Antal timmar utan att äta?

Slovenian
23 maj 2007 · 482 Inlägg

6 dagar ...

- Bromsa är ett tecken på svaghet -
BMW 323i (1997)
dallelito med lem
23 maj 2007 · 1 147 Inlägg

hmm.. käkar en gång om dagen högst så får väl säga att jag klarar mig 24 timmar då

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
_Wallis_
23 maj 2007 · 4 506 Inlägg

dallelito skrev:
hmm.. käkar en gång om dagen högst så får väl säga att jag klarar mig 24 timmar då

Samma sak här. Vissa dagar inget. Är inte så mycket för att göra mat, och blir inte hungrig så lätt. Käkade mitt första och ända mål idag klockan 19:20.

Kan du andas kan du dö.
Fredrik.Gustavsson
23 maj 2007 · 2 123 Inlägg

evilmaster skrev:
Enligt CSI på tv så finns det "3"-regeln..

3 minuter utan syre.
3 dagar utan vatten.
3 veckor utan mat.

... Innan man är död/nära att dö alltså.

Tror det var nåt sånt tongue

Japp det är en bra riktlinje men riktiga elitsoldaterna/krypskyttarna från stortbrittanien klarar nog betydligt längre.
Var en kille som bara hade vatten som tillgång och överlevde i 8 veckor. Kan tillägas att han faktiskt var en öken och drack sitt eget urin när det inte fanns någon oas eller dyligt.
Såg det på Discovery Channel på programmet som heter, Jag borde varit död.

BBAD Utbildad hobbymekare
24 maj 2007 · 1 125 Inlägg

äter ett mål mat om dagen så blir i normala fall 24 timmar då.
men längsta utan mat e  8-9 dagar, har aldrig varit så sjuk som då.
gick ner ca:10kg på dom dagarna

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
MarcusL #2573
24 maj 2007 · 1 489 Inlägg

49h har jag varit utan mat en gång. Jobbade och kom hem och slängde mig i sängen. Somnade.. Försov mig till jobbet och körde och jobbade igen dvs ingen mat sad

Var rätt kämpigt

• Även den starka måste ta i när han skiter
FL3JM Inga konstigheter
24 maj 2007 · 2 064 Inlägg

Baskerprovet var najs :] Speciellt när man inte fick sova sista natten, då var man skapligt trött dagen därpå. big_smile

haxer Proljece?
24 maj 2007 · 1 464 Inlägg

Alltså snarare hur många timmar klarar du äta xD mat e gott intag gärna mycket mat med fett gärna flåtig serbisk mat kan äta det i timmar smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Alecci
24 maj 2007 · 2 014 Inlägg

Hmm... Normalt sett äter jag väl en gång per dygn i snitt, men det händer väl att man vissa dagar inte äter något alls. Ser dock till att gå i mig väldigt mycket vätska.

Hur länge jag varit utan mat som längst? Egentligen ingen idé att säga något, få skulle tro mig... Hade en väldigt grov form av körtelfeber under gymnasietiden. Halsen svullnade upp så pass att jag enbart kunde inta vätskor. Sjukhusvistelse, dropp, näringsdrycker, etc... Kan tillägga att jag gick ned från 68 kg vältränad till 46 kg benrangel under den perioden. Var 17 år gammal då och ungefär lika lång som nu (173 cm).

Värsta fysiska upplevelse jag varit med om... Tog ett bra tag innan man kom igång med thaiboxningen igen efter det. Jävligt bra "bantningskur" dock.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
bLdR
24 maj 2007 · 6 Inlägg

Äter hela tiden tongue Men längsta blir nog 12 timmar eller något, klarar mig inte annars big_smile

Senast redigerat av bLdR (24 maj 2007)

JalleJ
1 juni 2007 · 420 Inlägg

Ojdå, fanns ju några som har haft det värre än mig...

Alecci: Ojdå det låter inte alls kul, du gick fan ner 18 kg, och det sämsta var väl att du förlora rätt mycket muskler...?

EDIT: Blev tillslut 60 timmar innan jag åt

Senast redigerat av JalleJ (1 juni 2007)

ironhead volvoraggare
1 juni 2007 · 4 776 Inlägg

var väll när man var på sjukan och dom operera näsan och skulle ta ut ett par körtlar. så skar dom lite mycket så det rann en massa blod som vanligt. men i varje fall jag sov i två dagar och åt inte ja säkert på tre dagar ändast dropp hehe

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Bubbaman Byfåne
1 juni 2007 · 368 Inlägg

Körde i med en cykel och pissade blod. Låg en vecka på dropp/observation.

ironhead volvoraggare
1 juni 2007 · 4 776 Inlägg

bollen1986 skrev:
hmm typ 7-8 dagar orkade inte me livet men de ändrade sig som tur va

vilken tur att det ändra sig då

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Mr_Gear Biltokig
1 juni 2007 · 870 Inlägg

bollen1986 skrev:
hmm typ 7-8 dagar orkade inte me livet men de ändrade sig som tur va

Ja det var väl för väl smile
Har väl aldrig gått jättelänge utan mat, eller ja bortsett från när ja va 5år och låg på sjukhus på dropp i över en vecka, hade nån böld på halsen...
Sen det värsta i modern tid var väl i sälen i våras när ja fick hjärnskakning, drack jag så mycket som en droppe vatten så tog det en halvtimme så satt ja o spydde sen, spydde bokstavligt talat galla i slutet av den natten! då var jag väl utan mat 35 timmar eller nåt + den maten jag ätit de 6 timmarna innan som kom upp igen... och när ja slutligen åt igen så åt jag bara yoghurt i 2 dagar sen!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
pUs Ûbersturmstekare
1 juni 2007 · 534 Inlägg

Säkert 4-5 timmar, minst.

AudiEngineering Beroende av billjud
4 juni 2007 · 151 Inlägg

Förrförra sommaren käkade jag inte på en vecka, började med att det var varmt och var inte hungrig, sen så försvann hungern totalt, men efter en vecka så kändes kroppen som gummi, då var det fan dags att käka ;P

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet - Farbro Barbro"
isak90
4 juni 2007 · 1 997 Inlägg

Har som mest varit utan mat i 23,5timmar sen var de dax o äta lite, inte för att man va hungrig men:P De går nog lite längre;)

J_mattzzon -=Painter=-
4 juni 2007 · 57 Inlägg

det längsta jag har varit utan mat var nog när ja gjorde lumpen, under baskermarschen, tror att det gick ca 35 timmar utan mat! fick ju iafal vatten så klart!

Audi A4 (2007)
Audi A6 (2012)
JessieJames
11 juni 2007 · 40 Inlägg

5 dagar helt utan mat. drack ca 1-2 dl vatten under den tiden. Allt berodde på stress och att jag frätit upp en del av matstrupen med hjälp av magsyran eller vad de sa. Under denna tiden befann jag mig på Kreta, men fick åka hem tidigare än beräknat. Hade sluppit åka hem om doktorn på privatkliniken vetat att alla åkommor man kan dra på sig INTE beror på urinvägsinfektion tongue Kollapsade när vi mellanlandade i Oslo och den här tiden var det värsta jag någonsin varit med om. När jag senare kom hem till Arlanda så kände mamma knappt igen mig då jag blivit så urmärglad så då for vi in på akademiska där de konstaterade felet. flera veckor senare så åt ja knappt någonting heller, mest nyponsoppa eftersom att de gjorde minst ont smile men nu är det bra, försöker få tebax de tappade kilona som envisas med att hålla sig borta. så ta det lugnt grabbar å tjejor, för mycket stress är inte bra!

Senast redigerat av JessieJames (11 juni 2007)

JessieJames
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang