Antal timmar utan att äta?

JalleJ
23 maj 2007 · 420 Inlägg

Hur många timmar har ni klarat utan att äta?

Jag e inne på 48 timmar nu (sjuk)

Edman Busdriver
23 maj 2007 · 389 Inlägg

JalleJ skrev:
Hur många timmar har ni klarat utan att äta?

Jag e inne på 48 timmar nu (sjuk)

vet inte, men typ 4-5dagar? överlevnadsövning i lumpen. drack bara vatten, vägrade äta skägglav tongue

evilmaster
23 maj 2007 · 385 Inlägg

Enligt CSI på tv så finns det "3"-regeln..

3 minuter utan syre.
3 dagar utan vatten.
3 veckor utan mat.

... Innan man är död/nära att dö alltså.

Tror det var nåt sånt tongue

Senast redigerat av evilmaster (23 maj 2007)

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
JalleJ
23 maj 2007 · 420 Inlägg

Edman skrev:

JalleJ skrev:
Hur många timmar har ni klarat utan att äta?

Jag e inne på 48 timmar nu (sjuk)

vet inte, men typ 4-5dagar? överlevnadsövning i lumpen. drack bara vatten, vägrade äta skägglav tongue

Oj, de va lite värre ^^

Edman Busdriver
23 maj 2007 · 389 Inlägg

evilmaster skrev:
Enligt CSI på tv så finns det "3"-regeln..

3 minuter utan syre.
3 dagar utan vatten.
3 veckor utan mat.

Tror det var nåt sånt tongue

haha nu frågade han ju inte hur länge man KAN klara sig utan hur länge VI här på forumet klarat oss. shit 3veckor utan mat, då lär man inte vara i prima skick, jamenar man är fan inte kvick i vare sig kropp eller hjärna efter nåra mils marsch och ingen mat sovandes ute en vecka på vintern. minsta ansträngning känns fan som att bestiga berg.

JalleJ
23 maj 2007 · 420 Inlägg

Edman skrev:

evilmaster skrev:
Enligt CSI på tv så finns det "3"-regeln..

3 minuter utan syre.
3 dagar utan vatten.
3 veckor utan mat.

Tror det var nåt sånt tongue

haha nu frågade han ju inte hur länge man KAN klara sig utan hur länge VI här på forumet klarat oss. shit 3veckor utan mat, då lär man inte vara i prima skick, jamenar man är fan inte kvick i vare sig kropp eller hjärna efter nåra mils marsch och ingen mat sovandes ute en vecka på vintern. minsta ansträngning känns fan som att bestiga berg.

Hehe precis tongue Jag e helt slö bara av att inte göra något... Men man känner att man reagerar lite sent och har inte ork att göra så mycket... Men får väl ta och gå upp och äta nu...

evilmaster
23 maj 2007 · 385 Inlägg

Edman skrev:

evilmaster skrev:
Enligt CSI på tv så finns det "3"-regeln..

3 minuter utan syre.
3 dagar utan vatten.
3 veckor utan mat.

Tror det var nåt sånt tongue

haha nu frågade han ju inte hur länge man KAN klara sig utan hur länge VI här på forumet klarat oss. shit 3veckor utan mat, då lär man inte vara i prima skick, jamenar man är fan inte kvick i vare sig kropp eller hjärna efter nåra mils marsch och ingen mat sovandes ute en vecka på vintern. minsta ansträngning känns fan som att bestiga berg.

Jo, jag märkte också att det var det du frågade -efter- att jag hade skrivit tongue

Men som längst har jag klarat mig från en fredag morgon till en söndag kväll. När jag kom hem så åt jag nog världens godaste middag som min mamma hade gjort. Glömmer det aldrig. smile

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
_Wallis_
23 maj 2007 · 4 506 Inlägg

ursh det där e inte skoj åt enbart ett par mackor och ett halvt glas oboj. Drack vatten dock. förr förra påsklovet. var ochså sjuk då. De kunde slutat illa för jag orkade inte röra mig i slutet svimmade skit lätt pga krafftig näringsbrisst. Så försök å ät säger jag  bara

Kan du andas kan du dö.
twin_cam Smålänning
23 maj 2007 · 7 877 Inlägg

typ 2 till tre dagar. Var också sjuk då. kunde inte äta någonting, för det kom upp lika fort.

Behöver jag tillägga att det inte var skoj att bara kunna dricka typ 3 dl vatten om dagen?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Joopet
23 maj 2007 · 72 Inlägg

Typ samma som Edman.. Baskerprovet var en ren pina... var ute i 5 dagar och drack bara vatten. sad

Grabber Dagdrömmare
23 maj 2007 · 2 836 Inlägg

evilmaster skrev:
Enligt CSI på tv så finns det "3"-regeln..

3 minuter utan syre.
3 dagar utan vatten.
3 veckor utan mat.

... Innan man är död/nära att dö alltså.

Tror det var nåt sånt tongue

Max 4 min utan syre(sen tar hjärnan skada)
Utan vatten varierar på var i världen finns man. Sahara max 6-8 tim, norrland ca 1 vecka
Mat - tills man svälter ihjäl dvs tjockisar lever länge wink

inte så länge sen var jag magsjuk - ingen ide att äta nåt! sad Överlevde 4 dar på bara vatten, gick ner 3-4kg!

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Crille666
23 maj 2007 · 166 Inlägg

Jadu ungefär 48 timmar under magsjukan.

Heavens_Gate
23 maj 2007 · 543 Inlägg

två timmar tror jag.. tror jag har mask haha big_smile

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1
Xarion
23 maj 2007 · 76 Inlägg

6-10 timmar tror jag, från morgon till eftermiddag / kväll. Att gå utan mat det är något som jag verkligen inte tycker om, just för att man blir illamående i processen, vilket är VÄRLDENS värsta känsla, eller ja.. det kan diskuteras tongue Men det är inte skönt i alla fall :S

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
23 maj 2007 · 2 009 Inlägg

Fy fan allt över 2 timmar är jobbigt tycker jag smile

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
Edman Busdriver
23 maj 2007 · 389 Inlägg

Joopet skrev:
Typ samma som Edman.. Baskerprovet var en ren pina... var ute i 5 dagar och drack bara vatten. sad

Ja det tärde en hel del. fan man såg ut att ha åldrats flera år när man såg sig i spegeln efteråt. totalt förtvinad. man ja, dom bröt ner en och byggde upp en "better and improved soldier" helt enkelt.

Lalle87
23 maj 2007 · 262 Inlägg

4-5 dagar

överlevnad/säkprov

\\\\Strilsäk rulez////

krulliz
23 maj 2007 · 55 Inlägg

en hel vecka, hade sork feber. 40+ grader hela veckan. :S

Happy with Honda.
Master_J Stålmannen
23 maj 2007 · 465 Inlägg

krulliz skrev:
en hel vecka, hade sork feber. 40+ grader hela veckan. :S

Typ samma här, hade nåt virus i halsen så att jag inte kunde svälja. Gick ner typ 5 kg på 6-7 dar :S

Audi A4 Avant 1,8ts Quattro "Quattro gmbh" (2000)
bollen1986
23 maj 2007 · 3 714 Inlägg

hmm typ 7-8 dagar orkade inte me livet men de ändrade sig som tur va

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang