Bilder: Streetrace i Göteborg 070505

dannedanne
8 maj 2007 · 155 Inlägg

ludde__mannen skrev:
Vad har du ine sagt något om? Att Polisen inte skulle veta vart racen är?
Ifall det inte är dom du försöker hemlighålla det ifrån vill jag väldigt gärna veta vilka du vill hemlig hålla det ifrån? smile

dannedanne skrev:
Det har jag inte sagt nått om, dom har säkert bra koll på vart folk kör. Jag går bara efter vad jag själv har upplevt, och hittills har det gått bra. Därför vill jag inte att platser ska lämnas ut offentligt på nätet.

Struntsamma, jag avstår från att säga nått mer. Detta leder ingen vart ändå. tongue

G-Bruno ArtDirector
9 maj 2007 · 462 Inlägg

ruskigt synd att man inte kunde följa med vidare efter träffen... familjen vettu, ni ser ju ut att ha haft riktigt trevligt smile

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."
coffe.dk Zzzz
9 maj 2007 · 937 Inlägg

ludde__mannen skrev:
Vad har du ine sagt något om? Att Polisen inte skulle veta vart racen är?
Ifall det inte är dom du försöker hemlighålla det ifrån vill jag väldigt gärna veta vilka du vill hemlig hålla det ifrån? smile

Anledningen till att jag inte brukar skriva på nätet var racen är, är för att publik finns det redan mer än tillräckligt av...
Polisen vet naturligtvis redan vart racen har varit, polisen har nog gjort ett besök på varje race så.

ludde__mannen draminbil.nu
9 maj 2007 · 1 382 Inlägg

hmm.. Det är alltid lika konstigt att när man bemött alla argument så börjar folk helt plötsligt säga att de tycker det är en onödig diskussion.. Lite trist!

dannedanne skrev:

ludde__mannen skrev:
Vad har du ine sagt något om? Att Polisen inte skulle veta vart racen är?
Ifall det inte är dom du försöker hemlighålla det ifrån vill jag väldigt gärna veta vilka du vill hemlig hålla det ifrån? smile

dannedanne skrev:
Det har jag inte sagt nått om, dom har säkert bra koll på vart folk kör. Jag går bara efter vad jag själv har upplevt, och hittills har det gått bra. Därför vill jag inte att platser ska lämnas ut offentligt på nätet.

Struntsamma, jag avstår från att säga nått mer. Detta leder ingen vart ändå. tongue

ludde__mannen draminbil.nu
9 maj 2007 · 1 382 Inlägg

Där har du nått jag kan hålla med om! Det är ett problem som även vi har haft i vår lilla stad tongue
Dock så känns det som att det inte är så farligt att säga det i efterhand då folket knappast lär hinna dit nä rkorten ligger ute? tongue

coffe.dk skrev:
Anledningen till att jag inte brukar skriva på nätet var racen är, är för att publik finns det redan mer än tillräckligt av...
Polisen vet naturligtvis redan vart racen har varit, polisen har nog gjort ett besök på varje race så.

Senast redigerat av ludde__mannen (9 maj 2007)

dannedanne
9 maj 2007 · 155 Inlägg

ludde__mannen skrev:
hmm.. Det är alltid lika konstigt att när man bemött alla argument så börjar folk helt plötsligt säga att de tycker det är en onödig diskussion.. Lite trist!

dannedanne skrev:

ludde__mannen skrev:
Vad har du ine sagt något om? Att Polisen inte skulle veta vart racen är?
Ifall det inte är dom du försöker hemlighålla det ifrån vill jag väldigt gärna veta vilka du vill hemlig hålla det ifrån? smile

Struntsamma, jag avstår från att säga nått mer. Detta leder ingen vart ändå. tongue

Eftersom du inte riktigt förstod vart jag ville komma så valde jag att säga att det inte leder någonvart, för det leder verkligen ingen vart! Varför ska man fortsätta driva en diskussion som inte leder någon vart?

ludde__mannen draminbil.nu
9 maj 2007 · 1 382 Inlägg

Anledningen till en diskussion är väl att få den att leda någon vart?
Jag ställde en fråga som ifall jag får svar på den eventuellt kan leda till att jag får förståelse för vad du säger.. Ifall du inte har något svar så kanske det var dumt att inleda diskussionen? tongue

dannedanne skrev:
Eftersom du inte riktigt förstod vart jag ville komma så valde jag att säga att det inte leder någonvart, för det leder verkligen ingen vart! Varför ska man fortsätta driva en diskussion som inte leder någon vart?

dannedanne
9 maj 2007 · 155 Inlägg

ludde__mannen skrev:
Anledningen till en diskussion är väl att få den att leda någon vart?
Jag ställde en fråga som ifall jag får svar på den eventuellt kan leda till att jag får förståelse för vad du säger.. Ifall du inte har något svar så kanske det var dumt att inleda diskussionen? tongue

dannedanne skrev:
Eftersom du inte riktigt förstod vart jag ville komma så valde jag att säga att det inte leder någonvart, för det leder verkligen ingen vart! Varför ska man fortsätta driva en diskussion som inte leder någon vart?

Om du läser vad jag skrev så kan du allt se att jag svarade, men kan kopiera det så du får se det igen.

"Om du vill ha reda på platsen för ett illegalt race, är det inte lättare att PMa någon som har varit där istället då? Än att behöva berätta platsen rakt ut på nätet där alla kan läsa inkl poliser etc. Så ser jag det iallafall, alltså att det är idiotiskt att fråga en sådan fråga så här."

Mer exakt; "rakt ut på nätet där alla kan läsa inkl poliser etc"

Detta syftade jag på, inte bara poliser utan annat folk med, därav etc.

Bättre?

ludde__mannen draminbil.nu
9 maj 2007 · 1 382 Inlägg

dannedanne skrev:
Om du läser vad jag skrev så kan du allt se att jag svarade, men kan kopiera det så du får se det igen.

"Om du vill ha reda på platsen för ett illegalt race, är det inte lättare att PMa någon som har varit där istället då? Än att behöva berätta platsen rakt ut på nätet där alla kan läsa inkl poliser etc. Så ser jag det iallafall, alltså att det är idiotiskt att fråga en sådan fråga så här."

Mer exakt; "rakt ut på nätet där alla kan läsa inkl poliser etc"

Detta syftade jag på, inte bara poliser utan annat folk med, därav etc.

Bättre?

Där kom min motfråga på varför du inte vill att någon skaveta om ett race?

Goli
9 maj 2007 · 793 Inlägg

Vilket jädra tjaffs om ingenting.
Vill man ha reda på vart race'n är så får man skaffa sig kontakter och inte bara fråga rätt ut på ett allmänt forum.
Och hur vet man att svaren från forumen är 100% ??? Säger man att racet va i göteborg så kan det likagärna varit i malmö... Bara för att lura folk.

Så lita inte på det som folk säger utan skaffa kontakter.

Edit: Ingen vill att fel folk ska komma till racen så där är den största anledningen till varför det inte sägs vart det är.
Polisen brukar inte vara något problem, även om de vet om ett race så åker de inte dit förän någon ringer in o klagar.

Senast redigerat av Goli (9 maj 2007)

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
ludde__mannen draminbil.nu
9 maj 2007 · 1 382 Inlägg

Japp diskussionen har blivit väldigtr lång.. Dock så är det en diskussion över ett uttalande jag yckte var väldigt dumt.. Det gör att jag orkar fortsätta tongue

Vad skulle man ha för nytta av att lura folk? EFTER racet..

Goli skrev:
Vilket jädra tjaffs om ingenting.
Vill man ha reda på vart race'n är så får man skaffa sig kontakter och inte bara fråga rätt ut på ett allmänt forum.
Och hur vet man att svaren från forumen är 100% ??? Säger man att racet va i göteborg så kan det likagärna varit i malmö... Bara för att lura folk.

Så lita inte på det som folk säger utan skaffa kontakter.

Edit: Ingen vill att fel folk ska komma till racen så där är den största anledningen till varför det inte sägs vart det är.
Polisen brukar inte vara något problem, även om de vet om ett race så åker de inte dit förän någon ringer in o klagar.

Goli
9 maj 2007 · 793 Inlägg

ludde__mannen skrev:
Japp diskussionen har blivit väldigtr lång.. Dock så är det en diskussion över ett uttalande jag yckte var väldigt dumt.. Det gör att jag orkar fortsätta tongue

Vad skulle man ha för nytta av att lura folk? EFTER racet..

Goli skrev:
Vilket jädra tjaffs om ingenting.
Vill man ha reda på vart race'n är så får man skaffa sig kontakter och inte bara fråga rätt ut på ett allmänt forum.
Och hur vet man att svaren från forumen är 100% ??? Säger man att racet va i göteborg så kan det likagärna varit i malmö... Bara för att lura folk.

Så lita inte på det som folk säger utan skaffa kontakter.

Edit: Ingen vill att fel folk ska komma till racen så där är den största anledningen till varför det inte sägs vart det är.
Polisen brukar inte vara något problem, även om de vet om ett race så åker de inte dit förän någon ringer in o klagar.

Det är såklart när de inte fattar bättre big_smile Varför fråga om ett race som redan varit? åka dit o kolla in burnmärkena? lol
Nämen, folk som frågar vart saker är vill man i regel inte ha dit då de till 90% är tjallare som drar dit massa fyllon.. o sånt vill man inte ha. De som man vill ha dit får reda på racen utan att fråga.

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
ludde__mannen draminbil.nu
9 maj 2007 · 1 382 Inlägg

Goli skrev:

ludde__mannen skrev:
Japp diskussionen har blivit väldigtr lång.. Dock så är det en diskussion över ett uttalande jag yckte var väldigt dumt.. Det gör att jag orkar fortsätta tongue

Vad skulle man ha för nytta av att lura folk? EFTER racet..

Goli skrev:
Vilket jädra tjaffs om ingenting.
Vill man ha reda på vart race'n är så får man skaffa sig kontakter och inte bara fråga rätt ut på ett allmänt forum.
Och hur vet man att svaren från forumen är 100% ??? Säger man att racet va i göteborg så kan det likagärna varit i malmö... Bara för att lura folk.

Så lita inte på det som folk säger utan skaffa kontakter.

Edit: Ingen vill att fel folk ska komma till racen så där är den största anledningen till varför det inte sägs vart det är.
Polisen brukar inte vara något problem, även om de vet om ett race så åker de inte dit förän någon ringer in o klagar.

Det är såklart när de inte fattar bättre big_smile Varför fråga om ett race som redan varit? åka dit o kolla in burnmärkena? lol
Nämen, folk som frågar vart saker är vill man i regel inte ha dit då de till 90% är tjallare som drar dit massa fyllon.. o sånt vill man inte ha. De som man vill ha dit får reda på racen utan att fråga.

Så kan det vara.. Det är argumenterande som det ska vara! Då blir diskussionerna korta tongue

Goli
9 maj 2007 · 793 Inlägg

ludde__mannen skrev:

Goli skrev:

ludde__mannen skrev:
Japp diskussionen har blivit väldigtr lång.. Dock så är det en diskussion över ett uttalande jag yckte var väldigt dumt.. Det gör att jag orkar fortsätta tongue

Vad skulle man ha för nytta av att lura folk? EFTER racet..


Det är såklart när de inte fattar bättre big_smile Varför fråga om ett race som redan varit? åka dit o kolla in burnmärkena? lol
Nämen, folk som frågar vart saker är vill man i regel inte ha dit då de till 90% är tjallare som drar dit massa fyllon.. o sånt vill man inte ha. De som man vill ha dit får reda på racen utan att fråga.

Så kan det vara.. Det är argumenterande som det ska vara! Då blir diskussionerna korta tongue

Mjo det är klart! Men ni har inte funderat på att va lite mer diskreta gällande era race? big_smile
Sist de va race hade ja dragit ihop ett fint gäng som skulle dit, men ändrade oss i sista sekund för nästan varannan kotte kände till att de va race. Varför inte köra vidare på sms listan o dra ut ett sms ca 3h innan racet? Då blir de bäst folk som kommer. Orka publik lixom big_smile

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
ludde__mannen draminbil.nu
9 maj 2007 · 1 382 Inlägg

Goli skrev:
Mjo det är klart! Men ni har inte funderat på att va lite mer diskreta gällande era race? big_smile
Sist de va race hade ja dragit ihop ett fint gäng som skulle dit, men ändrade oss i sista sekund för nästan varannan kotte kände till att de va race. Varför inte köra vidare på sms listan o dra ut ett sms ca 3h innan racet? Då blir de bäst folk som kommer. Orka publik lixom big_smile

jopp vi jobbar på smslistan.. Det är dock några problem med den:
att kontaktnätet är så pass litet än så länge att vi inte klarar att bara köra på den..
att det är så mycket jobb varje gång ett sms ska skickas ut..
att det kostar redan nu runt 40spänn för varje utskick.. (de flesta av oss går sista året på gymnasiet och lider därav av ständig pengabrist)

För att komma med på sms listan måste man bli medlem i klubben, det är framförallt för att det kostar oss att skicka sms och att vi vill få bort en stor del av skiten..
Vi håller förövrigt på med en stor omstrukturering där vi samlas på ett ställe och sedan åker vidare mot olika mål olika gånger.. Att åka till olika städer gör att det det blir mer seriöst folk! Men mer tips mottages gärna då vi bara är en säsong gamla på arrangerandet smile

Dock har inte jag något med racen att göra utan förmedlar bara informationen tongue
(ifall jag skrivit jag menar jag dom)

Senast redigerat av ludde__mannen (9 maj 2007)

ludde__mannen draminbil.nu
9 maj 2007 · 1 382 Inlägg

Att bara köra 3h innan gör att man tappar många som tar till flaskan sad

edit: insåg förövrigt nu att sådant inte får diskuteras här på forumet :S så vi får nog fortsätta via pm..

Senast redigerat av ludde__mannen (9 maj 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang