl tongue

har hört att man känner av det mest på motorvägen stämmer det eller??
eller märker man av annars med?

kan hålla med om att du märker en chippning mera på motorvägen...
man märker mest skillnad på 3:an, 4:an och 5:an... (tycker jag)
där vill liksom bilen dra på ett annat sätt... att göra säkra omkörningar på 5:an är inga som helst problem efter en chippning...
inte för mig iaf... tongue

fast o andra sidan... det är dumt o dra bottgas på 50-väg på 3:an, 4:an och 5:an... wink så motorvägen lämpar ju sig bättre... smile

Vad blir laddtrycket efter då?? smile

LazerHawke
21 april 2007 · 1 268 Inlägg

Hmm funderar på om jag skall satsa på Sportavgassystemet dvs Steg 2 men det sitter ju rätt maffigt på den original fast kan ju bara vara slutröret men jag vet inte

någon som vet om det ger nån skillnad mer än ljud??

dj_padde
22 april 2007 · 1 813 Inlägg

det e ju inte ens lönt å byta utblåset bara.. ska du ha lite sportigare ljud byt allt efter kattan å köp 3" ljuddämpare å rörwink  sen vill du ha effektan å inte turbo svaj så byter du hela röret efter turbon till 3" sj gjort detta.. och höjde mitt ladd bilen ladda 1,6bar sen fick den inte tillräckligt med bränsle så sänkte laddet till 1,5bar...   nu står den på volvo pga blev på körd i röven och fick sänka till orginal laddet 1,1 smile men när den kommer hem ska laddet upp igen å ut å leka med race polarna=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
LazerHawke
22 april 2007 · 1 268 Inlägg

dj_padde skrev:
det e ju inte ens lönt å byta utblåset bara.. ska du ha lite sportigare ljud byt allt efter kattan å köp 3" ljuddämpare å rörwink  sen vill du ha effektan å inte turbo svaj så byter du hela röret efter turbon till 3" sj gjort detta.. och höjde mitt ladd bilen ladda 1,6bar sen fick den inte tillräckligt med bränsle så sänkte laddet till 1,5bar...   nu står den på volvo pga blev på körd i röven och fick sänka till orginal laddet 1,1 smile men när den kommer hem ska laddet upp igen å ut å leka med race polarna=)

haha okej ja men det sitter ju samma orig som på T4 på min smile

borde räcka gott å väl tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang