Bilprojekt inom engelskan, behöver råd, tipps och ideer + en massa annat.

Xarion
24 april 2007 · 76 Inlägg

Ja... Jag har bestämt mig för att göra ett projekt i engelskan som en sista grejj innan sommarn smile Och det var rätt så straight forward... Bilar!
Men bil... Är stort! Det finns hur mycket som helst! Allt från hur de är byggda till en enorm historia och kultur.
Frågan är då, vad tycker ni att jag borde ha med?
Skulle varit fint att höra vad ni andra tycker. Tänk framför allt, vad för projekt ni skulle vilja göra eller vad för projekt ni skulle vilja läsa eller höra om. För jag lär stå där framme framför klassen och hålla ett föredrag som heter duga big_smile Så då gäller det att det fångar intresse... smile
Så råd, tips och ideèr, kör på!
Scenen är din / er wink

P.S: Jag har inte lust att tråka ut er med mitt projekt, men hjälp skulle varit fint smile
Ha en fortsatt trevlig dag big_smile
//Victor

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
24 april 2007 · 2 258 Inlägg

Du måste nog börja med att avgränsa dig. Rejält.

Kanske berätta om ett visst bilmärkes historia? Eller arbetet med krocksäkerhet? Eller göra en rapport från en bilsalong och jämföra nyheterna från de olika tillverkarna (ex Detroitmässan finns det mesta på nätet).
Eller berätta om en tävlingsserie, hur den uppkom och varför. Eller hur landet formades efter bilen under 50- och 60-talen. Eller...

Ja, du fattar tror jag.

Lycka till! // Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Kettunen
24 april 2007 ·

Jag hade valt berätta om märket Chevrolet. Muskel bilar, Lyx bilar, personbilar m.m
Om deras historia. När dom kom till & osv

terazzi
24 april 2007 ·

Försök ta in fenomenet styling, hur det uppkom och så samt trenderna som kommit/vart/är aktuella just nu smile

Xarion
25 april 2007 · 76 Inlägg

Tack så otroligt mycket för era svar!! Har fått en bättre bild nu om hur jag ska göra projektet.
det är bara att fortsätta att komma med svar ni som har ideér, förslag, synpunkter eller liknande! big_smile
Im all ears... smile

Xarion
20 maj 2007 · 76 Inlägg

Jajjamänsan, nu är det 2 dagar kvar innan detta underbara (observera ironin wink) Ska inn! Har ni några fler förslag så är det bara att skriva ner dem smile
Ha en fortsatt trevlig kväll big_smile
P.S: Betygen sätts snart... HJÄLP!

Xarion
23 maj 2007 · 76 Inlägg

Till er som är intresserade så är projektet äntligen klart nu, och jag har presenterat det, gick riktigt bra wink
Jag skrev lite om Bilens historia, om hur det började. Med Fredinand Verbiest (vet inte helt hur man stavar det) eller som vissa hävdar, att han byggde den första bilen i China när han var på ett Jessuit uppdrag tongue
Gick också in på miljön, styling och varför folk arbetar med bilar smile Men hann inte att presentera det sista för jag hade redan passerat 10 min gränsen sad

Tack för alla förslag smile, dem hjälpte riktigt mycket!

P.S: Lås tråden wink

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
23 maj 2007 · 2 258 Inlägg

Vad bra att det ordnade sig och kändes som att det gick bra! Då är det bara att hålla tummarna för att betyget bli fint också! smile
// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang