Lacka ok'en, hur gör jag?

Akka
3 maj 2007 · 1 174 Inlägg

Som topicen lyder hur gör jag? måste jag ta den dom lr kan jag bara måla på dom när dom sitter där?

Tom Darth Vader
3 maj 2007 · 1 644 Inlägg

Det går ju att göra när dom sitter där, men maska ALLT, för det kommer färgdamm överallt, lättast och snyggast är ju klart att ta av den, då får du även baksidan.

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Tommy_Enk Toyota-Frälst
3 maj 2007 · 310 Inlägg

Beror ju på hur du ska lacka dom också. Jag penslade på mina med hammarlack och det har hållt grymt bra. O då är det bara bort med fälgen och börja pensla på. Finns ett antal sorterade färger! Lycka till!

rocker
3 maj 2007 · 67 Inlägg

det kan va bra och göra rent ordentligt med en stålborste först.. men använd mask när du gör det.. bromsdamm är inte skoj nånstans..

Akka
3 maj 2007 · 1 174 Inlägg

Är det stora problem med att ta bort dom? Farsan sa att det är väl inget man gör på en fika rast direkt å inte det enklaste hela tiden, är det så? för i så fall får det bli att måla på dom där dom sitter smile

rocker
3 maj 2007 · 67 Inlägg

det går alldeles utmärkt att måla dom på plats, bara man rengör dom ordentligt och maskerar.. good luck..

dj_padde
3 maj 2007 · 1 813 Inlägg

jo du hinner göra det på din rast;)   låt dom sitta på... ta en stålborste gör rent så gott du kan å sen finns det bromsoks färg å köpa på sprayburk tex jag köpte det på ad center funkar skit bra;)   maskera behövs ju knappt.. !! kommer det på din broms skiva så e det borta efter 2 bromsningar så det spelar ju ingen roll...!!      sj lacka jag mina på plats blev skit bra=) men man får lacka mer än 1 gång bara.. så lacka 1 gång tex måndag sen lackar du 1 tisdag å sen 1 onsdag sen så borde det räcka=) jag har lagt 3 lager på mina och resultatet blev riktigt bra=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Masaru hater
3 maj 2007 · 656 Inlägg

jag rekommenderar HAMMARLACK wink.. jag använde först spray, men det blev så fort smutsigt o såg inte tillräckligt starkt ut.. efter att jag la på två lager hammarlack såg man direkt att detta is the shit tongue.. lycka till

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Malmoe SSS -12
3 maj 2007 · 3 217 Inlägg

Jag lackade mina på plats... Gjorde detta för ca 1,5 år sedan... 2 lager riktig ok-färg och det sitter än idag! Jag väntade bara en halvtimme mellan målningarna! smile

Onödigt att ta bort, så pass sällan du ser baksidan av oken!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Akka
3 maj 2007 · 1 174 Inlägg

Tack för alla svar då blire att åka till micro i dag lr i morgon då men tror ni denna blir bra?: http://www.micro.se/template/produkter.asp?itemid=56465

eller ska jag ta denna:

http://www.micro.se/template/produkter.asp?itemid=75483

behöver jag något rengörings medel också?

Senast redigerat av Akka (3 maj 2007)

Tigerofsweden
3 maj 2007 · 1 231 Inlägg

som sagt ... INTE spray ...
köp antingen hammarlack på tex biltema ...
eller så köper du den andra saken på micro ...

Akka
3 maj 2007 · 1 174 Inlägg

har så långt att åka till Biltema dock sad men hittade denna på micro: http://www.micro.se/template/produkter.asp?itemid=46482

något som är intresant?

dj_padde
3 maj 2007 · 1 813 Inlägg

prova med spray efter som du har nära till micro.. och va fan skulle du inte bli nöjd så e dom lackade iaf och så har du vägarna förbi då biltema där det andra finns så köp det senare... färgerna e inte så dyra så det e ju bara testa sig fram.. som sagt spray har jag använt och jag tycker inte det e dåligt..

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
3 maj 2007 · 2 258 Inlägg

Äh, köp spray, spraya upp färg i locket och måla på med pensel! Då får du tag på färgen lätt och kan applicera den med pensel. Sprayfärg är rinnligare än färg avsedd för penselmålning, så du kanske får måla några gånger extra, men det må väl vara hänt?

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Greatsnyggo saabtok
3 maj 2007 · 1 306 Inlägg

Gör som ellen skrev de  gjorde ja på min , fick måla många lager men de torkar  fort så de var lungt och resultatet  syns på sidan min....

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
AdamOpel DraMinBil.nu
3 maj 2007 · 1 016 Inlägg

kör endast hammarlack. bättre skydd för dina bromsar finns inte. finns i en mängd färger. rostskydd som är snyggt och håller bättre än vanlig sprejfärg.

valet är rätt så busenkelt faktiskt.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
lerkann
3 maj 2007 · 12 Inlägg

kör med hammarlack, helt klart. de gjorde jag och de vart skit bra, ok man inte vill krongla så kan man pensla på färgen med en vanlig pensel så slipper man maskera å hålla på så kan man göra de på plats.

Akka
15 maj 2007 · 1 174 Inlägg

Så nu är det klart (bara sissta lagret kvar på ena oket!)

bilder: http://www.garaget.org/?car=49313

Kettunen
15 maj 2007 ·

Vanlig Spray lossnar o suger...
Hammarlack är det absolut bästa du kan sätta på. Tål stryk 10e gånger mer än spray. Den enda negativa med hammarlack är ju att den tar in fukt. Men va fan. Oken är ju i fukt hela tiden i princip endå...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang