Tips om sportluftfilter till 9-3 aero -02??

Thorniiz
24 maj 2007 · 67 Inlägg

Undrar lite vilket absolut det bästa filtret är till saab modeller? kikat lite på Bsr open air.. är det någon som rekommenderar det? eller nåt annat märke/modell, hör gärna av er med lite tips.. mvh

Oxygen
24 maj 2007 · 629 Inlägg

Jag har det öppna JR-filtret som BSR säljer, finns även på speedparts.se. Dock rekommenderar jag att du skaffar ett insatsfilter istället, pga att du har luftmängdmätare på din bil!

BMW 330e xDrive Touring LCI "Skyscraper Grey" (2024)
hasse83
24 maj 2007 · 168 Inlägg

Oxygen skrev:
Jag har det öppna JR-filtret som BSR säljer, finns även på speedparts.se. Dock rekommenderar jag att du skaffar ett insatsfilter istället, pga att du har luftmängdmätare på din bil!

ja. håller med.dock  klart volvo och saab´s LMM håller fruktansvärt bra för öppna filter. tror S40n rullat 10K med samma filter utan problem.

byta LMM är svintråkigt och onödigt dyrt mad

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Thorniiz
24 maj 2007 · 67 Inlägg

Okej. så öppet luftfilter är inget och rekommendera att sätta i?

hasse83
24 maj 2007 · 168 Inlägg

Thorniiz skrev:
Okej. så öppet luftfilter är inget och rekommendera att sätta i?

Som sagt LMM kan ta stryk av det. hur mycket beror på bil märke m.m.

Insats är alltid bäst. och det låter tok gott det också. det gör iaf mitt HKS superflow filter i subarun wink

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
jonTe
25 maj 2007 · 5 710 Inlägg

hasse83 skrev:
Insats är alltid bäst.

Nä....original är alltid bäst wink
I  detta specefika fall räcker originalfiltret till iaf 300hk. Vinsten av att byta filter är mestadels ljudmässig....

MVH Jonas
..............
G-Bruno ArtDirector
25 maj 2007 · 462 Inlägg

jag kör med bsr, klart bra grejjer.. men måste ju instämma: ! UTBYTESFILTER är att rekommendera, aldrig öppet sportluftfilter... boxar är också en annan sak, speciellt när de är specialanpassade för din modell så du kan ta luften ifrån fronten som det ska vara.... med värmesköld och alla konstens trick håller oftast tempen på insugsluften med sportluftfilter alldeles för många grader... om du inte har ett stort mr.fun hål i huven eller skärmen vill säga smile men visst låter det coolt

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."
Simcar jahop
17 juli 2007 · 1 Inlägg

öppet luftfilter ptss bättre me orginal,,fassans polare kör me orginal mö bättre

  smilesmilesmile

Hamilton
17 juli 2007 · 8 868 Inlägg

Thorniiz skrev:
Undrar lite vilket absolut det bästa filtret är till saab modeller?

Original är bäst. evt pengar på öppetfilter kan du lägga på glass i sommar.

Fotograf på tierpidag.se
pade Finnjävel ;)
18 juli 2007 · 24 Inlägg

Kör med original!
Funkar fint ännu med över 400hk så för effektens skull behöver man inte byta ut det helt genast tongue
Dessa färdiga open-air kit som säljs är riktigt dåliga då de placeras i motorutrymmet bredvid den heta motorn så du kommer antagligen att få högre insugstemp än med originalbox och -filter och därmed kanske t.o.m. sämre effekt.
Dessutom suger de alltid in mer skit än ett pappersfilter och i längden kan LMM och tom turbon ta skada.

Image is nothing - Boost is everything
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang