Lista på fartkameror

enpatte
1 juni 2007 · 498 Inlägg

Ska inom en snar framtid köra hem(sundsvall) en bil från kalmar och iom med att det är en dryg bit(77,8 mil) så kanske det inte är så motiverat att hålla hastighetsgränserna.
Går det att ta reda på vart det finns "plåtpoliser" på vägen?
E20(tror jag) kalmar-norrköping och E4 norrköping-Sundsvall.

Senast redigerat av enpatte (1 juni 2007)

ErskPersk Svindåre
1 juni 2007 · 1 433 Inlägg

mellan hudiksvall och iggesund är det fartkameror... annars så ser du väl skyltarna?

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
svanstrom a
1 juni 2007 · 414 Inlägg

Njurunda till Sundsvall efter E4an är det ju också några kameror sad

hej
enpatte
1 juni 2007 · 498 Inlägg

dessa sträckor vet jag iom att de är i närheten

En skylt kan man alltid missa.

Karlzzon The One Evolution
1 juni 2007 · 1 627 Inlägg

kan man inte slå på funktionen fartkameror på eniro?

Fäll ner pungen och landa
Arabico
1 juni 2007 · 70 Inlägg

Ring o fråga polisen big_smile

BMW 325i "Beemer" (2005)
enpatte
3 juni 2007 · 498 Inlägg

funktionen på eniro saknar massor av skåp som jag vet om...
Ingen annan som vet?

Edit: hittade på vv.

http://www.vv.se/templates/page3wide____16018.aspx

Senast redigerat av enpatte (3 juni 2007)

FULLGAS Mångsysslare
3 juni 2007 · 303 Inlägg

hmm hur gör du när de står riktigta poliser på gatan då ?? finns ju ingen lista på dom direkt
koppla av kör lungt i stället håll dig innom gränserna för att inte  bli av med körkortet

Volvo C70 CAB "CHIFEN FEL MEN ENDÅ RÄTT" (2000)
Lone Star
3 juni 2007 · 1 231 Inlägg

Mellan norrköping och sundsvall finns det på följande ställen:

gävle-uppsala
hudiksvall-iggesund
ett par mil innan sundsvall - sundsvall

Har pendlat till sundsvall hela våren och tror inte det ska vara på fler ställen. Om inte annat är det skyltat.

Men som sagt finns det ju en hel dle poliser ute med.. dumt att ligga på.

Mitt projekt: Evo III
Schotttz
3 juni 2007 · 586 Inlägg

Annars går det köpa en fartkamera varnare. Jag har en, fungerar utmärkt. Dock är det inte garantarat att alla fartkamerer finns med.

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
3 juni 2007 · 1 290 Inlägg

Antingen köper du en Laservarnare (olaglig) men då varnar den för ALLA RIKTIGA kameror och inte för alla bluffskåp. Plus att den varnar för polisens laser. Eller köper en GPS som har kamera funktionen. Den går att uppdatera så du får alla skåp. Men då varnar den för ALLA skåp, även dom som inte är på och dom där de inte ens finns någon kamera i. Eller också köper du en Kameravarnare. Vad jag vet så funkar den lika som GPSen jag skrev om nyss. Och till alla som säger att han ska köra lagligt..... Kör ni exakt efter hastigheten?! Dom flesta vill ju ligga o köra iallafall 5-10km/h över hastigheten. Bättre flyt i trafiken då. Tycker du iallafall ska köpa laservarnare. Bäst funktioner för runt 1000kr.

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
n0jas OEM <3
3 juni 2007 · 194 Inlägg

plocka bort reg skylten fram och se glad ut smile

These days ♪♫
Kristian_L
3 juni 2007 · 1 893 Inlägg

Min kamera varnare (GPS) från AD-teknik fungerar utmärkt. Kommer nya kameror upp, får jag mail från AD-teknik, bara kopla in varnaren i USBn och klicka på "update" så är alla kameror, nya som gamla med.
Helt riktigt varnar den då för ALLA kameror, riktiga som falska, påslagna som avstängda. Men jag har den inte för att kunna köra förfort. (Det finns ibland riktiga poliser ut efter vägarna också.) Den gör att jag kan köra betydligt mera avslapnat och det bästa av allt (Anledningen till att jag köpte en.) är att man vågar köra om (Lastbilar i synnerhet.) även på kamera sträckor, då varnaren piper i god tid inför en kamera. (Tiden är ställbar.)

Om avsikten är att kunna ligga i +150km/h så är det lättast och billigast att helt enkelt demontera skylten fram. Så får man ta böterna för det om man har otur. Böter för saknad skyllt ryker ju inte lappen för. wink

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang