Köpråd: baslåda+steg för 7000:-(macAudio?)

davidnilsson
24 april 2007 · 6 Inlägg

Hejsan, jag tänkte inhandla ljud till min bil för runt 7000:- och funderade på något sådant här:
Basslåda: macAudio Ice Fire 225
2x10"
2995:-

Slutsteg: mac  Z 2200
2 kanaler
2x200 Watt RMS 4 Ω
1x600 Watt RMS 4 Ω
1200 Watt max
Inbyggda delningsfilter
Bas Boost
1995:-

och stero + kablar för ca 2000:-

Tror ni slutsteget räcker?
Är basslådan bra?
finns det något bättre för pengarna?

Tipsa gärna!

gurenius
24 april 2007 · 1 631 Inlägg

Det jag har hört av färdigbyggda lådor från MacAudio har inte imponerat, tvärtom.

Har du inte tummen mitt i handen så snickar du en egen låda. Då kan vi prata om att få mer för pengarna!

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
bumpe Lastbilsmekaniker
24 april 2007 · 3 878 Inlägg

Med utseendet och effekten i din bil så verkar du ju inte ha tummen mitt i handen iaf *läs snygg bil* så det är bara o bygga en egen låda som gurenius skriver...

Jag skulle rekommendera ett seriöst framsystem och ett stag till det om du inte redan har det...

Blomsterberg plattsättare!
24 april 2007 · 804 Inlägg

jag skulle oxå satsa på att köpa ett baselement om du vill ha ut mycket kraft då vill säga om du vill ha lite rygg kli bara så kan du ja köpa färdig låda dock inte lika roligt som att ha gjort det själv big_smile

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
loudness
24 april 2007 · 4 554 Inlägg

jag skulle satsa på en bättre rubrik har ordnat den nu men tänk på någon bättre sammanfattning av innehållet nästa gång

davidnilsson
24 april 2007 · 6 Inlägg

okej, tackar för svaren ! smile men vilka basar+steg tycker ni jag ska satsa på? en låda med lite isolering är inge problem kasta ihop smile

Nismodea
24 april 2007 · 137 Inlägg

kolla på Impact basar och steg, ruskigt bra ljud i grejerna och rimliga priser!

Det finns inget som heter FÖR mycket bas......
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang