Ang. dörrhögtalarna i Saab 9-3 -99

calle_
6 september 2005 · 18 Inlägg

hur får man enklast av plasthöljet till dörrhögtalarna på en saab 9-3 års99?

Rubrik redigerad av admin. Rubriker ska tydligt beskriva vad tråden handlar om!

Senast redigerat av chrizz (16 september 2005)

Hakkiturbo
6 september 2005 · 10 Inlägg

På min saab 900 tog jag bort hela dörr sidan... vet inte om de är rätt sätt men plasthöjet satt som berget så jag vågade inte slita. Gick bra de med smile

Vogge
6 september 2005 · 494 Inlägg

de är någon form av engångs låsnings ring på baksida saab special jag tror itne de går att få bort dem utan att ha sönder ringarna..
:p så gjorde jag tog bort dörr sidan och bände dän ringen..

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
Hannes
6 september 2005 · 67 Inlägg

Vogge skrev:
de är någon form av engångs låsnings ring på baksida saab special jag tror itne de går att få bort dem utan att ha sönder ringarna..
:p så gjorde jag tog bort dörr sidan och bände dän ringen..

Jepp, demonterade dem ida, de blev att lima tillbaka den tongue Men de funka smile

Btw, 6,5" i framdörrar till saab orginaljud är ett riktigt lyft !

Vogge
7 september 2005 · 494 Inlägg

ja de är helt klart bättre,, men ajg är inte ricktigt nöjd med mellanregistren på min bil. men de skiller jag på min någon tillfälliga installation.
man ska nog försöka gjuta så de får ett bra fäste och en låda att spela i. får bli någon gång:P

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
Sandman88
16 september 2005 · 56 Inlägg

ta bort  dörrklädsen ja gör det varje dag;) jobbar med saab;)

Opel Astra (1996)
Bill
24 oktober 2005 · 3 Inlägg

Sandman88 skrev:
ta bort  dörrklädsen ja gör det varje dag;) jobbar med saab;)

Du, det är en jävla skillnad på att vara över 18 och jobba än att som du, praoa och vara... 16? Sluta snacka skit!

NilseboSaab SaabSåld
27 oktober 2005 · 25 Inlägg

Jag tror ju knappast att du tar bort dörrklädseln varje dag, det är väl kanske lite jobbigt att först slita bort det, sen limma tillbaka skiten !

"my saabåjb is fantastisk"
CarBear A + B = KUL
27 oktober 2005 · 66 Inlägg

Det går att "återanvända" de clipsen som högtalar-gallret sitter fast med. Jag tog bort dörrsidan, tryckte försiktigt bort de "pluggar" som håller gallret, skar bort "plasten" där högtalaren skulle sitta, drog kablar från diskanterna på instrumentbrädan, skruvade fast högtalaren och satt tillbaka allt igen.

Men som Hannes sa, det gör en jäkla skillnad!
Men du har ju redan fixat det, men någon annan kanske har nytta av det jag skriver!

CarBear - borde snarare heta "MCBear". :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang