Plastningsteknik?

timebandit
26 april 2007 · 205 Inlägg

Håller på att plasta en baslåda i reservhjulsbaljan... Plastade några lager och skulle sedan slipa lite. Hittade hur mycket luft som helst mellan lagrena så jag slipade bort det mesta vilket gjorde formen väääldigt tunn, hehe... Så nu får jag lägga 8 lager till.
Men hur gör jag bäst för att slippa luft mellan lagrena? Formen är förävrigt väldigt ojämn =P

Tips mottages innan jag går på med att börja plasta igen... Redan gått åt 10 meter glasfiber och 8 liter polyester till "nästan" ingen nytta...

Volvo V70 1998
Pioneer DEH-P9800BT
DLS CAD 11 / Pioneer TS-W1241D 12" x 2
NitrousOxideSystem Zoom Zoom
26 april 2007 · 381 Inlägg

hehe du måste ju borstrulla efter du har laggt på plasten så att du rullar ut all luft mellan mattorna

Power is Nothing Without Control
timebandit
26 april 2007 · 205 Inlägg

Skall man rolla så snart man lagt dit glasfibern eller skall man vänta ca 20 minuter tills det börjat härda innan man rollar?

Volvo V70 1998
Pioneer DEH-P9800BT
DLS CAD 11 / Pioneer TS-W1241D 12" x 2
NitrousOxideSystem Zoom Zoom
26 april 2007 · 381 Inlägg

man måste rolla innan det har börjat härda

Power is Nothing Without Control
Kenny-83 Företagare & YouTuber
26 april 2007 · 1 940 Inlägg

dränk lagren i polyester och rolla allt vad du kan och låt det härda, funkar fin fint. Ett annat tips är att inte plasta skarpa gropar/upphöjningar med samma "bit" utan försök dela upp det i två bitar, anars uppstår det lätt luft bubbler eftersom det vill som räta ut på sig uavsett hur mycket polyseter du har

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
NitrousOxideSystem Zoom Zoom
26 april 2007 · 381 Inlägg

haha nej man ska använda så lite polyester som möjligt
för destomer polyester man använder destomer försvagas laminatet

Power is Nothing Without Control
Kenny-83 Företagare & YouTuber
26 april 2007 · 1 940 Inlägg

jo de vet jag väll men han bad om tips för att få bort bubbler smile inget om stryka wink

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
NitrousOxideSystem Zoom Zoom
26 april 2007 · 381 Inlägg

sant wink

Power is Nothing Without Control
sir_daniel www.kudoz.se
26 april 2007 · 3 802 Inlägg

riv loss bitar o blöt ner dem med polyester o pensla på dem för att sedan rolla ut dem med metallroller så man trycker dit dem samt får ur luft o onödig mängd polyester.

Rubbersmoke
26 april 2007 · 11 Inlägg

Det finns en speciell metallroller för att pressa ut luften med, Den är skitbra och det finns
om jag inte minns fel en som bara är drygt 50mm bred!

Holme
27 april 2007 · 1 417 Inlägg

som någon sa, blöt ner glasfiberväven innan du lägger dit den, så behöver du knappt kladda i någon polyester alls i baljan. Och var så nog du kan när du lägger dit bitarna.
Och RIV bitarna för hand, klipp inte. Klipper du får du för skarpa kanter. River du, blir dom lite fransiga och kanten mellan bitarna blir inte lika tydlig och svag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang