har nu sänkt bilen , har ett litet problem

Tigerofsweden
15 maj 2007 · 1 231 Inlägg

har ett litet litet problem bara ... den blev lite för låg där bak när jag sänkte den ...
vet ni någonting man kan göra för att få upp den lite mer där bak ??

vore enormt tacksam för hjälp

BMW635_Robban
15 maj 2007 · 1 277 Inlägg

hur sänkte du den? kapade du eller bytte fjäder helt? byt tillbaka eller köp nytt....om du inte vill sänka mer fram och göra den okörbar=)
Skrapar det i nu eller?

Tigerofsweden
15 maj 2007 · 1 231 Inlägg

asså jag köpte nya fjädrar å satte dit ... men jag tänker ju inte köpa nya , för jag skiter inte pengar sad   (tyvärr).....
nae asså det skrapar inte i , o d kommer inte göra det heller , men det är mer sänkt bak än fram , så d ser lite sådär , små konstigt ut ...

ironhead volvoraggare
15 maj 2007 · 4 776 Inlägg

hur mycket kan du sänka fram då eller du kan ju kanske skifta  fram till bak

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
LordGlassboet Glassbåtsingengör
15 maj 2007 · 207 Inlägg

kapa fjädrarna fram så den ligger jämt big_smile

Signaturtext kan du vara själv!
NightCruiser
15 maj 2007 · 1 163 Inlägg

Plocka av fjädrarna fram och kapa av dom lite då?
Dom tar inte skada av de och bilen blir ju inte för låg heller...

BMW635_Robban
15 maj 2007 · 1 277 Inlägg

Tigerofsweden skrev:
asså jag köpte nya fjädrar å satte dit ... men jag tänker ju inte köpa nya , för jag skiter inte pengar sad   (tyvärr).....
nae asså det skrapar inte i , o d kommer inte göra det heller , men det är mer sänkt bak än fram , så d ser lite sådär , små konstigt ut ...

Har du bilder på det?
Lite lägre bak är ju normalt...i alla fall på alla bilar jag haft.
(gäller dock inte min 635:a som just nu får nya fjädrar, stötdämpare och skivor fram, den lutade framåt)

Manne Jajjemen!
15 maj 2007 · 1 512 Inlägg

Det ser ut så på många bilar. Är för att framhjulet inte ska ta i så lätt då man svänger. Hur mkt är de som skiljer på din bil då? Ett par-tre centimeter?

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Tigerofsweden
15 maj 2007 · 1 231 Inlägg

men det är ju 45 mm runt om , så det är ju skit samma om jag skifar ju ... sen får dom inte plats heller tror jag , för att dom är för stora ....

behöver nått annat alternativ ....!!! kan man sätta nån distans av typ gummi eller nått på den brickan där fjädern sitter da ???




som sagt , KAPA=NEJ !

NiMroD
15 maj 2007 · 264 Inlägg

ironhead skrev:
hur mycket kan du sänka fram då eller du kan ju kanske skifta  fram till bak

TVIVLAR PÅ ATT FJÄDRARNA ÄR LIKADANA FRAM Å BAK(ATT DOM PASSAR MENAR JAG)

Volvo V60 "D4 awd" (2013)
Volvo XC 60 "Gubbens" (2008)
Tigerofsweden
15 maj 2007 · 1 231 Inlägg

Manne skrev:
Det ser ut så på många bilar. Är för att framhjulet inte ska ta i så lätt då man svänger. Hur mkt är de som skiljer på din bil då? Ett par-tre centimeter?

njaa så mkt skillnad är det inte ... kasnke 0,5-1cm kanske ... man ser ju mkt mer av däcket fram än bak ....



jag ska ta lite bilder på det så ska ni få se ...



EDIT: detta är inget att rekomendera ?
http://www.biltema.se/products/product. … emId=76438

vad säger om någon typ av gummi distans eller nått man lägger under fjädern da ??

Senast redigerat av Tigerofsweden (15 maj 2007)

Tuffhaggman
15 maj 2007 · 864 Inlägg

Verkar va ett vanligt förekommande scenario för folk som köper sänkfjädrar...många har ju rådit bot på detta genom att kapa fjädrarna fram lite för att få rätt stuk på den, är väl det enda jag kan rekomendera

edit: Att höja bak kommer nog påverka köregenskaperna mer negativt än en kapning fram...

Senast redigerat av Tuffhaggman (15 maj 2007)

Tigerofsweden
15 maj 2007 · 1 231 Inlägg

Tuffhaggman skrev:
Verkar va ett vanligt förekommande scenario för folk som köper sänkfjädrar...många har ju rådit bot på detta genom att kapa fjädrarna fram lite för att få rätt stuk på den, är väl det enda jag kan rekomendera

edit: Att höja bak kommer nog påverka köregenskaperna mer negativt än en kapning fram...

tror du verkligen det ? :S även om det är en stabil sån jävel som sitter under fjädrarna ...

gurraa
15 maj 2007 · 25 Inlägg

knepigt läge.. man jag tror som föregående talare att kapa lite fram=)

Tigerofsweden
15 maj 2007 · 1 231 Inlägg

Tuffhaggman skrev:
Verkar va ett vanligt förekommande scenario för folk som köper sänkfjädrar...många har ju rådit bot på detta genom att kapa fjädrarna fram lite för att få rätt stuk på den, är väl det enda jag kan rekomendera

edit: Att höja bak kommer nog påverka köregenskaperna mer negativt än en kapning fram...

den ska ju bara upp 1 cm ... det borde väl inte bli nån märkbar skilllnad ...

Tuffhaggman
15 maj 2007 · 864 Inlägg

Tigerofsweden skrev:

Tuffhaggman skrev:
Verkar va ett vanligt förekommande scenario för folk som köper sänkfjädrar...många har ju rådit bot på detta genom att kapa fjädrarna fram lite för att få rätt stuk på den, är väl det enda jag kan rekomendera

edit: Att höja bak kommer nog påverka köregenskaperna mer negativt än en kapning fram...

tror du verkligen det ? :S även om det är en stabil sån jävel som sitter under fjädrarna ...

I vilket fall som hellst röstar jag för kapning fram, i vilket fall som hellst åker du ju på att plocka av 2 fjädrar. Varför inte göra något som är väl beprövat o inte så svårt om fjädrarna ligger på backen så att säga.

moose46019 study
15 maj 2007 · 772 Inlägg

kapa fjädrarna vad då bonk meck ska du inte jacka korven när du ändå håller på smat utblåset och insuget.

köp nya fjädrar eller så köper du samman pressare och trycker dem i mellan fjädrnarna back. vet ej exakt vad dom heter man man kan kan låta dem pressa ihop fjädrarna. finns på typ biltema mycket bättre än att kapa fjädrarna.

andreas_940
15 maj 2007 · 498 Inlägg

moose46019 skrev:
kapa fjädrarna vad då bonk meck ska du inte jacka korven när du ändå håller på smat utblåset och insuget.

köp nya fjädrar eller så köper du samman pressare och trycker dem i mellan fjädrnarna back. vet ej exakt vad dom heter man man kan kan låta dem pressa ihop fjädrarna. finns på typ biltema mycket bättre än att kapa fjädrarna.

Sådanna är inte godkända av sbp.
Och att det skulle vara mycket bättre än att kapa ett varv på en fjäder tror jag inte.

Så som de andra skriver så hade jag också kapat ett varv fram.

Det har inte med fjädrarna att göra utan hur skärmarna är "skurna" eller vad man ska kalla det. Så den ser "baktung" ut

_stuntman_
15 maj 2007 · 205 Inlägg

Jag skulle rekommendera att lägga dit sånna här i bakfjädrarna: http://www.biltema.se/products/product. … emId=76436

Det kommer att höja den lite bak!

bilstylarn Avstängd
15 maj 2007 · 329 Inlägg

galet med gummiprylar.äkta feltema.du har för liten motor där fram.därför trycks det inte ner wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang