Varför har du en sån bil?

FULLGAS Mångsysslare
26 april 2007 · 303 Inlägg

S70R har alltid vart en av mina drömmar, Så som S60/V70R är nu , man får börja i enaänden och jobba sig uppåt, har ägt en s70R saffran innan den ja äger i dag och sålde den för att köpa mig en bmw cab ( största misstaget i mitt liv ) ångrade mig och letade upp en annan S70R och den kör ja i dag med ett leende på läpparna // matte

Senast redigerat av FULLGAS (26 april 2007)

Volvo C70 CAB "CHIFEN FEL MEN ENDÅ RÄTT" (2000)
carnageman Rallyförare
26 april 2007 · 1 075 Inlägg

Opeln: Går att köra in långpall direkt i med gaffeltruck, dessutom var det den enda skåpbilen med 2.8meter långt lastrum som såg någorlunda bra ut.

Cittran: Ballt utseende, konkurranskraftig bil i grupp H, dessutom prisvärd till tusen.

Bubblan: Billig och bra cabbe.

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
audi-80
26 april 2007 · 21 Inlägg

den var billig att köpa, är billig i drift och i försäkring, alltså en väldigt bra första bil,tongue

Denieru
26 april 2007 · 28 Inlägg

Fick den extremt billigt, hade inte hittat snyggare bil för pengarna wink

Rudholm
26 april 2007 · 863 Inlägg

Gsi:n måste väl vara den roligaste bilen man kan få för dom pengarna (om man inte bara vill sladda förstås)tonguesmile Tycker dessutom att dom är otroligt lättkörda då de är som att köra gokart, små, snabba billiga och jävulst roliga smile

Kanske skulle lägga till att de är en av mina första bilar, och har inte den bästa ekonomin tongue

Senast redigerat av Mister_Opel (26 april 2007)

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892
xorox_88 Smack that ass!!
26 april 2007 · 2 953 Inlägg

fick min 240 för farsan skulle köpa ny bil fast då har jag ju alltid gillat volvo så de va ju inge sämmre hehe fast hade jag inte fått den hade jag nog köppt den för jag älskar 240 modellen

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Maizer
26 april 2007 ·

Jag tycker den är frän och ovanlig. Min drömbil sen jag var liten.

Kettunen
26 april 2007 ·

Fick den billigt, Kände ägaren innan, Grym kul att köra, snygg, bakhjulsdriven tongue ,

Iggson
26 april 2007 · 55 Inlägg

Bilen valde mig

bjorken_88 Mycket snack lite verkstad
26 april 2007 · 98 Inlägg

Mycket bil för pengarna.. . helt enkelt.. . finna inte så många dieslar i den pris klassen som har samma standard.. .

Audi S4 (1999)
Woogensea Volvoturbo For Life
26 april 2007 · 366 Inlägg

För att Volvo e just, VOLVO FOR LIFE...De e nåt särskilt me Volvo, särskilt volvo turbo....Tycker att en diskret tillfixad Volvo e grymt mycke snyggare än...ja... en porsche iaf......

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
Karl_Kravall Golfare
26 april 2007 · 164 Inlägg

Känner mej oxå "tvingad" att förklara mej tongue

Fieron köpte ja eftersom ja då var ute efter en sommarbil med framtidsutsickter wink
När ja sökte runt på vårkanten hitta ja nått som såg ovanligt ut wink
en AMERIKANSK bil med mittmotor för under 100 000, dessutom 6 cyl mot MR2´s 4cyl.
Så där bestämde ja mej för modellen och börja leta fina ex och läsa på om den..
Fick tillsist tag på bilen, ett ex av sista årmodellenmen som var det ja ville ha big_smile
då va sommaren nästan slut sad
så ifrån köpern in i vinterförvar nästan, tur att det var 25 mil en väg wink

Volvo 760 Turbo köpte ja endast för att den var orginal och gått extremt lite.
Kunde inte låta bli fast ja egentligen varken gillar 700-serien samt är 2/3 dr´s fantast.

Men är väldigt nöjd med båda bilarna fast dom nästan kostar att bara titta på---roll

ironhead volvoraggare
26 april 2007 · 4 776 Inlägg

åker volvo för att dom är lättmeckade och att det finns massor av delar till såna

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
krYp^ Volvo-driver
26 april 2007 · 91 Inlägg

Behövde kombi, ville ha en rätt så snabb bil för en ändå så ok peng smile . Och på den vägen är det...

Volvo till folket!
HOLLELLE
26 april 2007 · 409 Inlägg

letade efter en bil i 15-20k klassen men så var mor å far nere och pratade med bilhandlarn och efter att ha prutat ner den från 40 till 30 så bestämde dom sig för att lägga till resterande 10'000 så jag hade råd med den. själv hade jag ju inte ens vågat lägga fram förslaget att jag ville ha en v6 på 2.8L så när dom kom hem och sa det var jag inte blyg på att åka ner direkt och göra affär!

loudness
26 april 2007 · 4 554 Inlägg

efter att kört golf som förstabil gick de inte att slita sig från den tyska marknade provkörde många andra men de va inte i närheten av känslan så de fick bli en golf till för den ser inte ut som någon annan sen är billig och man åker kanongött

FloRic
26 april 2007 · 62 Inlägg

Volvo 480 ES (min första bil, sommarn 06 - början av 07):
Pappa hade lovat mig en billig första bil (Max 5000:- typ) och jag fick nys om att en polare skulle sälja hans Volvo 480 ES -87a så var jag på hugget direkt. Annorlunda (snygg eller itne, den syns i alla fall), många roliga funktioner som elhissar och färddator (även om allt glappade..), färdigdragna stereo-kablar till bagageluckan, sjyssta däck, inte mycket rost och ovanlig färg samt tonade rutor... Pris? 3500:-, 14k mil hade den gått... Aja nog med det ointressanta..
Gillade aldrig bilen utan hade den som ett transportmedel fram till att jag hade råd med den bil jag varit insöad på sen slutet av 2005 och som jag äger nu (mer om det sen) men jag skulle ljuga om jag sa att Volvon var bra.. Dämparna var slut och den var jäkligt tråkig att köra, men motorn gick bra och hastighetsmätarn visade 200km/h några gånger. Sålde den för 6000:- men hade nog fått mer.

Fiat Coupé 20v Turbo:
Min plånboksvänliga drömbil! Har älskat designen sedan den dag jag först såg den. Hade varit på jakt efter en Fiat Coupé 16v Turbo ett bra tag ("endast" 190hk och 280Nm org i dom) men i början av Januari fick jag nys på en "ferrari rosso" Fiat Coupé 20v Turbo med under 16k mil på mätarn, importerad från Italien och i riktigt bra skick, för en bra peng. Lyckades få ner priset till en löjligt låg summa och åkte ner de 120mil tur och retur det är till Malmö. Hade med mig en postväxel på 50 000:- så lite nervös var jag allt.. Bilen var i alla fall precis som jag tänkt mig, pyntade och körde hem.
Behöver jag säga att jag aldrig varit så glad som den dagen, det kändes som en fröjd att lätta plånboken med en 20dels miljon för min nya bils skull..
Kärleken för bilen har inte försvunnit heller, tvärtom.

lartz Mekaniker
26 april 2007 · 240 Inlägg

Fy fasen va de här va kul jag och polaren va iväg ett par timmar sen när vi kommer tillbaka och kikar in i garaget så ser jag att massa har skrivit jag hade massor med mail eftersom jag prenumererar på denna tråd så jag trodde först att någon som drev med mig men de va de ju inte ...

jag tycker att ni alla har kanon bilar. big_smile

Keep up the good work!

Tipsa fler om dom inte redan skrivit big_smile

Mer bilar !! big_smile

Bil & Maskin i Munkfors AB.
Volvo 240 GL "Barbro" (1988)
Honken_ Klyphuggare
26 april 2007 · 328 Inlägg

Golfen har gått nästan problemfritt när farsan har haft den i 10 år så då slog jag till på den när jag fick körkort. mycke åka och lite mek och sen går den billigt också

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
WilYawn Golle
26 april 2007 · 448 Inlägg

Ville ha en någorlunda ovanlig sportbil så det fick bli en skyline, rätt prisklass också smile

James May: In other news.... I've fitted a fan!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang