Ranson öl/sprit?

Poon Knegare
25 maj 2007 · 302 Inlägg

Är det någon som vet säkert hur mycket öl,sprit och vin man får ta in från tyskland? cool

Poon
Love the sound...
B4mse
25 maj 2007 · 89 Inlägg

Titta på tullens hemsida eller liknande?

KarlNilsson Örebroare i exil
25 maj 2007 · 970 Inlägg

Spritdrycker 10 liter
Mellanprodukter (t.ex. starkvin) 20 liter
Viner 90 liter (varav högst 60 liter mousserande vin)
Öl 110 liter

http://www.tullverket.se/se/Privat/Resa … euland.htm

Hej FRA!
SooLo
25 maj 2007 · 110 Inlägg

Du får ta in så mycket du vill, bara du kan visa att det är för eget bruk smile

Have a good time, all the time!
dusty Living in the fastlane
25 maj 2007 · 2 616 Inlägg

du kan ta in precis så mycket du vill om tullen stoppar dig säger du bara att det är till dig själv smile jag kör alltid på maxlasten när jag åker ner och det har gått super. det finns inga gränser skulle man kunna säga smile

Poon Knegare
25 maj 2007 · 302 Inlägg

Det va ju trevligt för DOM som åker... inte för att det skulle falla mig in att lura staten på pengar!? roll
Nästa fråga då, nån som vet hur mycket en transporter -07 får lasta då? Bra att veta då jag kanske ska flytta efter sommaren så man inte åker på överlast? tongue

Poon
Love the sound...
dusty Living in the fastlane
25 maj 2007 · 2 616 Inlägg

hm transporter vet jag inte jag brukar köra en mercedes vito den får man lasta ett ton med.
sen är man uppe i 3,5ton och mer får jag inte köra med mitt b-kort

Senast redigerat av dusty (25 maj 2007)

evilmaster
25 maj 2007 · 385 Inlägg

Problemet är väl snarare mer mellan Tyskland->Danmark än Danmark->Sverige... Tullen i Danmark är hårdare och de har strängare gränser för vad man får ta in...

Åtminstone är detta vad jag har hört (av en stor-importerare ;P).

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
P-G Säl-Tämjare...
25 maj 2007 · 1 024 Inlägg

2 och en halv SJpall med öl, och en pall med sprit och så hade jag sist, och det gick jättebra. problemet är ju bara polisen vid  helsingborg om de vinkar in dig på vågen. jag fick plocka ut lite för några år sen, men nu har jag lärt mig att köra en annan väg så då brukar jag klara mig big_smile

Vilket jävla drag :)
audi_coupé
25 maj 2007 · 104 Inlägg

evilmaster skrev:
Problemet är väl snarare mer mellan Tyskland->Danmark än Danmark->Sverige... Tullen i Danmark är hårdare och de har strängare gränser för vad man får ta in...

Åtminstone är detta vad jag har hört (av en stor-importerare ;P).

Om man tar färjan från rödbyhamn till tyskland är de inget problem där är det ingen tull.
Brukar inte vara några större problem med tullen i sverige heller

dusty Living in the fastlane
25 maj 2007 · 2 616 Inlägg

haha jag har aldrig sett tullen i danmark smile

Poon Knegare
25 maj 2007 · 302 Inlägg

Var har ni fått det ifrån att JAG skulle smuggla? =P

Poon
Love the sound...
audi_coupé
25 maj 2007 · 104 Inlägg

dusty skrev:
haha jag har aldrig sett tullen i danmark smile

jag tror inte det är någon tull mellan tyskland danmark heller. men är inte säker har bara åkt med färja. där är det ingen

Markus_C Kart & Mätningstekniker
25 maj 2007 · 701 Inlägg

P-G skrev:
2 och en halv SJpall med öl, och en pall med sprit och så hade jag sist, och det gick jättebra. problemet är ju bara polisen vid  helsingborg om de vinkar in dig på vågen. jag fick plocka ut lite för några år sen, men nu har jag lärt mig att köra en annan väg så då brukar jag klara mig big_smile

Va fan ska du med sådana mängder till?

Heavens_Gate
25 maj 2007 · 543 Inlägg

Markus_C skrev:

P-G skrev:
2 och en halv SJpall med öl, och en pall med sprit och så hade jag sist, och det gick jättebra. problemet är ju bara polisen vid  helsingborg om de vinkar in dig på vågen. jag fick plocka ut lite för några år sen, men nu har jag lärt mig att köra en annan väg så då brukar jag klara mig big_smile

Va fan ska du med sådana mängder till?

Var nog törstig big_smile

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1
Markus_C Kart & Mätningstekniker
27 maj 2007 · 701 Inlägg

Glempa156 skrev:

Markus_C skrev:

P-G skrev:
2 och en halv SJpall med öl, och en pall med sprit och så hade jag sist, och det gick jättebra. problemet är ju bara polisen vid  helsingborg om de vinkar in dig på vågen. jag fick plocka ut lite för några år sen, men nu har jag lärt mig att köra en annan väg så då brukar jag klara mig big_smile

Va fan ska du med sådana mängder till?

Var nog törstig big_smile

Ja eller så är det en utav alla de svin som förser minderåriga med vin och sprit. Skulle med glädje mer än gärna klämma åt sådana. En sak om man handlar till husbehov och lite till kompisar men du kan aldrig motivera en sådan konsumtion.

Senast redigerat av Markus_C (28 maj 2007)

Merclone Leg. Spådam
27 maj 2007 · 816 Inlägg

Markus_C skrev:

Glempa156 skrev:

Markus_C skrev:
Va fan ska du med sådana mängder till?

Var nog törstig big_smile

Ja eller så är det utav alla de svin som förser minderåriga med vin och sprit. Skulle glädje mer än gärna klämma åt sådana. En sak om man handlar till husbehov och lite kompisar men du kan aldrig motivera en sådan konsumtion.

Professionell alkoholism?

Senast redigerat av Merclone (27 maj 2007)

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang