Bilder: Fotokritik samt PS kritik

Izual
7 maj 2007 · 4 571 Inlägg

Bilderna är tagna av Hinkas här på garaget och sedan har jag PS'at dem vi vill båda ha lite ris och ros

ORG
http://www.garaget.org/gallery/archive/53913/16504/53913-84157.jpg

PS
http://www.robzon.com/uploader/uplfolders/upload2/remake2.jpg


__________________________________________________________________

ORG
http://www.robzon.com/uploader/uplfolders/upload2/IMG_0622rez.JPG

PS
http://www.garaget.org/archive/7454/38551/38551-442116.jpg

skånefisken
7 maj 2007 · 99 Inlägg

De e ju bara att inse att fast ja e emot ps å tycker de e roligare att ta en bra bild direkt så e de kanske dags att försöka lära sig programet för sista bilden blev ju så mycke bättre här smile

S-Larsson
7 maj 2007 · 514 Inlägg

Håller med skånefisk den sista bilden vart det bra mycke mera tryck i smile Dock så är det kanske lite rörig bakgrund bilen framhävs ju inte så vidare bra. Gällande första bilden så tycker jag nästan att den i färg gör sig bättre ändå. Är lite synd att det faller en ful skugga på bilens sida oxp. Kanske du skulle clonat bort elkablarna som hänger i lufter? För en lite renare bild smile

old volkswagens never die they just get lower
Volkswagen Passat 3BG Highline Variant "Das Stance Wagon" (2002)
Hinkas SOS-Racing
14 maj 2007 · 514 Inlägg

Hade det varit lite schysstare väder så tror jag det hade blivit mer stuns i den andra bilden från början. Men oftast måste man justera lite curves för att få fram färgen så det verkligen blir en kraftfull bild. Den PS'ade bild nr. 2 kommer göra sig grymt bra som en långsmal tavla/affisch ovanför soffan eller någonting.

Ormfn skrev:
Gällande första bilden så tycker jag nästan att den i färg gör sig bättre ändå. Är lite synd att det faller en ful skugga på bilens sida oxp. Kanske du skulle clonat bort elkablarna som hänger i lufter? För en lite renare bild smile

Skuggan och att man inte riktigt ser bilen var liksom lite meningen med den bilden tongue.
Tyvärr så finns det inte så många ställen här i obyggden där man kan knäppa fräsiga kort, utan de flesta blir med massa naturbakgrund och sådant. Knäppte några sådana här om dagen som jag får ta och lägga upp sedan då kanske.

Senast redigerat av Hinkas (14 maj 2007)

BMW 633 csi (1977)
Urkas Kräsen grafiker
15 maj 2007 · 1 775 Inlägg

skånefisken skrev:
De e ju bara att inse att fast ja e emot ps å tycker de e roligare att ta en bra bild direkt så e de kanske dags att försöka lära sig programet för sista bilden blev ju så mycke bättre här smile

Även om man tar en perfekt bild så går det att göra den ännu mer perfekt i photoshop. wink
Finns iaf en miljard saker i ps som man kan förbättre än bild med. Så du borde faktiskt ta o lära dig det, du kommer inte ångra dig iaf!

Whine whine!
Jonni
15 maj 2007 · 1 256 Inlägg

Den andra bilden gillar jag starkt, Första är för mörk tycker jag..

Photoshop bör användas på alla bilder, man kan alltid förbättra något, som exempel förstärka färger smile

Mvh Jonni

arpus GOES wild
15 maj 2007 · 325 Inlägg

Jag går emot strömmen och tycker mer om den första. Den har en mystisk karaktär, som jag tycker gör bilen och bilden mer intressant. Skulle vara perfekt förstabild, den första som man ser, så att man blir mer nyfiken på bilen. Ett plus på den är att den inte skär sig för mycket med den svartvita bakgrunden = BRA kontrast!
Andra bilden är för - fel. Om du hade ställt bilen nära muren och tagit ett kort ifrån samma vinkel - fast närmare - så bara muren och bilen syns, hade det blivigt en perfekt bild!

/JMY

Silly rabbit - Trix are for kids
fruud
15 maj 2007 ·

inte illa, försök få bilen mer i focus på bilden, det är bilen man vill fasta med ögat på. annars helt okej!

Hinkas SOS-Racing
15 maj 2007 · 514 Inlägg

sprstr skrev:
Jag går emot strömmen och tycker mer om den första. Den har en mystisk karaktär, som jag tycker gör bilen och bilden mer intressant. Skulle vara perfekt förstabild, den första som man ser, så att man blir mer nyfiken på bilen. Ett plus på den är att den inte skär sig för mycket med den svartvita bakgrunden = BRA kontrast!
Andra bilden är för - fel. Om du hade ställt bilen nära muren och tagit ett kort ifrån samma vinkel - fast närmare - så bara muren och bilen syns, hade det blivigt en perfekt bild!

/JMY

Kul du gillar den första, anledningen till att vi tog den andra bilden som vi tog den var för att kunna göra en långsmal bild, jag hade gärna friserat till den ännu mer så att det bara blir bilen och hela väggen. Så det blir lite "bannerform" på den liksom, det tror jag hade varit schysst.

BMW 633 csi (1977)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang