Varför har du en sån bil?

lartz Mekaniker
26 april 2007 · 240 Inlägg

Tja jag tänkte höra Varför har du just valt din bil och varför tycker du den är så bra

Skriv era tankar ni hade när ni köpte er bil. smile

Själv har jag valt en del bilar för att man inte haft råd med en annan.
Men en peugeot som jag hade den valde jag för att jag ville ha en snabb och rolig bil. smile

Bil & Maskin i Munkfors AB.
Volvo 240 GL "Barbro" (1988)
chrizz Administratör
26 april 2007 · 11 783 Inlägg

hög kvalitetskänsla på allt (särskilt inredning), snygg, låg i rätt prisklass för vad jag kunde tänka mig ge just då smile

... och 4wd

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
740tjejen
26 april 2007 · 351 Inlägg

ja valde volvo för att ja ä uppväxt me volvo å gillar bakhjulsdriften är dock sugen på skyline r34,an men krävs pengar även sugen på 9000 turbo eller aero, elle 740 turbo, smile kanske 940turbo oxå.

Våga Köra Sänkt
FireTraXX DFFL
26 april 2007 · 9 020 Inlägg

En stor anledning till att jag valde just denna bilen var att jag gav 138 000 för den.
Men även motor, stereo och högtalarna spelade ju lite roll i köpet.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
26 april 2007 · 5 753 Inlägg

för att jag tycker sierra är så grymt snygg i modellen med tanke på årsm, alltid gillat ford, haft många fordar i familjen genom åren och bara fått bra efrfarenhet av dom (jävlats sällan), och en cossie var för dyr och en 2,0 för slö så då vart de en 2,9 smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Izual
26 april 2007 · 4 571 Inlägg

ovanlig, billig och grym körgjädje

Saabo
26 april 2007 · 224 Inlägg

Jag valde min bil för att alla andra bilar jag skulle köpa såldes innan jag han köpa dom.

Men jag ångrar mig inte.. inte än i alla fall big_smile har ju bara haft den i 2 veckor tongue

Snurrigt...
lartz Mekaniker
26 april 2007 · 240 Inlägg

Saabo skrev:
Jag valde min bil för att alla andra bilar jag skulle köpa såldes innan jag han köpa dom.

Men jag ångrar mig inte.. inte än i alla fall big_smile har ju bara haft den i 2 veckor tongue

hehe tongue

Bil & Maskin i Munkfors AB.
Volvo 240 GL "Barbro" (1988)
LocKtar Herr
26 april 2007 · 1 722 Inlägg

Mitt val stog mellan en supra mk3 och en s13. Tror jag valde s13 för att den va billigare i försäkring, samt att den såg lite snyggare ut original. vet inte fall ja gjorde rätt val, eftersom jag aldrig körde supran. Men jag ångrar mej inte i dagsläget iaf! smile

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
StiFf Wankel
26 april 2007 · 1 080 Inlägg

skulle kolla på en 323gtr med 300hk men samma veckan som jag skulle kolla på den hittade jag rx7:an och blev såld direkt på den

MDS Västerås
Flash Modo-fan från början till slut
26 april 2007 · 330 Inlägg

När min förra bil,en Sierra,började ge upp så blev jag less på att köra gamla lik(undantaget är Audi jag har hade 1 år).Bestämde mig på en gång att det äldsta jag ville ha skulle vara en 00:a och den skulle vara bakhjulsdriven.Men inte BMW eller Mercedes.Då finns det inte så många kvar att välja på så då fick det bli en 4wd....dvs den jag kör nu.Skulle gärna ha haft en GT,men tog för givet att den blir mkt dyrare när,inte om,den går sönder.Kollade inte upp det innan och börjar ångra mig lite,men bara lite.

Stolt far till Freddy 18/12-08
300C_Rider
26 april 2007 · 46 Inlägg

Morsan o farsan skulle kolla på ny bil.
Jag åkte med till firman o satte mig i en Chrysler Crossfire Roadster, men den va alldeles för liten kände jag.
Så såg jag detta monster i backspegeln o provsatt den också. Då va det klart, jag skulle ha en sån! smile

haxer Proljece?
26 april 2007 · 1 464 Inlägg

Min första bil ... pågrund av att jag inte ville ha volvo eller saab för vanlig bil tycker jag. Va och kollade på en rover 93 då sa min kusin ifrån och tyckte jag skulle skaffa minst 97 och då köpte han min polo till mej smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
dusty Living in the fastlane
26 april 2007 · 2 616 Inlägg

kör mycket bil då är det trevligt att känna att man har en ganska ny bil som fungerar och ändå går bra för pengarna man gett för den.

Kirre
26 april 2007 · 2 122 Inlägg

billig och skön att åka i

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Chrom Kapten Långsam
26 april 2007 · 185 Inlägg

Valde mellan en s60 och min nuvarande s40n, gillar helt enkelt vad volvo står för. S40n var billigare att äga, rena gokarten på vägen jämfört med s60n, var nyare och såg bättre ut. Valet blev ganska lätt.

KlintA Våga Vägra Volvo!
26 april 2007 · 326 Inlägg

Jag valde min kära Ford Probe, för att den föll mig i smaken direkt! Dess urläckra former, sköna inredning, dess sportiga känsla och härliga väghållning!
tongue

Vad sa du? Har Pappa betalat?
falloutboy
26 april 2007 · 1 723 Inlägg

jag tyckte den var så jädrans rå när jag köpte den. tycker fortfarande likadant och jag blir oftast lika rädd varje gång det släpper. smile

hyperion
26 april 2007 · 305 Inlägg

Ville ha nåt roligare än min s60, satte mig ned och funderade ut kriterier:
1. Bakhjulsdrift (otroligt viktigt tongue )
2. Det skulle gå att åka taklöst
3. 2 säten
Sedan kikade jag på alla bilar jag hittade, typ z3, s2000, corvette c5, diverse äldre ferraris, nissan 350z cab!?! (urk tongue ) sorterade ut de fulare tongue
Blev kvar med s2000 och corvette c5, i sista skedet fick motorn bestämma, inget svårt val mellan en ettrig 2-litare som varvar över 9k rpm och en stor mullrig traktormotor wink.
Överdrev lite där men tyckte helt enkelt s2000's motor var mycket roligare att köra, tillsammans med att c5ans väghållning var långt ifrån s2kn's så föll valet på en honda s2000 smile

Visst har man tvivlat lite på om man valt rätt när diffen rasar och man står där med räkningarna men ångrar mig inte. I framtiden när budgeten är större får man väl övergå till ferrari.

Honda S2000 (2000)
BMW 330XD (2009)
MilleN
26 april 2007 · 9 108 Inlägg

Blev Omegafrälst redan som 18-åring när jag köpte en Omega och "stylade" med 3000-paket och 17" fälgar i bästa fjortisanda smile Sedan blev det ett naturligt steg med en 3000 stylad som en Lotus istället hehe..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang