Toyota Corolla -91. Är det nån idé att köpa?

skrutt
22 april 2007 · 1 Inlägg

Tjena!big_smile

Ska till å köpa första bilen nu å hittade denna på blocket: http://www.blocket.se/vi/11672751.htm?ca=15_s
Tror ni jag kan ha den några år utan att råka ut för alltför dyra reparationskostnader?  Nuvarande ägaren ska ha haft den i ett år utan krångel.

Anonymust
22 april 2007 · 136 Inlägg

Toyota är kvalitet, men jag blir lite fundersam när man får en reparationshandbok med på köpet.

Kanske han vet att en viss sak håller på att gå i sönder, köpt en handbok och sen insett att det blir för jobbigt/dyrt. Du kan ju fråga hur det kommer sig att boken kommer med på köpet, sen får du avgöra om han ljuger ihop något eller talar sanning.

Provköra bilen är ju aldrig fel iallfall, om det inte blir den bilen så blir det kanske en annan toyota.

Det är dyrt med bil, och jag tror att den kommer behöva lite underhåll. Du säger några år utan dyra rep. Kolla bromsrör, det gick jag bet på när jag köpte min bil. Kolla oljan, kylarvätska, servicebok osv osv.

Läs på google lite råd inför bilköp, och tänk på att det inte finns så mycket skydd när man köper bil privat. Det är mest upp till dig att kontrollera att bilen är i det skick som säljaren värderar bilen till...

Allt gott önskar jag dig inför bilköpet, vilken bil det än blir (TOYOTA är trygghet smile )

Sir_Ed
22 april 2007 · 304 Inlägg

Gamla bilar går sönder. Tyvärr… mad Ingen kan garantera dig två år på den bilen. Det är bara att kolla noga och chansa om den är OK nu. Det är inga stora pengar du riskerar. big_smile

I have my own race...
JE
22 april 2007 · 227 Inlägg

Dem där gamla Corollerna är ju rena marinsoldaterna wink..! Min polare hade en sån och körde den dumt nog ett bra tag med nästan torra sticka, men den bara gick och gick, utan att klaga..! Och då ska tilläggas att han kör som ett svin..!
Det enda riktiga problemet med dem är tyvärr rosten, har nästan aldrig sett en sådan utan ganska mycket rost...Men ett par några år kan du säkert ha den iaf, tror iaf jag..!

Dum spiro, spero...
Nissan 200sx s13 "Ozunu" (1992)
BMW E36 325i "BabyBlåBär" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang