Eurovision Song Contest. Död åt tävlingen?

Bi0HaZZarD Speed FMK
13 maj 2007 · 849 Inlägg

Kikade som vanligt på eurovision song contest igår. Trots att jag sedan flera år hatat tävlingen så kikar jag vidare. Men igår satte det stop för det. Okej att serbiens låt var ganska okej som vann, och tur var väl det. Men att en folieinlindad göran persson i läppstift och fake bröst ska kunna komma tvåa? Det är ju för f*n helt sjukt. The ark hade inte bästa låten det kan jag hålla med om. Men de var f*n så bättre än många andra t.ex. ukraina.

Två citat från aftonbladet:

"Igår dog eurovision song contest"

"Vi hade inte för dålig låt, vi hade helt enkelt för få grannar"

Jag kan inte göra annat än att hålla med.

Någon som tycker som jag?

Mvh Ludde

Kettunen
13 maj 2007 ·

Jag tycker Finland skulle vinna.
Ja dom vann förra året men spela roll. Det var en bra låt.
Hon gjort massa bättre låtar dessutom.
De med att sverige har för få grannar? Jag hade nog fan inte heller hjälp sverige när man har The Ark som finalister i alla fall smile

twin_cam Smålänning
13 maj 2007 · 7 877 Inlägg

Har alltid hatat tävlingen, och fattar inte att folk egentligen kan se skiten.
Men smaken är som baken.

Typ alltid den sämsta låten som vinner, och ibland undrar man om domarna verkligen är opartiska. Jag har sett det tre gånger, så jag ska väll egentligen inte säga nånting, men det gör jag ändå.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Karlzzon The One Evolution
13 maj 2007 · 1 627 Inlägg

twin_cam skrev:
Har alltid hatat tävlingen, och fattar inte att folk egentligen kan se skiten.
Men smaken är som baken.

Typ alltid den sämsta låten som vinner, och ibland undrar man om domarna verkligen är opartiska. Jag har sett det tre gånger, så jag ska väll egentligen inte säga nånting, men det gör jag ändå.

är inga dommare alla får ju rösta

Fäll ner pungen och landa
Izual
13 maj 2007 · 4 571 Inlägg

Tycker det är rätt åt The Ark speciellt Ola Salo, att dom fick så kass placering han har skrutit och flamsat runt, "vi är bäst", lyssna på "MINA" nya låtar och trott att han vore nån form av kunglighet, ikon eller liknande.

Har även träffat honom "in person" när jag jobbade på ett hotell och jag kan instämma med vissa skriverier att han är egocentrisk och inte spec trevlig.

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
13 maj 2007 · 2 258 Inlägg

Jo, jag förstår precis resonemanget "för få grannar". Sedan östländerna blev egna länder känns det som om de bara röstar på varandra. Vi kanske ska dela upp sverige i landskap och rösta som flera nationer? wink
Hur som helst tyckte jag att vinnarlåten var helt okej, den och fyra-fem till hade jag ringat in som bättre än genomsnittet. Men discotantkillen som kom tvåa... HJÄLP!
The Ark var bra, låten var bra och uppträdandet bra, men inte hjälper det när vi bara har fyra nordiska länder som röstar... smile

Sexåringen hade sin första uppesittarkväll och vi hade bakat och hade mysigt i en filt och pratade mycket om bidragen och länderna så vi hade en trevlig kväll i vilket fall! smile

// Ellen

*fast sexåringen bestämde att alla killar var kass, och att bara tjejer skulle få vinna...*

Senast redigerat av vulture (13 maj 2007)

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
940R
13 maj 2007 · 1 567 Inlägg

Vem orkar bry sig..Har ju vart totalt värdelöst i flera flera flera år ju.Det bästa man kan göra är ju att inte visa sitt intresse och vägra titta på skiten på tv.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
MrTobias
13 maj 2007 · 1 297 Inlägg

Serbien fick faktiskt 10 poäng av oss så nog gillade "vi" låten ;P Men tävligen är lite opartisk då östländerna röstar på varandra fast finland vann ju faktiskt förra året smile

Kettunen
13 maj 2007 ·

940R skrev:
Vem orkar bry sig..Har ju vart totalt värdelöst i flera flera flera år ju.Det bästa man kan göra är ju att inte visa sitt intresse och vägra titta på skiten på tv.

Inte förra året! Lordi släppte loss på alla dom här åhh bara schlager jippi. Nu är det ju blandad musik i alla fall

Kettunen
13 maj 2007 ·

bilstylarn skrev:
*raderat*

lollollollollol
big_smile Kunde inte sagt det bättre. Inget emot dom men skicka ut dom så bara.

Merclone Leg. Spådam
13 maj 2007 · 816 Inlägg

bilstylarn skrev:
*raderat*

The Ark är inte bögar... Däremot var den som vann lesbisk... Lite ironiskt, eller hur?

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Skaune
13 maj 2007 ·

bilstylarn skrev:
*raderat*

Tänk lite på att det kan finnas människor som kan ta illa upp, jag vet inte om jag äcklas av The Ark, men är jag bög för det? Tänk igen en stund på ditt inlägg, och om du fortfarande tycker det var ett ok inlägg föreslår jag att du går tillbaka till sandlådan och leker!

bilstylarn Avstängd
13 maj 2007 · 329 Inlägg

ark e gay .att två kvinnor hånglar är ok.men om två män gör det då jävlar spyr jag

lelleal
13 maj 2007 · 1 150 Inlägg

Ja vi svenskar har lite snäll syn mot bögar mot va dom har i andra länder kan ju va drf smile

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Kristian_L
13 maj 2007 · 1 893 Inlägg

Med alla nya länder som kommit med, är det ju inte så konstigt att gamla öststats länder hamnar på de högsta platserna.
15 länder som har närbestläktat språk, där man lysnar på varandras artister m.m. Givetvis blir det att man röstar på varandra. Inte för att man så mycket taktik röstar, som det faktum att man tycker om det man känner igen.

Vi fick bra röster från Norge, Danmark och Finland. För de lysnar på svensk producerad musik dagarna i ända så deras öron är vana vid vår musik och därför kommer rösterna.
De som vann har 14 "grannländer" medans vi har tre. Inte konstigt att de får mera poäng.
Vi får nog vänja oss vid det.
Efter som det är folken i respektive länder som tele-röstar och inga gamla stofiler i jyrun som röstar, så får vi inse att det är Europas befolkning som röstade fram vinnaren.

Ingen låt som jag hållit som nr#1 har någonsin vunnit. Jag brukar inte ens titta på det längre, igår var ett undantag. (Jag har inte sett några deltävlingar.)
De gånger jag tittat har jag mest blivit iriterad över "folks dåliga smak", men eftersom majoriteten röstat fram de senaste vinnarna, är det ju jag som har dålig smak. wink

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Izual
13 maj 2007 · 4 571 Inlägg

// Rensat totalt onödiga inlägg som bröt mot forumets regler

Skaune
13 maj 2007 ·

Tack!
för övrigt tyckte jag nog att klassen på tävligen är rätt låg! klyftan mellan duktiga artister och mindre duktiga är för stor!

bilstylarn Avstängd
13 maj 2007 · 329 Inlägg

VI SNACKAR BILAR ISTÄLLE.vi glömmer de här kärringsporten

Aatos
13 maj 2007 · 291 Inlägg

Ukraina borde ha vunnit...

Skaune
13 maj 2007 ·

bilstylarn skrev:
VI SNACKAR BILAR ISTÄLLE.vi glömmer de här kärringsporten

Det är ett offtopic forum, här kan man snacka om allt som inte har med bilar att göra, vill du inte disskutera tråden föreslår jag t.ex motor forumet!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang