"projekt: Lada 2101 GT/R

FoXxIe
22 mars 2008 · 495 Inlägg

riktigt grymt projekt:) detta kommer följas!

mig <3 vtec = sant
makarof
23 mars 2008 · 174 Inlägg

tack för kommentarerna! javisst tysk stuk är det som räknas på min lada. skall som sagt sänkas ca 100mm och skärmarna är en prototyp av ungefär vad det skall bli, kommer att bygga om dem lite och använda de som form gjuter sedan dem i glasfiber. kjolarna tänkte jag göra i glasfiber . det blir enkla fyrkantiga typ i "hilmersson-racing stil såna som han hade på sin gamla manta. fram läppen blir hemgjord i glasfiber och bakre partiet blir öppet som en luft tunnel, med avgasröret i mitten.

LADA Turbo-Vaz:en Turbo ryssen
peegee Forummoderator
23 mars 2008 · 2 924 Inlägg

Snyggt MEN Skärmkanterna är alldeles för långt ner!!!
Kapa upp skärmkanterna och flytta upp dem en bit å sänk mycket så du får det racestuk som på din visionsbild/avatar!
Kan ju bli lite jobbigare med bakdörrarna men det går att lösa om skärmbreddarna sitter en del på bakdörrarna!

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
makarof
23 mars 2008 · 174 Inlägg

jaa altså så som jag skrivit bilen skall bli sänkt 100mm och jo skärmarna blir uppåtflyttade och ennu lite brädare, dom är bara tejpade dit för at se ungefär hur de passar in med fälgarna och sånt. fälgarna kommer också bli ommålade och polerade kanter.

LADA Turbo-Vaz:en Turbo ryssen
SpeedOfLight
28 mars 2008 · 1 432 Inlägg

Va länge sedan vi fick se någon ny uppdatering, hur går det igentligen?

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
makarof
10 april 2008 · 174 Inlägg

jo, sådär ja. Har hittat entligen den motorn jag ville ha från första början, och nu hoppa den i min famn 300€ , nästa veckoslut skall de åkas til Karis ca 200km westerut och hämta min Fiat Twincam 1600cc, skall bli kul at få hem den och små putsa, samt varva upp den! tongue kommer bilder, bara jag hinner få hem den tongue

LADA Turbo-Vaz:en Turbo ryssen
RPMDennis
10 april 2008 · 319 Inlägg

Så jävla coolt!! Lycka till nu! vill se mer bilder smile //Dennis

makarof
27 april 2008 · 174 Inlägg

aah.. länge sen man skrev nåt!. men nu är 1600cc Twincam motorn hemma, har skruvat loss transmissionsremmen och spännare idag, vart lite dålig spännare big_smile vilken jävla tur att man inte prova starta den än. jep, men imorgon och beställa ny spännare och rem, upptäckte en glad sak tillika som jag skruvade, förra ägaren hade bytt vattenpumpen på motorn, så den glänste fint, sparade in lite pengar där, dom läcker ju alltid på gamla bilar smile ..  talade med min kusin också häromdagen så nu får jag skaffat 2 skärmar till, tongue kanske dags att börja kapa upp ladans org. skärmar!!

LADA Turbo-Vaz:en Turbo ryssen
olirc
27 april 2008 · 245 Inlägg

Kul projekt! Kommer följas med intresse!

makarof
28 april 2008 · 174 Inlägg

olirc skrev:
Kul projekt! Kommer följas med intresse!

Japp visst ede kul, men jobb är det också, tur så blir det sommar nu iallafall så kanske man börjar få nåt gjort.

LADA Turbo-Vaz:en Turbo ryssen
makarof
4 maj 2008 · 174 Inlägg

Fälgarna är på satta på riktigt så de är i rätt proportion, även skärmarna sitter på bilden, dock med tejp fast. sänkt bilen har jag gjort med paintshop för att få en liten överblick hur de kan se ut, kommentera. men undrar ser däck profilen ut att vara för hög, eller är det passlit, där är 215/40/R16
https://www1.garaget.org/gallery/archive/54388/334187_g33tmm.jpg

LADA Turbo-Vaz:en Turbo ryssen
THEBADGUY Gorgilus addictus
4 maj 2008 · 4 737 Inlägg

Helvete va rå! big_smile. Ruggigt fet smile.

Keep on working! Kommer bli vackert som satan.

Lycka till!

Mvh/Nicklas

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Flotten Sladdare
4 maj 2008 · 108 Inlägg

top gear har j byggt en typ "race lada" eller vad man ska kalla det tongue här har du länk
http://www.youtube.com/watch?v=wIo9EgDOReU
Kanske några idéer som dyker upp tongue

Jag har såndär tix som gör att jag måste köra om, skitjobbigt med 63hk..
kapi
4 maj 2008 · 70 Inlägg

Hahahaha Top gear slutar ju aldrig att förvåna en wink

Taunuus
4 maj 2008 · 263 Inlägg

denhär lada blir nog rå den smile

Ford 17M "Taunus" (1967)
makarof
4 maj 2008 · 174 Inlägg

tackar för uppmuntringen, men som sagt kommentera gärna om gummi profilen, borde jag byta däck till profil 35? har nu profilen 40 men är fundersam på looken.

LADA Turbo-Vaz:en Turbo ryssen
Moparboy440
4 maj 2008 · 4 682 Inlägg

ja tycker 215/40/R16 ser riktigt bra ut! ser bättre ut me högre profil enligt mitt tycke.
men varför ska du ha den så låg? ja tycker de e häftig me rally stuk.
kolla in stuket  den här rally ladan:www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1905704&PN[0]=your_favorite&PL[0]=listFavoriteVehicle.php

makarof
15 maj 2008 · 174 Inlägg

JävlA helv**e!! så kom det ett tids hinder igen då. NU FINns det inte att få tag på transmissions-rems-spännare! så nu skall de då svarvas och donas. men den glada nyheten var at , jag såg i mina besiktningspapper att bilen behöver besiktas först sista i 9:onde  så man har hela sommaren på sig att bygga.

LADA Turbo-Vaz:en Turbo ryssen
makarof
25 maj 2008 · 174 Inlägg

Tänkte lägga upp lite bilder på vad som har hänt nu, tyvärr inga stora förändringar, men endå.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/54388/355401_fn30ys.jpg
Svetsade fast lite gamla hål som vart där, dragkroken har suttit fast , och så rakade jag bort backbelysningen, blir en helt annan look, mycket nöjd smile *. det nya backljuset kommer att fästas lägst ner under bilen där bak.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/54388/355402_rpe6ex.jpg
Och så sänkte jag snabbt och lustigt bilen, blev riktigt trevlig å se ut.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/54388/355403_p83kl9.jpg
Och LITE TIGHT blev det, men bara jag får lite pengar ihopskrapat till ett ark med plåt så skall de nya skärmarna börja passas in. smile Bara en vecka kvar nu i skolan så blir man färdig, får avgångs betyg , skall börja jobba fråochmed 2. 6 på billackerings firma.

LADA Turbo-Vaz:en Turbo ryssen
makarof
8 juni 2008 · 174 Inlägg

https://www1.garaget.org/archive/55/54388/48626/48626-906030.jpg
här är nu äntligen en fin bild på den nya motorn som jag har skaffat. 1600cc TC   110hk original, borde nu ligga runt 130hk enligt han jag köpte den av.   SKALL no bli lite sprätt i ladan efter montering av denhäran tongue

LADA Turbo-Vaz:en Turbo ryssen
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang