sekventiell dumpventil till Saab 9-5 2.0 t -98

Quizze
31 maj 2007 · 93 Inlägg

sekventiell dumpventil till Saab 9-5 2.0 t -98
någon som har en sådan på sin saab 9-5? Har hört att checkengine lampan börjar lysa å sånt. men iallafall så ä ja sugen på en sån för å få lite mer ljud. less på ljud från openair.
någon klok saab fantast som kan svara på frågan eller nån som vet liknande dump för billigare peng?

mvh/Peter

Quizze
31 maj 2007 · 93 Inlägg

http://www.speedparts.se/images/prod/ve … 1560v2.jpg har tittat på denna. glömde skriva de

KarlNilsson Örebroare i exil
31 maj 2007 · 970 Inlägg

Just den dumpen du länkar till testade jag under en vecka på min bil. Funkade inte alls. Tomgången var riktigt nervös och bilen tjuvstannade ibland.

En bekant (Crille_9_5) kör med atmosfärisk dump i sin 9-5a och har så vitt jag vet inga större bekymmer med den.

Hej FRA!
Quizze
31 maj 2007 · 93 Inlägg

ofan. de va värst. hmm men skumt att dom skriver att den är till saab 9-5hmm tack för svaret!

Quizze
31 maj 2007 · 93 Inlägg

nån mer som provat?

__JoCCe__
31 maj 2007 · 357 Inlägg

Den ventilen du länka till är väl bara till Trionic 7 om ja inte minns fel..Vet inte hur de är på din om du har de eller ej men lyssna inte för mycke på mig nu tongue
Kör själv me en hybridventil och de funkar bra

Senast redigerat av __JoCCe__ (31 maj 2007)

Heter de Lövena eller Löven??
AeroMalm BMW fantast
31 maj 2007 · 1 172 Inlägg

jag har den dumpen.. den funkade inte på min, men där står också att det inte ska funka på aeron... på andra vet jag inte...  den är till salu för övrig...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Quizze
31 maj 2007 · 93 Inlägg

ofan:) men det är vell trionic 7 på saab 9-5? de står i texten till dumpen att den är anpassad för saab 9-5

Nada_
31 maj 2007 · 94 Inlägg

de beror på om du har T5 ellet T7 system i din bil, har du luftmängd mätere på din? jag har T5 i min o de funkar bra med öppen dump på min,

saab 93-cupé
AeroMalm BMW fantast
31 maj 2007 · 1 172 Inlägg

t5 kan ha öppen.. det hade jag med på min 9000... men det ser ut som om du har t7 på din.. svart DI kasett är till t7 såvida man inte lackat den röda (t5) svart själv... men det ser ut som där sitter en lmm om man kollar på motorbilden du har....

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Quizze
31 maj 2007 · 93 Inlägg

jo jag har lmm. tror det är t7 jag har.

Nada_
31 maj 2007 · 94 Inlägg

om de nu e t7 du har så funkar det inte att ha öppen dump, etersom lmmén känner av när dumpen öppnar o stänger,

saab 93-cupé
Quizze
31 maj 2007 · 93 Inlägg

ne ja vet. men en sekventuell dump som den dom har på speedparts. den är både öppen och återcirkulerande. står att den är till saab 9-5 www.speedparts.se

Nada_
1 juni 2007 · 94 Inlägg

jo de har du rätt i,  den borde ju funka på din bil, dom som du hadde hört om va dom bilarna trimmade??

saab 93-cupé
Quizze
1 juni 2007 · 93 Inlägg

hmm ingen aning.. men alla på garaget.org verkar ha trimmat så ja antar de:P

Nada_
1 juni 2007 · 94 Inlägg

okok, men de måste funka då, o står de på deras sida att de ska funka så måste de ju göra det, annars får di väl lamna tillbaka den,

saab 93-cupé
Quizze
1 juni 2007 · 93 Inlägg

sant.. hehe. men är det ingen som har en monterad å kan svara å säga va dom tyck?

kwansa Hmm, vet inte?
1 juni 2007 · 1 775 Inlägg

Alla 9-5:or har T7, Dvs det fungerar inge bra med Öppen dump sad. Det man kan göra är att flytta om LMM:aren till trycksidan, dvs på tryckröret t.e.x. då ska det funka okej att ha en öppen dump smile
Annars så rekomenrar jag att ha orginal dumpen då det verkar vara den som gör att bilen går bäst smile.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Quizze
1 juni 2007 · 93 Inlägg

okey. tackar. ja vi får se hur jag gör. man borde få lämna tillbaka dumpen ifall de bli skit.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang