Bra tips på stereo,bas och slutsteg

Streethawk Billjuds Wannabe
22 maj 2007 · 1 771 Inlägg

Hej, jo det är som så att jag är nybörjare vad det gäller bilbas, är mer indragen i hemma system och har alldrig använt ett slutsteg tidigare..

skulle vilja ha lite tips på bra grejjer.


en bra bilstereo och slutsteg behöves mest..


Basarna står mellan :
Zachry BX-S12 : 12" subbaselement. Effekt 500 W. 2 st

Eminence Beta 15" : Effekt 350 W RMS. Känslighet 98 dB. . 8 Ohm. 2 st

Peerless Resolution 15" : Effekt 1000 Watt Känslighet 91 dB 4 Ohm. 2 st

Högtalarna finns på ljudia.se

så jag behöver ett bra slutsteg som skulle kunna tänkas driva alla dom angivna

*EDIT* vilken av dom angivna basarna hade ni valt?

Senast redigerat av Absolut_Audi (22 maj 2007)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Mitsubishi_power
22 maj 2007 · 20 Inlägg

jag skulle föreslå zachry basarna...jag har hört dom spela o det pumpade på rätt bra (= o de e värt priset och så kan du ta ett zachry steg när du ändå handlar på ljudia

Mitsubishi äger go japs go
Volvo S40 2,0t FasII "Trophy" (2003)
Drönirettab
22 maj 2007 · 21 761 Inlägg

Köp inte Eminence iaf, den är inte gjord för bil. Den är gjord för PA.

Senast redigerat av Drönirettab (22 maj 2007)

Streethawk Billjuds Wannabe
24 maj 2007 · 1 771 Inlägg

Blir 2 st perless Resolution 15" 1798kr eller finns det nåt liknande val för liknande peng? 

men fortfarande kvar vid slutstegen och stereon.. lite hjälp vore snällt

ett måste på stereon är att det ska vara flippfron och färg display

Senast redigerat av Absolut_Audi (24 maj 2007)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
tyzon
24 maj 2007 · 13 Inlägg