Hur färgar man fälgar?

Greyhackers
22 maj 2007 · 18 Inlägg

Kom över några begagnade fälgar, aluminium förstås. Silverfärgen som sitter på är dock på vissa ställen bubblig.
När man skapar bort det som inte sitter hårt (det bubbliga) är det vitt pulver - dvs rost.

Hur som helst, nu finns varken vitt pulver eller några bubblor kvar på dem efter mitt skrapande. Jag är en sprayflaska rikare med silverfärg. Nu undrar jag hur man på bästa sätt färgar om.

Ska man ha grundfärg? Ska man slipa ytorna innan? Ska man bara spraya? Kommer det sitta?

Tack på förhand..

Lalla78 Drifttekniker VA
22 maj 2007 · 580 Inlägg

spackla, slipa ytan på fälgarna, gör rent dom, spraya en grund färg, våtslipa grundfärgen lite lätt gör rent igen och sen på med silver färg ( finns speciella fälg färger på burk att köpa ) Så har jag gjort några gånger och det har blivit helt OK.

Senast redigerat av Lalla78 (22 maj 2007)

Honda Prelude "bb6" (1998)
Honda S2000 "AP1" (2000)
Lexus Is250 (2009)
BMW635_Robban
22 maj 2007 · 1 277 Inlägg

Beroende på vilket resultat och hur mycket pengar du vill lägga på dem så tycker jag du ska pulverlacka dem eller lämna in dem hos en vanlig lackerare.

kostar typ runt 2000kr i båda fallen. men då kanske man får "städa" bort eventulla skavmärken själv först. Är det bara färgen som är borta försvinner det i blästringen.

Spana in mina nylackade fälgar på 635:an. Det är svart botten med lite silver ovanpå...+ almandinrrd (som bilen) på baksidan...nice...2000kr smile

Senast redigerat av BMW635_Robban (22 maj 2007)

Greyhackers
22 maj 2007 · 18 Inlägg

Tack för svaren! Nja 2000 är lite väl mycket för mig, studerar...
Men vilken typ av grundfärg ska det vara?

Japp köpte silverfärg för fälgar smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang