uppkörning Fredag 1 juni

plikt
27 maj 2007 · 45 Inlägg

Hej jag har uppkörning den 1 juni på Fredag kl 09:00 i luleå.Behöver tips på hur en uppkörning kan vara och hur man ska vara med personen som sitter brevid och kollar.Ska man vara pratglad,inte snacka nått och bara vara konsentrad på körningen.Hjälp mig!Finns det nån procent på hur många som klarar uppkörningen på första försöket i sverige så skriv den är ni snälla?Nån fler som gjort uppkörningen i luleå?

Bmw
nizze15
27 maj 2007 · 280 Inlägg

Ta det bara lungt så kommer det gå bra;)

Volvo 850 T5 "grönt e skönt" (1995)
Tess_666 -sysslolös-
27 maj 2007 · 1 Inlägg

Å jag har inte ens kommit så långt...suck...

Bilnyfiken tjej....som inte har körkort ännu..26år....Norrland!
THEBADGUY Gorgilus addictus
27 maj 2007 · 4 736 Inlägg

*saxat från en sida* smile

*Titta dit du ska



*Titta längre fram



*Päronsvängar beror på att du tittar i svängen istället för in på nya gatan



*Man får bara trycka ner kopplingen när man ska växla, stanna eller när man kör på ettan



*När du startar från kanten i uppförsbacke ska du hålla bilen ”hängande” på dragläget medan du kollar trafiken



*När du ska svänga i en korsning kollar du innerspegeln och ytterspegeln åt det håll du ska innan du börjar blinka



*När det är stopplikt måste du stanna vid linjen



*Börja titta tidigare efter bilar i korsningen så kommer du att stanna där du ser trafiken



*När du svänger höger i en högerregelskorsning blir det bara gående / cyklister att vänta på



*Ska du svänga över någon annans ”rakt fram-väg”, måste du låta honom köra först



*Körfältsbyte: innerspegel, ytterspegel, döda vinkeln och sedan blinkers



*Byt alltid körfält in bakom en bil, aldrig framför



*Låter du blicken vila på bilen framför beror det på att du ligger för nära



*Titta inte på hastighetsmätaren i onödan, det stjäl uppmärksamhet från trafiken



*Titta inte på hastighetsmätaren så länge att du ser hur den rör sig



*Gissa vilken hastighet du kör i, och kontrollera sedan på mätaren



*Ta ner farten tidigt emot korsningarna



*Börja öka farten när du är på övergångstället på nya gatan i större korsningar



*Ha alltid höger eller vänster placering, bara de som inte vågar använda vänster körfält ligger i mitten



*Gör inget förhastat om du upptäcker / tror att du har en dålig placering

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
vind
27 maj 2007 · 28 Inlägg

Ta det lugnt och tänk inte på att det är uppköring, då kommer det säkert gå galant! big_smile
När jag hade min uppkörning var jag heelt säker på att han skulle kugga mig! Men inte, jag klarade mig...Jag körde t.ex. över 50 på 50 väg, glömde titta i speglar ibland, körde för fort mot korsning/rödljus... Jag körde i ca: 20 min plus-minus, körde inte heller landsväg eller packa runt hörn som min körlärare var 99% säker på att man skulle få göra? Han märkte säkert att jag var ett underbarn wink skämt åsido men...

plikt
27 maj 2007 · 45 Inlägg

Tack för alla svar .Behöver all hjälp jag kan få.Skriv på!!Ingen från luleå som har kört upp?

Bmw
Hee-Maan
27 maj 2007 · 3 113 Inlägg

THEBADGUY verkar ha stenkoll på uppkörningen smile hehe

det är bara ta det lugnt och inge stress.. det är då man börjar tänka på annat och skit, då gär man bara en massa onödiga fel..

lycka till wink

Semper Fi
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang