Färdigbyggda bilar

M1cha
2 juni 2007 · 645 Inlägg

Så vad tycker ni man ska göra då? Skriva "JAG KÖPTE BILEN SÅHÄR, GE MIG INTE FEMMOR ELLER CREDS FÖR HUR BILEN SER UT, DE E INTE JAG SOM BYGGT DEN" i övrigt, eller vadå? Och var går då gränsen? Jag har inte gjort nånting på min bil, jag köpte den i befintligt skick men han som hade den före mig har bytt ut till Xenon-ljus, trimmat osv osv. Ska jag då behöva skriva de?

Så länge ingen säger att dem har byggt de tycker jag det är okej. Eller ska man inte få köpa en bil som redan är trimmad/stylad?

mvh

Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
twin_cam Smålänning
2 juni 2007 · 7 877 Inlägg

KOOLSVILLE skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

KOOLSVILLE skrev:
Och personligen så imponerar inte bilar som e "byggda" på mig, kom med en gallardo lr Carrera GT så blir ja impad

Med andra ord tänder du mera på dyra bilar som kostar mkt pengar än på bilar ägaren lagt ner mkt tid på och ofta mkt pengar för ägaren själv.

Ja jag tänder inte på en massa stora plast vingar lr groteska spoilers...riktiga bilar är what its all about..min åsikt.cool

Riktiga bilar = Muskelbilar från 60 och 70 talets jänkeland wink Det är grejer det tongue

Personligen så bryr jag mig inte. Retar man sig på det så kan man gå in och skriva bland kommentarerna eller i gästboken att det är en själv som byggt bilen...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
airam
2 juni 2007 · 390 Inlägg

Bilen ser likadan ut vare sig det är personen som byggt den eller någon annan som äger den. Är den fin så är den det oavsett.
Är väl en helt annan sak om man ljuger ihop att man byggt den själv.
Jag tycker det är imponerande med människor som gör allt själv men det är av personen det, bilen är densamma oavsett vem som gjort vad.
Finns folk som köper en standardbil och lämnar iväg den för varje ändring och sen tar cred för sitt bygge, inte nå sämre än att köpa den så direkt.

Ford Mustang Mach I "Pappas bil" (1973)
Fredrik.Gustavsson
2 juni 2007 · 2 123 Inlägg

airam skrev:
Bilen ser likadan ut vare sig det är personen som byggt den eller någon annan som äger den. Är den fin så är den det oavsett.
Är väl en helt annan sak om man ljuger ihop att man byggt den själv.
Jag tycker det är imponerande med människor som gör allt själv men det är av personen det, bilen är densamma oavsett vem som gjort vad.
Finns folk som köper en standardbil och lämnar iväg den för varje ändring och sen tar cred för sitt bygge, inte nå sämre än att köpa den så direkt.

Helt rätt men som alla säger, jag tkr det är fel att ta åt sig Creds för bygget om man inte byggt själv men Creds för bilen kan man ta emot eftersom det är din : )

Poon Knegare
4 juni 2007 · 302 Inlägg

Det känns som om dom flesta är överrens om detta. Självklart ska man ta emot cred fär att man har en fin/tuff/snygg/ball bil men inte för att man byggt en bil som någon annan har byggt.

Poon
Love the sound...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang