Lumpen

dagg
31 maj 2007 · 657 Inlägg

kom just att tänka på att jag ska in i lumpen. datumet är 28:e januari 2008 i boden. men som ja känner nu så vill jag inte alls vara i lumpen i ett år efter skolan, jag vill börja jobba! någon som vet om det räcker med att säga att man inte vill göra lumpen?
hur ska jag göra för att slippa?!? smile

Merclone Leg. Spådam
31 maj 2007 · 816 Inlägg

dagg skrev:
kom just att tänka på att jag ska in i lumpen. datumet är 28:e januari 2008 i boden. men som ja känner nu så vill jag inte alls vara i lumpen i ett år efter skolan, jag vill börja jobba! någon som vet om det räcker med att säga att man inte vill göra lumpen?
hur ska jag göra för att slippa?!? smile

Finns inget att göra när du väl mönstrat och blivit uttagen och fått plats och hela köret.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
dagg
31 maj 2007 · 657 Inlägg

okejj hmm rackarns då

Hakan_J
31 maj 2007 · 380 Inlägg

Skulle va om du får ett jobb å ber arbetsgivaren fixa ett inntyg om att du har jobb och att du har chans till fastannställning eller liknande,vet en polare som slapp lumpen på dä viset.

wrazxc
31 maj 2007 · 65 Inlägg

dagg skrev:
okejj hmm rackarns då

Direkt när du kommer i i lumpen så måste du spela jätteledsen och verkligen må skit och göra allting dåligt och så....det är jobbigt dom första dagarna när befälen kanske blir lite grinig på dig men du är därifrån inom en vecka!

Klaga dessutom på att du har ont i ett knä och att det gör ont när du skall bära packninen.

Det är faktiskt ganska lätt att ta sig därifrån om man ger sig fan på det redan FÖRSTA dan!

Tre killar åkte hem första veckan på detta sätt i min pluton. Jag kom ju naturligtvis inte på det för än efter en må¨nad så då började jag också klaga men då var det mkt svårare!

Det slutade med att polaren gick till befälet och sa atrt jag mådde psykiskt dåligt och funderade på att ta självmord osv så då åkte jag in till en riktig psykolog (inte militär psykolog) och prata med henne sen var jag ur skiten. smile

Nissan Skyline R33 GT-R
I sammarbete med:
WWW.ADVAN.SE - APP - Officiell återförsäljare av produkter från Rays wheels, Top Secret och Robson!
__Linus__
31 maj 2007 · 192 Inlägg

ska in i lumpen nu i januari..ser fram imot de..kommer nog va jävligt i början men blir nog skoj efter man vart där några dagar roll

fireice_88@hotmail.com
BMW 120d (2005)
deanrobert workoholic
31 maj 2007 · 146 Inlägg

vanligaste varianten är väl att bli vapenvägrare va ju några som gjorde så med kommentaren "dom säger att jag inte kommer kunna ta jägarexamen men varför ska jag göra d när jag bor i stockholm"

dagg
31 maj 2007 · 657 Inlägg

wrazxc skrev:

dagg skrev:
okejj hmm rackarns då

Direkt när du kommer i i lumpen så måste du spela jätteledsen och verkligen må skit och göra allting dåligt och så....det är jobbigt dom första dagarna när befälen kanske blir lite grinig på dig men du är därifrån inom en vecka!

Klaga dessutom på att du har ont i ett knä och att det gör ont när du skall bära packninen.

Det är faktiskt ganska lätt att ta sig därifrån om man ger sig fan på det redan FÖRSTA dan!

Tre killar åkte hem första veckan på detta sätt i min pluton. Jag kom ju naturligtvis inte på det för än efter en må¨nad så då började jag också klaga men då var det mkt svårare!

Det slutade med att polaren gick till befälet och sa atrt jag mådde psykiskt dåligt och funderade på att ta självmord osv så då åkte jag in till en riktig psykolog (inte militär psykolog) och prata med henne sen var jag ur skiten. smile

aa okejj, får bli på den vägen då tongue tack för svar

dagg
31 maj 2007 · 657 Inlägg

__Linus__ skrev:
ska in i lumpen nu i januari..ser fram imot de..kommer nog va jävligt i början men blir nog skoj efter man vart där några dagar roll

Jo de har du rätt i de tvivlar jag inte på.. men boden,, de är en skaplig bit (tror det tar 13h med tåg härifrån) å sen så jobbar jag hellre det året så jag blir klar med min praktik

Heavens_Gate
31 maj 2007 · 543 Inlägg

Jag åkte in på en måndag. Var där klockan 13.00. Gick till sköterskan kl 07.00 på tisdagen. Kl 09.00 var jag hos läkaren. Kl 11.00 gick jag till självaste "presidenten" på regementet. Kl 13.00 satt jag på  tåget hem.

Jag myglade en skada. Anledning var exakt som du har angett. Jag hade fast jobb.

Gick jävligt smidigt faktiskt.

Lycka till.

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1
Vogge
31 maj 2007 · 494 Inlägg

skippa skitsnacket och var ärlig funkar bra för mig. hade blivit atagen som amfibieplutonsbefäl. jag ville verkligen göra lumpen när ja mönstra med sedan fick jag ett sent inrycknings datum,. vilket resulterade i att jag fick ett jobb med fast antsällning. och ville inte förlora denna chansen pga lumpen.
så jag sammanfattade en brev där de stod precis hur de var utan de minsta påhitt fick ett prev hem där de stod att jag var satt i reserv. så svårt var de:P

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
sir_daniel www.kudoz.se
31 maj 2007 · 3 802 Inlägg

du kan inte förlora ett arbete pga att du gör totalförsvarsplikt, sedan borde ALLA killar som tjejer göra lumpen!

dagg
31 maj 2007 · 657 Inlägg

okej, nu har jag ju inget fast jobb än,, men hoppas på att få.. vill ju veta om jag ska in eller inte innan jag skaffar.. om jag nu ska skicka brev som du gjorde,vogge, skrev du bara att du hade fått jobb med fast anställning eller skickade du med anställningsbevis å massa papper??

Unander Evighetsprojektist
31 maj 2007 · 216 Inlägg

Jag har själv gjort 15 månader i boden och jag rekomenderar verkligen att du inte hoppar av! Kan lova dig att när det väl är gjort är det ett minne för livet! Du kommer inte ångra dig!

KNACKAN
31 maj 2007 · 23 Inlägg

Passa på att lek 1 år medans du har chansen, nääädå, men själv tyckte jag lumpen var hur skoj som helst. smile

dagg
31 maj 2007 · 657 Inlägg

hehe jo nog fan tro jag det är kul:).. men fan blir 20 i år och har inte gått ut skolan än (bytte linje efter 2år på sam), är så j-vla sugen på att börja jobba!

dagg
31 maj 2007 · 657 Inlägg

Kippy skrev:
Det va en himla massa småpågar här hänger.. tongue

Gör lumpen.. gnäll inte när du väl fått chansen, du tycker det e trist nu kanske men efteråt har du något att vara stolt över! Jag lovar.

// fd. GRK

hmm jo lite sugen blir man ju ändå tongue
får väl övertala kärringen att de inte går att göra nått åt det big_smile

wrazxc
31 maj 2007 · 65 Inlägg

Ja jag kan ju erkänna att jag ångrar att jag drog ur lumpen det var verkligen slitkul där (även om det var skit ibland också)

Men anledningen var ju att jag ville hem och jobba så man får pengar till bilen smile

Nissan Skyline R33 GT-R
I sammarbete med:
WWW.ADVAN.SE - APP - Officiell återförsäljare av produkter från Rays wheels, Top Secret och Robson!
krYp^ Volvo-driver
31 maj 2007 · 91 Inlägg

Kan även jag rekommendera att göra lumpen! Låg själv inne 15mån. Kändes som en evighet, men efteråt... En skön känsla! smile

Volvo till folket!
Vogge
1 juni 2007 · 494 Inlägg

ne inga anställningsbevis lr någe bara sa att jag fått en tjänst som jag vrekligen ville ha nu har jag ju inte världens vanligaste jobb dårå och anställning i sverige är inte jätte lätt men sa bara att jag såg denna anställning som en mer värdig merit i "mitt liv en att göra lumpen.

MEN tänk efter ordentligt jag var verkligen stenhård på att man skulle göra lumpen från början jag tänkter på hur de skulle varit även idag halva jag vill fortfarande göra de,

ja just jag skrev att jag hade blivit gammal också då jag var 20 år när jag skulle ryckt in pga studier och deras eviga framskjutande av mitt inrycknings datum. och att jag inte kunde garantera att min fysiska förmåga var densamma som när jag var 18 och mönstra.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang