Stereobygge, Volvo 855 T5 (nu: frontspoiler byggs om)

spraYcanE TeamWCR.se
31 december 2007 · 533 Inlägg

Decibel skrev:

spraYcanE skrev:
blanda du polyester, spackel och spackelhärdare ??

Och härdare till polyestern.

grymt. förmodar att det blir lättare att arbeta med men frågan är vrf du gör så ? är det enbart för att det är lättare att arbeta med ?
skulle vart skoj om du förklara då ja tycker det är lättare att använda spacklet om det är mer "blötare" om du förstår va ja menar

Decibel
31 december 2007 · 2 911 Inlägg

spraYcanE skrev:

Decibel skrev:

spraYcanE skrev:
blanda du polyester, spackel och spackelhärdare ??

Och härdare till polyestern.

grymt. förmodar att det blir lättare att arbeta med men frågan är vrf du gör så ? är det enbart för att det är lättare att arbeta med ?
skulle vart skoj om du förklara då ja tycker det är lättare att använda spacklet om det är mer "blötare" om du förstår va ja menar

Bondoshake blir ungefär samma som spackel, men 10 ggr hårdare och hållbarare.
Använder det mest för att styva upp material utan att armera med t.ex. glasfiber.

spraYcanE TeamWCR.se
31 december 2007 · 533 Inlägg

Decibel skrev:

spraYcanE skrev:

Decibel skrev:

Och härdare till polyestern.

grymt. förmodar att det blir lättare att arbeta med men frågan är vrf du gör så ? är det enbart för att det är lättare att arbeta med ?
skulle vart skoj om du förklara då ja tycker det är lättare att använda spacklet om det är mer "blötare" om du förstår va ja menar

Bondoshake blir ungefär samma som spackel, men 10 ggr hårdare och hållbarare.
Använder det mest för att styva upp material utan att armera med t.ex. glasfiber.

okej. så ist för att bara slänga polyster på tyget innan glasfiber så kör du häxblandningen big_smile
Men förmodar att du enbart använder blandningen då och inte senare ? på glasfibern så aytt säga.
Du använder du bara spackel ?

Decibel
31 december 2007 · 2 911 Inlägg

Jag använder aldrig glasfiber utanpå dörrsidor, då det är så krångligt att slipa bra.

Såhär kör vi oftast.

1: Spänna upp tunnt högtalartyg för att få till formen.
2: Lägga på ett lager med polyester och värma med värmepistol, härdat efter 5min.
3: Upprepa steg två 1-2 ggr.
4: Lägg polyester och glasfiber på insidan.
5: Kör ett lager med grovspackel på utsidan.
6: Kör ett lager bondoshake på in och utsida
7: Finspackla utsidan.

Decibel
2 januari 2008 · 2 911 Inlägg

slipa slipa slipa... slipa lite mer, mer... mer mer, lite spackel och sen... slipa slipa

http://www.s60.se/t5/dorr7.jpg

LEEKAPÅGEN Trucker
2 januari 2008 · 93 Inlägg

Herrejävlar va du ligger i, önskar att man hade den glöden själv när man ska göra något, ja brukar annars ängna flera veckor åt att bara försöka få loss tummarna ur röven men dom problemen har inte du tydligen!! Allting ser jävligt snyggt ut så här långt iaf så Keep Up The Good Work Dude! alla mina tummar pekar uppåt smile

// Leekapågen
Decibel
2 januari 2008 · 2 911 Inlägg

Som att detta vore nog tongue

Samtidigt som detta håller jag på att bygga ett par kopior av JBL Everest DD66000

Liten off-topic bild på det wink
Väldigt väldigt grovhugget just nu big_smile

http://www.s60.se/tm/18-2.jpg

benzorama
7 januari 2008 · 3 Inlägg

väldigt fint bygge=)

Decibel
9 januari 2008 · 2 911 Inlägg

Pillade lite i motorn igår.

Såhär ska inte en turbo se ut wink

http://www.s60.se/turboknas.jpg

ESTRANDBERG88 Hojmek
9 januari 2008 · 748 Inlägg

Decibel skrev:
Pillade lite i motorn igår.

Såhär ska inte en turbo se ut wink

http://www.s60.se/turboknas.jpg

aj aj big_smile Vad har du gjort, turbon ser ju ny ut?

Decibel
9 januari 2008 · 2 911 Inlägg

Mupparna som renoverat den drog tydligen muttern för hårt så det blev lite obalans, så muttern gick sönder och släppte och for in i turbon.

60 mil höll den tongue

CroZZeN
9 januari 2008 · 400 Inlägg

Ser ut å bli riktigt bra smile Tummen upp!

Ride Like You´ve Never Been Hurt
ESTRANDBERG88 Hojmek
10 januari 2008 · 748 Inlägg

Decibel skrev:
Mupparna som renoverat den drog tydligen muttern för hårt så det blev lite obalans, så muttern gick sönder och släppte och for in i turbon.

60 mil höll den tongue

Fasen vad surt, har du ingen "garanti" på jobbet då? Eller köpte du den renoverad av någon kanske? Kommer nog låta fint i bilen din sen big_smile

Decibel
11 januari 2008 · 2 911 Inlägg

Jodå, jag får nog en ny av de som renoverade. Jag orkade inte vänta på dom bara så jag köpte en ny, större snurra istället smile

Får skicka in denna senare.

TFkarlsson Varningar. 36
11 januari 2008 · 1 200 Inlägg

Fan hurru du får ta och uppdatera lite oftare. Varje gång det kommer en update i denna tråden reser jag tält och blir alldeles till mig. Ingen tvekan om att detta kommer bli FETT!

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Decibel
11 januari 2008 · 2 911 Inlägg

Kommer lite updates nu på förmiddagen, har inte kunnat slipa något på ljud-delen p.g.a. motorn varit uppriven. Men nu sitter en snurra där och allt är ihopskruvat så nu kan man slipa för fulla muggar smile

TFkarlsson Varningar. 36
11 januari 2008 · 1 200 Inlägg

Är riktigt taggad på detta projektet, har märkt lite att du gillar DD också. Känner du Danne och tomas? smile

Senast redigerat av TFkarlsson (11 januari 2008)

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Decibel
13 januari 2008 · 2 911 Inlägg

Nu är motorn ihop med gamla orginalturbon igen, får se om jag filmar lite på uppstarten.

Vill inte starta riktigt än bara, grannarna gillar inte när man korkar igång en trimmad volvofemma med raka 3" rör utan kat 07 på en söndag smile

Senast redigerat av Decibel (13 januari 2008)

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
13 januari 2008 · 5 042 Inlägg

mohaha smile
Hur går det med ljudbygget?
Tycker du är alldeles för dålig på att ta måååånga bilder tongue
Gillar dina byggen wink

C H E V R O L E T <3
red daddy
13 januari 2008 ·

Snyggt bygge! cool

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang