Vart hittar jag sommarjobb?

hedley Saaboholic
11 maj 2007 · 3 129 Inlägg

kimpan_90 skrev:

tecman skrev:
1.8 mil låter som till mitt sommarjobb.. är ju inte så farligt. du får ju kanske dra av det på skatten nästa sommar då åxå.. smile

och det börjar bli ruggigt sent att söka nu men lycka till!

skicka mail funkar det har jag gjort och jag fick bättre jobb än jag hade förväntat mig smile finns det en mailadress till dom så är det väl lika bra att dom lär sig använda den till nåt vettigt. är ju samma sak som att skicka in med vanlig post. förutom att det är svårare att tappa bort på datorn.

Jo de stämmer bra de smile
jo jag vet..
men man har ju meckat bil hela skoltiden nu i 1an.. så man får väl mecka till grannarna.. har några bilar att byta kränngningshämmare.. men man vill ju tjäna lite stålar så det får väl bli klippa gräsmattan eller nåt tongue

Jo de är det jag försökt säga till folk tongue
mende funkar.. flera kompisar har skrivit mejl och fått bra jbb.. så de är bara att skriva till ställen..
men funderar typ på ica eller nåt liknande..
tackar för stödet:
mvh kimpa

Sitt inte där och häcka då ring till ica! de flesta affärer föredrar om man ringer eller går dit..mail brukar inte vara så uppskattat som jag nämnt tidigare. Man får inte ge sig om man inte får tag i chefen första gången man ringer utan bara fortsätta hela tiden.

Om du vill jobba med lackering så måste du ju först få erfarenheter innan någon vågar släppa dig lös på kundjobb osv.

Mitt tips om du vill jobba som lackerare förutom att gå lackeringslinje är att försöka komma in som lärling någonstans..du kanske inte får ut några pengar men du får erfarenhet som kan hjälpa dig nästa sommar etc.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
ahlgren-
11 maj 2007 · 15 Inlägg

Man ska alltid visa upp sig om man ska ha en ärlig chans till att få jobbet. och blir du nekad eller får svaret vi får se återkom eller ring om ett par dagar/veckor så ge inte upp, sök upp stället igen och visa upp att du verkligen ligger i och vill ha jobbet....

BMW M3 (2002)
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
11 maj 2007 · 4 190 Inlägg

hedley skrev:

kimpan_90 skrev:

tecman skrev:
1.8 mil låter som till mitt sommarjobb.. är ju inte så farligt. du får ju kanske dra av det på skatten nästa sommar då åxå.. smile

och det börjar bli ruggigt sent att söka nu men lycka till!

skicka mail funkar det har jag gjort och jag fick bättre jobb än jag hade förväntat mig smile finns det en mailadress till dom så är det väl lika bra att dom lär sig använda den till nåt vettigt. är ju samma sak som att skicka in med vanlig post. förutom att det är svårare att tappa bort på datorn.

Jo de stämmer bra de smile
jo jag vet..
men man har ju meckat bil hela skoltiden nu i 1an.. så man får väl mecka till grannarna.. har några bilar att byta kränngningshämmare.. men man vill ju tjäna lite stålar så det får väl bli klippa gräsmattan eller nåt tongue

Jo de är det jag försökt säga till folk tongue
mende funkar.. flera kompisar har skrivit mejl och fått bra jbb.. så de är bara att skriva till ställen..
men funderar typ på ica eller nåt liknande..
tackar för stödet:
mvh kimpa

Sitt inte där och häcka då ring till ica! de flesta affärer föredrar om man ringer eller går dit..mail brukar inte vara så uppskattat som jag nämnt tidigare. Man får inte ge sig om man inte får tag i chefen första gången man ringer utan bara fortsätta hela tiden.

Om du vill jobba med lackering så måste du ju först få erfarenheter innan någon vågar släppa dig lös på kundjobb osv.

Mitt tips om du vill jobba som lackerare förutom att gå lackeringslinje är att försöka komma in som lärling någonstans..du kanske inte får ut några pengar men du får erfarenhet som kan hjälpa dig nästa sommar etc.

Tackar för tipsen.. och ja.. jag ska ringa och få tag i varända chef i helgen eller nästa vecka..

Men som du säger.. ingen vill säppa lös en på kundbilar men där har du nog fel hmm
Jaghar praktiserat och praoat på en lackfirma och där får du ju lära dig saker och som du  säger lärling blir man genom skolan.. jobbar ute på arbetsplats alla dagar i veckan och går till skolan 2 gånger i veckan ibland och har kärnämnen..
Men men.. ska kika runt lite.. annars så finns det nog lite små jobb på olika ställen som på biltema eller siba..
ska kika runt på alla köpvaruhus smile
mvh kimpa

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
11 maj 2007 · 4 190 Inlägg

ahlgren- skrev:
Man ska alltid visa upp sig om man ska ha en ärlig chans till att få jobbet. och blir du nekad eller får svaret vi får se återkom eller ring om ett par dagar/veckor så ge inte upp, sök upp stället igen och visa upp att du verkligen ligger i och vill ha jobbet....

stämmer helt. ska försöka ringa nästa vecka till brl och alla andra ställerna:)
mvh kimpa
tackar för tipset smile

Obooy Meca Bildelar, Örebro
11 maj 2007 · 32 Inlägg

Jag tycker som dom andra, det bästa man kan göra är att gå till stället man vill jobba på och prata med dom. Om inte det så ring dom och be om träffas eller ta det genom telefon. Men men hoppas du hittar ett jobb imorn fordonsbranschen eller nått du verkligen gillar.

MVH Erik

Meca Bildelar, Örebro
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
11 maj 2007 · 4 190 Inlägg

Obooy skrev:
Jag tycker som dom andra, det bästa man kan göra är att gå till stället man vill jobba på och prata med dom. Om inte det så ring dom och be om träffas eller ta det genom telefon. Men men hoppas du hittar ett jobb imorn fordonsbranschen eller nått du verkligen gillar.

MVH Erik

Jo jag håller med.. men som tex siba eller någon annan affär som biltema kan man nog inte gå till närsom helst.. hmm
Så funderar på att ringa runt och bestämma en tid så man kan träffas och tala lite..
som ni säger:)
tackar för stödet big_smile
mvh kimpa

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang