Roliga/fräna bilhistorier?

Tall3n Nätverkstekniker(snart)
28 april 2007 · 164 Inlägg

Tänkte om ni har lust o dela med er av era bästa bilhistorier? Både historier ni hört och vart med om själva:D

Själv fick jag för mej att göra en 180 på torr asfallt med min gamla duett en gång.
Kom i rätt skaplig hastighet, körde in på en buss ficka med lite grus, peta ner på tvåan varva fullt o ratta fullt till vänster, när han börja dra runt i gruset gick de bra men när han högg tag i asfalten så trodde jag fan att den skulle volta. Hade ju helt slut stötdämpare o fjädrar hehe, men det gick bra förutom att motorn dog, men en 180 hade jag iaf gjort cool Min polare satt i passagerar stolen och var likblek hehe lol

Den som spårar ur hittar ofta en klocka ;)
fred89 Mazda Über Alles
28 april 2007 · 121 Inlägg

trodde själv att jag skulle smälla igår racade en kille med en 855 och han fick möte på sin sida jag bromsade ner och jag trodde att han skulle lägga sig bakom eftersom han låg precis brevid mig, men killen gasar på så jag får gå ut i vägrenen och han drar precis in framför mig och jag känner hur bakhjulen var ut och släppte i dikeskanten. så det var nog inte långt ifrån att jag höll på att slå runt där

snart på en väg nära dig
Tall3n Nätverkstekniker(snart)
28 april 2007 · 164 Inlägg

Fan de finns bra många bildrullar som ställer till de för andra sad
Tur att du klara dej iaf smile

Den som spårar ur hittar ofta en klocka ;)
LoFET Almännt tokig
28 april 2007 · 481 Inlägg

igår skulle provköra min brors flickväns audi S2 RWD kom ut genom grinden skicka fullt på ettan vröl ställ big_smile , smiska i 2:an sen small det sad troligt vis utgående axel på lådan som gick av för kardan snurra inte efter det och diff huset på lådan är helt. Inte kul på en bil som inte är ens egen neutral

Inline sixes ist sie scheisse.......
Anonymust
28 april 2007 · 136 Inlägg

Vi var på bilsemester i Frankrike och pappa kör in på någon liten väg som slutar med en åker där han får för sig att vända. Lerigt med en bakhjulsdriven Previa är inte så lyckat, om man inte vill snurra runt runt runt. Jag tyckte det var skitfräckt (typ 10 år gammal smile.

Jag löste det hela genom att hitta två bilgrillar som låg en bit därifrån i en skog, sen kom vi därifrån.

En annan resa till Frankrike när Previan var lite äldre, så pajade först ljuddämparen, och vi letade förgäves, för i Frankkrike hade de bara en katalysator, mot två i Sverige. Underbart det lät när man körde om bilar på motorvägar, smällde som bara den. Jag log nog mest av oss alla, fräckt för en liten påg! Samma resa rasar bakre stötdämparen i backen och gör gnistregn. Vi får en karavan bakom oss ganska snabbt, rädda för explosioner eller ngt. Med sex passagerare och packning blir det lite att viktfördela. Föräldrarnas bröllopsdag spenderas på ett Toyota Center där tre nyfikna toyotajapaner i vita rockar på besök nyfiket kollar på vår bil. De har väl inte sett en som körts i vårt saltiga klimat, och som inte tvättats riktigt bra.

Kan ju säga att jag älskar Grisbilen väldigt mycket, svårt nu för den dör så smått, men jag transplanterar känslorna till min nya bil, så lever den ett tag till!

darkwizard Fordonstekniker
28 april 2007 · 1 740 Inlägg

En liten rolig historia man har är från när lappen var färsk. Första bilen man ägde, en 340 Remjohan. Jag och 2 polare till var nerbjudna på lite lusse firande nere vid stallet i Hallstahammar. Ena polarns flickvän red där då. Kommer ner till stallet i rätt så lung fart, men upptäcker att det är rätt så fullt på parkeringarna, så det blev en u sväng med ett nästan förödande utgång. Stannar cirka 2 cm från en lycktstolpe med bakskärman. Det enda man hörde från baksätet var en djup suck.

Senast redigerat av darkwizard (28 april 2007)

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Andreas 940 -utan 940
28 april 2007 · 1 728 Inlägg

Förr-förra vintern pajade vindrutetorkarmotorn i Scanian när det var en mindre snöstorm 15min innan Eskilstuna, kl 21.30. Jag blev tvungen att stanna när det blev tvåfiligt igen och stod då så illa att jag blockerade en mindre anslutande väg. Jag ringde till chefen och förklarade situationen och han skulle ta kontakt med Scania-jouren och sa att jag skulle försöka ta mig till Scania-verkstaden i Eskilstuna. Då kom det en bonn-pöjk i en 240 på den anslutande vägen och mitt 24-metersekipage blockerade utfarten för honom.

Jag förklarade situation för killen och frågade om han hade något grovt snöre med sig som jag kunde knyta vindrutetorkarna med och köra dem med handkraft. Han hade inget i bilen men vände tillbaka till gården en kort bit därifrån och hämtade sånt där snöre som man knyter ihop höbuntar med, precis vad jag behövde.

Jag hissade ner båda rutorna, knöt fast snöret i ena torkaren och drog det genom hytten och ut genom andra fönstret och knöt den änden i andra torkaren. Sen var det bara att dra på max värme och dra torkarna fram och tillbaka med handkraft de 15 minutrarna i snöstormen tills jag kom fram till verkstaden där en av Scania-jourens personal bytte ut torkarmotorn och själva mekanismen som även den var utsliten.

Senast redigerat av Andreas 940 (28 april 2007)

Tompa_Vax Skogs Arbetare
28 april 2007 · 413 Inlägg

Andreas 940 skrev:
Förr-förra vintern pajade vindrutetorkarmotorn i Scanian när det var en mindre snöstorm 15min innan Eskilstuna, kl 21.30. Jag blev tvungen att stanna när det blev tvåfiligt igen och stod då så illa att jag blockerade en mindre anslutande väg. Jag ringde till chefen och förklarade situationen och han skulle ta kontakt med Scania-jouren och sa att jag skulle försöka ta mig till Scania-verkstaden i Eskilstuna. Då kom det en bonn-pöjk i en 240 på den anslutande vägen och mitt 24-metersekipage blockerade utfarten för honom.

Jag förklarade situation för killen och frågade om han hade något grovt snöre med sig som jag kunde knyta vindrutetorkarna med och köra dem med handkraft. Han hade inget i bilen men vände tillbaka till gården en kort bit därifrån och hämtade sånt där snöre som man knyter ihop höbuntar med, precis vad jag behövde.

Jag hissade ner båda rutorna, knöt fast snöret i ena torkaren och drog det genom hytten och ut genom andra fönstret och knöt den änden i andra torkaren. Sen var det bara att dra på max värme och dra torkarna fram och tillbaka med handkraft de 15 minutrarna i snöstormen tills jag kom fram till verkstaden där en av Scania-jourens personal bytte ut torkarmotorn och själva mekanismen som även den var utsliten.

Stört skönt, hade en gång när jag körde bud ner till malmö, mitt iallting på motorvägen så säger gps:en sväng höger 200 Meter, asså fattade noll va, tänkte ej mer på det, men sen 15mil innan malmö klocka 03.00, så då jävlar dör alla mätare, typ säkringen då trodde jag, "tur" som jag hade gps:en fartmätare, men den visade förlite, typ 90=140 och 110=160, tänkte ej på det, men faan vad alla körde sakta, hahaha, slutade med polisen kom, han kom fram med uppknäppt pistolhölster, satt som skakis då, vevar ner "Hejsan"
"Fattar du hur jävla snabbt du komm i"," nja, lite under 110"-regnade då, "ne du toppade 155-160km, hur jävla dum är man när man kör om en snutbil och vinkar" satan vad arg han va, trodde jag skulle bli av med kortet men jag lät han få åka med ett par km, och bevisa hur det lågtill, fick körförbud när jag komm till stockholm och över 4800:- i böter.

Go For It!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang