Sittplats i bagageluckan?

krYp^ Volvo-driver
24 april 2007 · 91 Inlägg

Har för mig att i vissa bilar går det att "montera", eller om det redan är monterat, en extra sittplats i bagageluckan. Vilka bilmodeller är det isf. möjligt i? Tror ni det skulle funka i en V40 -01 ? smile

Man vet aldrig när familjen utökas hehe. wink

Senast redigerat av krYp^ (24 april 2007)

Volvo till folket!
Lone Star
24 april 2007 · 1 231 Inlägg

Farsan har så på landrovern, 2 extra man kan fälla ner. Aldrig testat dom men ser riktigt obekvämt ut tongue

Känns som att det skulle bli lite lågt i tak på en v40.. om man inte ska sitta med benen rakt ut då.

Mitt projekt: Evo III
wieger
24 april 2007 · 511 Inlägg

joda, farsan har två sittplatser i bagaget på volvo 245... man bara tar bort "golvet" å så fäller man upp dom, men ja, de e jue främst till barn... men nog finns de alltid smile åkte från karlskrona till göteborg en gång när ja var mindre där bak, jätte kul när man kan sitta å vinka till dom som står bakom en i kön... (man satt bakvänt)

Senast redigerat av ZamiX (24 april 2007)

Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
24 april 2007 · 2 258 Inlägg

V40 kan jag aldrig tänka mig att det blir godkänt i, det är ju annat trafiksäkerhetstänk nu än på 245ans tid.
Bilen är ju reggad för x antal passagerare, och med de nya helbilsgodkännandena och alla regler tror jag inte det finns möjligheter att bygga något heller, och såvitt jag vet har Volvo själva inget alternativ för utökat antal sittplatser varken för V40, V50 eller V70. Har heller inte hört något och 90-serien.

Antar att volvohandlarna hänvisar till någon Renault-buss i sitt modellprogram om man har behov av fler platser än fem i en bil...?

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
krYp^ Volvo-driver
25 april 2007 · 91 Inlägg

Blir väl att satsa på en XC90 eller nåt. Tack för alla svaren! smile

Volvo till folket!
AE92
25 april 2007 · 10 Inlägg

Min farsa hade så i en Toyota Camry Touring!
man vek upp ena/inre halvan av golvet i bakluckan som blev ryggstöd och vek upp/vände den andra så det blev sittdyna, då blev det ett hålrum ned för bena. vips 2 extra pers i bakluckan, dock stod det max 60kg eller 160cm på nån liten varningslapp.

VXC70
2 februari 2010 · 210 Inlägg

extrasäte finns som tillbehör till vissa bilar, är bara att kolla igenom volvo bilens extra tillbehörskatalog, kan finnas, men knappast till lill bilen V40 inte ens V50 snarare V70.
vi hade extra säte i 745a uu:P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang